Problemer etter bytte av tennplugg

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Retallion
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Problemer etter bytte av tennplugg

Legg inn av Retallion »

Hei,

Hadde nettopp tennpluggen ute av min 250cc Scooter for sjekk. Denne såg forsovidt ok ut, så eg satte den tilbake (skrudde til for hånd, deretter mellom kvart/halv omdreining med verktøy).

Ved første start etter dette startet scooteren opp med eit høgare turtall enn tidligere før det "stabiliserte" seg, derette går den å jager opp og ned på turtall. I tillegg har også motorlyset komt på.

Noken som har ein formeining om kva dette kan vere?

Ps. Tennpluggledning og hette ser fint ut. Sykkelen har fungert feilfritt før eg tok ut/satte tilbake tennpluggen og den har aldri hatt denne typen oppførsel før.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Problemer etter bytte av tennplugg

Legg inn av kjellv »

Retallion skrev:Hei,

Hadde nettopp tennpluggen ute av min 250cc Scooter for sjekk. Denne såg forsovidt ok ut, så eg satte den tilbake (skrudde til for hånd, deretter mellom kvart/halv omdreining med verktøy).

Ved første start etter dette startet scooteren opp med eit høgare turtall enn tidligere før det "stabiliserte" seg, derette går den å jager opp og ned på turtall. I tillegg har også motorlyset komt på.

Noken som har ein formeining om kva dette kan vere?

Ps. Tennpluggledning og hette ser fint ut. Sykkelen har fungert feilfritt før eg tok ut/satte tilbake tennpluggen og den har aldri hatt denne typen oppførsel før.
Tror ikke dette har noe med pluggen å gjøre...
Kjør innom en forhandler og få tatt en diagnose på motorfeilkode.

Svar