R sykkel eller ikke?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: R sykkel eller ikke?
Rødfargen minner meg også om noe annet...

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
For faen da komme inn med slikt klineri .... Fysj a meg, men annet er vel ikke å forvente av eldre senile gubber der de eneste minnene de har om fargen rød er nettop dette her :)
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
@bjerknes - klask på lanken!
@freddy_7år - nå anbefaler bjerknez Panigale, og det var vel ikke så mange andre gubbeanbefalinger her heller
@freddy_7år - nå anbefaler bjerknez Panigale, og det var vel ikke så mange andre gubbeanbefalinger her heller

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Tommas skrev: @freddy_7år

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
R sykkel eller ikke?
Neida for det er vel vanskelig å få kjøpt seg en skikkelig gubbete r-sykkel ? Da må man isåfall tilbake til den tiden de hadde firkanta frontlykt :)
Tommas_65år nylig gått av med pensjon :)
Tommas_65år nylig gått av med pensjon :)
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Pensjonistsykkel 

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
R sykkel eller ikke?
Det er de som hevder at den 3'dje ungdomstid begynner når man blir pensjonist. Jeg er i min 2, siden sistemann nylig flytta hjemmefra (i alle fall for ett år) 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Alle dagens R sykler er jo inspirert av 1. generasjon gixxer (helkåpe).lalieng skrev:masse gode tips og forslag her :) men viss jeg skal kjøpe etter ka hjerte sier i den prisklassen min så blir det nok daytona, for synes den er helt magisk i utseende og fin lyd da![]()
gsxr blir det nok aldri på meg for synes ikke den er noe spesiell på noen måter og fronten er mindre pen :)
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Daytona---hmmm Triumph altså.
Det må sies, jeg synes du har en voksen og ansvarlig smak unge mann.
Denne Daytonaen er jo bare RÅlekker...
ikke akkurat innen 100000 grensa di, da den var helt ny i sommer
Ellers er det to Daytona på Finn.no i kveld, til 115' og 85'
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne Daytonaen er jo bare RÅlekker...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Det varmer mitt hjerte
Dette er jo ikke noe annet enn en Street Triple R med en annen sittestilling og en litt annerledes tunet motor. (tror jeg...). Fantastisk sykkel

Dette er jo ikke noe annet enn en Street Triple R med en annen sittestilling og en litt annerledes tunet motor. (tror jeg...). Fantastisk sykkel

- Bjerknez
- Kontakt:
Jupp... denne kunne jeg lett sett min svigerfar på.... NOT!...Tommas skrev:Pensjonistsykkel

Nå har vel helkåpe vært brukt i racing siden tidenes morgen, så å påstå at alle R sykler er inspirert av GSX-R er en ganske fantasifull vinkling på saken.Reodor Felgen skrev:Alle dagens R sykler er jo inspirert av 1. generasjon gixxer (helkåpe).lalieng skrev:masse gode tips og forslag her :) men viss jeg skal kjøpe etter ka hjerte sier i den prisklassen min så blir det nok daytona, for synes den er helt magisk i utseende og fin lyd da![]()
gsxr blir det nok aldri på meg for synes ikke den er noe spesiell på noen måter og fronten er mindre pen :)
Er vel heller mer riktig å si at GEN. 1 GSX-R er inspirert av racing.
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Kåpe og lykter ble kopiert av alle konkurrentene og aluminiumsrammen kom også først på gen. 1 gixxer.
Men det forandrer ikke at GSX-R ble inspirert fra racing?Reodor Felgen skrev:Kåpe og lykter ble kopiert av alle konkurrentene og aluminiumsrammen kom også først på gen. 1 gixxer.
At GSX-R kanskje blant de første R sykkelene for gatebruk er sant, men Honda CB 1100 R kom lenge før GSX-R, og den hadde helkåpe den også.
Eller hva med Honda NS400R? Hadde både helkåpe og aluramme og kom samme år som GSX-R?
Men om de var tidlig ute er ikke noen god grunn til å kjøpe, de er håpløst akterutseilt i forhold til de beste.
Sist redigert av simpson den 28 aug 2015, 15:22, redigert 1 gang totalt.
Det er godt mulig det er sant det du skriver, men for meg er ikke det alene et grunnlag for å kjøpe gsxr. Da min personlige mening er at utseende på gsxr er mindre pent å at jeg ikke føler noe spesielt ovenfor gsxr.Reodor Felgen skrev:Alle dagens R sykler er jo inspirert av 1. generasjon gixxer (helkåpe).lalieng skrev:masse gode tips og forslag her :) men viss jeg skal kjøpe etter ka hjerte sier i den prisklassen min så blir det nok daytona, for synes den er helt magisk i utseende og fin lyd da![]()
steike kor lekker den er, triumph kan lage motorsykler fin :-) men hvordan er byggekvaliteten på disse?Olav K skrev:Daytona---hmmm Triumph altså.![]()
Denne Daytonaen er jo bare RÅlekker...ikke akkurat innen 100000 grensa di, da den var helt ny i sommer Ellers er det to Daytona på Finn.no i kveld, til 115' og 85'
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Når Triumph startet opp igjen for over 20 år siden, "forbannet" gründeren John Bloor seg på at kvaliteten skulle vært topp.lalieng skrev:steike kor lekker den er, triumph kan lage motorsykler fin :-) men hvordan er byggekvaliteten på disse?Olav K skrev:Daytona---hmmm Triumph altså.![]()
Denne Daytonaen er jo bare RÅlekker...ikke akkurat innen 100000 grensa di, da den var helt ny i sommer Ellers er det to Daytona på Finn.no i kveld, til 115' og 85'
Og såvidt meg bekjent, har det ikke vært noen kjente gjennomgående problemer med 675ccm syklene deres.
Men dette kan du nok google deg fram til. Les tester og kikk på youtube, oppsøk forumer (f.eks http://www.triumphrat.net" onclick="window.open(this.href);return false;) og bli klok.
Jeg har bare hatt to Triumpher, og ingen av de har vært Daytona.
Men jeg er jo litt fanboy da... så sjekk selv

