Akkurat det jeg mener også, men turte ikke å være først ute med å si det høytCutless skrev:Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.

Akkurat det jeg mener også, men turte ikke å være først ute med å si det høytCutless skrev:Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.
HeheCutless skrev:Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.
Jeg vil tippe at du kommer til å måtte bite deg i de utsagnene der litt den dagen du faktisk får mulighet til å kjøre noe som er litt heftigere. Så fort du får smaken av mer krefter så er du stort sett like fucked som alle oss andrefreddy123 skrev:Power meg her og power meg der haha :) nå er det vel egentlig sånn at de aller fleste mc'er går mer en bra nok og det helt til man er dum nok å prøve noe som går bedre en det man har selv da .... Det er sjelden lurt :)
Men selv med mine 48hk så storkoser jeg meg heeeelt til jeg prøver andre sine sykler som går bedre, men etter en stund så er jeg tilbake til å kose meg på min egen igjen :) alt handler ikke bare om hk,mm,tørrvekt,våtvekt, 0-100km/t 0-200km/t osv for meg , det som betyr mest er
1 . Har jeg det gøy når jeg er på tur ohhhyess :)
2. Får jeg frihetsfølelsen en 2hjuling gir ohhhyess
3. Liker jeg sykkelen min utseende og låta i den ohhhyess :)
Og er de 3 overnevnte punkter i orden så er jeg stort sett fornøyd , men har merket i det siste at jeg har savnet litt mere krutt .
Men det virker litt tøft å ha en sykkel man ikke tør å drs på skikkelig med også fordi den går så sinnsykt bra :) der er ikke jeg da ihvertfall Hehe :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.Olden skrev:Jeg kan skrive under på at 1290 SuperDuke er ett beist på svingete vei og aktiv kjøring!![]()
Det er krefter uansett hvilket turtall du kjører på, vri på gassen så skyter den avgårde :-)å
Som det nevnes her så er ikke dette en sykkel som er veldig egnet til 0-100kmt testing, men den fungerer veldig bra på dragrace når man først får inn teknikken! :-)
Med så mye krefter helt nede på registeret som SDR har så kan det for noen bli noe enn må bli vandt med når man kommer ifra rekke4'er.
Jeg kan kun sammenligne med 1998 Yamaha R1 her, og det tok litt tid før jeg ble helt komfortabel med kreftene SDR har kontra R1! :-)
Som freddy sier så er jo ikke power alt, men det er greit å ha litt ekstra på lur
Det er mye sant i det du sier her! :-)Bjerknez skrev: Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.
Men på langstrekka på en bane under ordnede forhold så ser jeg så absolutt poenget med mest mulig kraft. På vanlig vei er jeg mer tilbakeholden angående det utsagnet, selv om det som sagt er artig å vite at man har det lille ekstra
Uten at jeg skal dra denne diskusjonen så veldig mye lenger så har jeg aldri følt at kreftene i noen av syklene jeg har eid har vert hemmende med tanke på forbikjøring av bobiler/lastebiler. Cruiseren var kanskje ikke den som dro skinnet av pølsa, men de fleste oppegående gatesykler med over 100HK'er klarer seg nok utmerket til å kjøre forbi bobiler, selv på de korteste strekningene.Olden skrev:Det er mye sant i det du sier her! :-)Bjerknez skrev: Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.
Men på langstrekka på en bane under ordnede forhold så ser jeg så absolutt poenget med mest mulig kraft. På vanlig vei er jeg mer tilbakeholden angående det utsagnet, selv om det som sagt er artig å vite at man har det lille ekstra
Det er greit å ha kreftene tilgjengelig slik at man slipper å ligge å jage etter dem :-)
Som du sier så tar det oss ikke alltid så mye raskere fra A-B, men det er noe enklere å kjøre forbi sinker i trafikken (Vogntog,bobiler etc.) når man krefter i overflod noe jeg opplever veldig ofte når jeg kjører sammen med andre som ikke har fullt så mye krefter som meg. :-)
På bane så vil man jo ha mest mulig krefter tilgjengelig, mens det på vanlig vei er greit å vite at man har det.
@Jompa : Den er nok nede på 3 tallet, men da med en god sjåfør! Er ett par klipp på youtube med en som er litt treg med å gire som har bestetid på 4,02 men man får nok ikke denne "wow" tiden med superduke. :-)
Hehe, å sette seg på noe slikt som fersking er jo bare helt villt spør du meg. Jeg er sååå glad for at jeg gikk gradene :-)åKawagutten skrev:Hehe skulle likt å sett trynet på de som for første gang satt seg på ZX12R`n som jeg hadde med over 200hk i motor,litt mer i mellomregisteret enn på topp bare for moro hehe han som prøve kjørte den før meg snudde i første sving og kjørte tilbake og sa dette turte han ikke hehe.Etter at jeg kjøpte den så fikk jeg tunet den i benk så den ble enda villere enn når jeg kjøpte den:-) På 5k omdreininger så ville den enten opp eller spole så var mer enn nok power enn det de fleste takler men det var farlig moro for lappen så tenk mens dere kjører :-)