Tørrfisk ja, husker fatter glemte noen av disse inntørka greine i en kjellernedgang på utsia. Kan jo si at det begynte å lukte som et h*€#vete etterhvert.
Det var noen innbarka Nordinger som absolutt skulle ha meg til å knaske tørrfisk når vi varjhn skrev:Ikke sterke krefter, men vonde tunger ... med ødelagte smaksløker.ojda skrev:Det finnes sterke krefter som hevder at:"Fisk er ikke mat, det er Straff"
Men tørrfisk elsker vi jo.![]()
Men litt alvorlig ... det er litt merkelig at det er såpass mange som påstår de haater fisk.
Det er jo strengt tatt ikke mye smak av en fisk, så at folk ikke elsker fisk forstår jeg, men å hate en så nøytral smak er mere uforståelig.![]()
Kan det være alt det taco-krydderet folk inhalerer i helgene? Det smaker dritt det.
Det er selvfølgelig greit ... jeg er jo tross alt et lydig og veldisiplinert forummedlemojda skrev: Men her får du ikke lov til å svare jhn det får da være måte på all tullskriving i en førsteklasses gryende tur-tråd
Ja den veien var veldig ny, så jeg hadde et lite håp om at noen hadde tatt seg bryet med å lage vei "over" slik at en slapp å kjøre hele veien tilbake. Så feil kan en taGulars skrev:Hei
Den bratte grusveien i Strandvik i Fusa prøvde jeg meg på tidlig i sommer. Tror ikke "Privat Veg" var kommet opp da. Så ny ut den veien. Veldig bratt og mye løs grus. Jeg håpet hele tiden på å finne en plass å snu på. Til slutt snudde jeg der det kun var bratt, ikke j... bratt og tok det enda roligere ned igjen. :)
Tysnes er fint. Har kjørt et par ganger mellom Onarheim og Uggdal også.
I går var jeg og en kollega opp til Dale og tok Eksingedalen til Evanger og ned via E16. Eksingedalen er fin. Suverent vær i går. :)
Men i helgen er det Ølfestival i Bergen. :)
Har du noen andre gode ruter du pleier å kjøre i området? Jeg ser at jeg er flink å kjøre mye samme rutene gang på gang. Alltid spennende å prøve nye ruter om du har noen jeg ikke kjenner til endaGulars skrev:Ja. Har kjørt Hamlagrø noen ganger med mc, da fra Dale. Bra man kjører "traktor", det trengs over der. Enig i at Eksingedalen er best fra Dale eller Mo.
Her er bilde fra Hamlagrø 9. mai i år.
Det er SINNSYKE store forskjeller. Det regner jeg vel med de fleste er klar over. Det kan jo en bare sammenligne med annen høytidsmat f.eks. Spiser du pinnekjøtt eller Svineribbe til jul. Så er forskjellene enorme. Det er en kunst å foredle råvarer på en god måte.jhn skrev:Det kan være enormt store forskjeller fra tørrfisk til tørrfisk. Det er en kunst å produsere å god tørrfisk.
Renhold, temperatur, luftfuktighet, størrelse, oppbevaring, hvor lenge de henger, hvor de henges osv har meget stor betydning for resultatet.
Denne fisken som ojda ble "påtvunget" smakte jeg også på ... den hadde en ganske middelmådig kvalitet, så at han ikke var så begeistret skjønner jeg godt.