Nå vet ikke jeg hvem Fritz er, men regner med det er din fantasivenn?
Bunndraget i SuperDuken er nok helt klart vassere enn på BMW'en ja. Det krever vel nesten ingen prøvekjøring for å tippe at dette medfører en snev av sannhet, hehe. Hva mener du med at demperne ikke var satt opp til deg? Mente du BMW'en her eller Duk'en?
Jeg så flere SUperDuke'r på Tyrigrava her om dagen og jeg fikk "klådd" litt på den ene (prøvesatt den ikke) og ble overrasket over hvor smal og nett den var. Det beistet jeg har sett på bilder var ikke helt forenerlig med det jeg så i virkeligheten, men det forandrer ikke det faktum at sykkelen var knalltøff
Merker at jeg faktisk også begynner å bli vant til BMW'en nå. Hadde det ikke vert for at jeg prøvekjørte S1000R'en du hadde, så hadde det nok ikke blitt noen BMW på meg. Grunnen er at alle firesylindrede sykler jeg har kjørt før denne var bare litt "daffe" og kjedelige sammenlignet med Street Triplen. Når du i samme åndedrag mener at SuperDuken er et beist i forhold til S1000R så er det nesten så jeg skjelver litt i buksene med tanke på neste sykkelvalg :-)å
Jeg har etter ca. 7.000km. erfart at BMW'en er en veldig flott sykkel. Den er smooth, den har bra bunndrag (ikke så mye som Duken så klart) og den drar som et ville helvete når den får litt turtall. Dempere og elektronik er bare tipp topp og den kneppingen i clutchhendelen er nesten borte nå. Dette har nok mye med hvordan jeg girer å gjøre tror jeg...
Jeg har også fått erfart at BMW deler slett ikke er så fryktelig dyre (så sant man ikke kjøper klistremerker). Mange mener den blir veldig varm når man står stille, noe jeg må si meg enig i, men det plager meg ikke veldig. Men kjører man en sjelden gang i olabukser i rushtrafikk og køkjøring så blir det rimelig hett på leggene/lårene ja... :-)å