Det ble ikke tatt mange bildene på årets Troll-Rally, men noen få ble det:

Her har vi nettopp ankommet og klare for innsjekkingen. Strømmet stadig på med nye deltakere i det fine været på fredagskvelden
Først finne teltplass og litt knoting med å sette opp det nye teltet, var det på tide å promenere området.
Mange sykler og artige folk. Det meste har man sett tidligere. Men ikke en Panther som 77-åringen fra Rogaland har eid i hele 60 (!) år!!
Kjøpt for 1500,- kr. da han som 17-åring var på sjøen. Han hadde mest lyst på en BSA lik den kjørekompisen hans har, men en slik kostet mange tusen. Det hadde han ikke råd til...
Mener å huske at barnebarnet hans, som også var på treffet og som skulle arve Pantheren, sa at sykkelen var en 1932 modell. Velbrukt ensylindret 600 kubikker med snekkelyd så det holdt. Sånn ca. 250 omdreininger i minuttet på tomgang, ble det sagt :-) .
Eieren brukte sykkelen aktivt og kjørte sånn ca. 4-5000 km i året med den.
Vi hørte at veteranen ble startet mange ganger i løpet av helgen. Mange var nysgjerrige på den gamle engelskmannen med noen riktig artige motordetaljer...:
Områdevandringen innebar selvfølgelig også en tur på Trollstranda:
og "hovedgata"...:
hvor blant annet en av BMW's mest mislykkede prosjektet, ifølge mange, sto og solte seg helt uten å la seg distrahere av denslags meninger...:
Påtraff ikke så mange MCsiden.no folk, men hadde en hyggelig prat flere ganger med
Kawagutten og
bjornen og hilste såvidt på
Dragsterdama også.
Her
bjornens nye turfarkost...

:
Og her en av lettmotorsykkel favorittene på det glade syttitall da jeg ble bitt av MC-basillen for første gang:
Husker godt at disse spyttet ild fra et eller begge pottene, i tide og utide...
Må si jeg misunte kompisen min som var den eneste på bygda som fikk en helt ny sånn av foreldrene sine.
Sånn er det når man er yngst i søskenflokken.
Som den rake motsetning, eldst av fem, var det slett ikke like lett å havne i samme gunstige posisjon.
Men lettsykkel ble det likevel, en Honda 90, som skilte seg ut fra hopen og som faktisk gikk ganske bra.
Det man ikke oppnådde i ungdommen har man siden tatt igjen i fullt monn.
Dette bildet fra årets Troll-Rally kan gjerne stå som en illustrasjon på akkurat det...

På tur til årets Troll kjørte vi den vanlige løypa (Hokksund-Kongsberg- Notodden-Flatdal-Seljord-Brunkeberg-Vrådal), men hjemturen gikk langs denne ruta:
Kartlink:
https://goo.gl/maps/IAP24
Må si at 358 er en skikkelig morsom MC-vei! Passe kupert med fine jevne svinger.
Og til slutt må jeg bare få legge til at jeg er mektig imponert over 1290'en på hvordan den takler ganske så aktiv kjøring med passasjer og bagasje.
Tror ingen skal kunne beskylde oss for å ha vært noen sinke i trafikken på denne turen. Å utdype nærmere ser jeg egentlig ingen hensikt i å gjøre.
Kort oppsummert: en fin helg med mange hyggelig MC-folk. Det skal også nevnes at MCEK som arrangerer Troll-Rally også i år gjorde en flott innsats for at vi alle skulle få en god opplevelse i de lune og vakre omgivelsene hvor treffet holdes hvert år.
Ser slett ikke bort fra at vi møter opp igjen neste år også