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå er det eneste tilfelles med gamle Triumph og nye, navnet.lalieng skrev:[ men hvordan er byggekvaliteten på disse?
Det gikk konkurs pga japsene kom inn på markedet og kvaliteten på Triumph var mildt sagt rotten sammenlignet med japser.
Når det ble startet opp igjen, ble bare rettighetene til varemerket Triumph kjøpt.
Det ble bygget opp fra grunnen av med nye fabrikker.
Det er ingen annen sammenheng mellom gammel og ny Triumph bortsett fra navnet.
Men dagen Triumph er av en helt annen verden enn de gamle når det gjelder kvalitet og ikke minst pålitelighet.
Har man vett i hue, kan man kjøre hva som helst!
Kjøp den du har mest lyst i, og driiiit i alle råd!

Kjøp den du har mest lyst i, og driiiit i alle råd!

HmmmZZR-Erling skrev:Har man vett i hue, kan man kjøre hva som helst!
Kjøp den du har mest lyst i, og driiiit i alle råd!![]()
![]()
![]()
![]()

Er ikke du en gammel Triumph eier? Du kan jo komme med erfaringer fra den tiden.

Har ikke hatt R-Triumph, men forferdelige greier en såkalt "Adventurer"...christ!!! :-)åsimpson skrev:HmmmZZR-Erling skrev:Har man vett i hue, kan man kjøre hva som helst!
![]()
![]()
![]()
![]()
Er ikke du en gammel Triumph eier? Du kan jo komme med erfaringer fra den tiden.
Edit: og bare så det er sagt, jeg synes Adventurer er noe bælverk, upresise og sklappe kolosser!
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Du må teste en Super Adventure. Bare å sette den i sportsmodus både på motor og dempere. Tight og fin til aktiv svingkjøring.ZZR-Erling skrev:
Edit: og bare så det er sagt, jeg synes Adventurer er noe bælverk, upresise og sklappe kolosser!

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
ZZR-Erling skrev:Har ikke hatt R-Triumph, men forferdelige greier en såkalt "Adventurer"...christ!!! :-)åsimpson skrev:HmmmZZR-Erling skrev:Har man vett i hue, kan man kjøre hva som helst!
![]()
![]()
![]()
![]()

Men fy faen å de går i svinger på asfaltvei, spesielt hårnåler

Selv om de er mer offroadpreget enn asfaltpreget.
Enkelte påstår til og med at de kjører i fra R sykler i svingene. :-)å
Nei, de går ikke noe særlig..men er det snakk om hårnålssvinger, kan de vel klare å få til noe "brukbart", kanskje pga momentet som er lett tilgjengelig i styret pga dess bredde.simpson skrev:ZZR-Erling skrev:Har ikke hatt R-Triumph, men forferdelige greier en såkalt "Adventurer"...christ!!! :-)åsimpson skrev:HmmmZZR-Erling skrev:Har man vett i hue, kan man kjøre hva som helst!
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit: og bare så det er sagt, jeg synes Adventurer er noe bælverk, upresise og sklappe kolosser!![]()
![]()
![]()
Men fy faen å de går i svinger på asfaltvei, spesielt hårnåler![]()
Selv om de er mer offroadpreget enn asfaltpreget.
Enkelte påstår til og med at de kjører i fra R sykler i svingene. :-)å
En god sjåfør osv...
Snikkeren skrev:Du må teste en Super Adventure. Bare å sette den i sportsmodus både på motor og dempere. Tight og fin til aktiv svingkjøring.ZZR-Erling skrev:
MÅ jeg?