ole m. skrev:LordShaft skrev:Det er nok mulig du vet mer om utestengelsene enn jeg gjør, eller kanskje kjenner noen av de som har blitt utestengt. Uansett får jeg håpe at folk ikke blir lempet ut av dette forumet uten grunn eller syltynt grunnlag

Tja, jeg ble utestengt av SuperMorten med begrunnelsen "...en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer." Du kan jo lese gjennom det jeg har postet, og se om du er enig i denne vurderingen? Ingen advarsel, og ingen mulighet til å gi et tilsvar...
Registrerte meg igjen noen måneder senere som annen bruker, men fikk åpnet den gamle profilen igjen av AJ for en tid tilbake. Tenkte opprinnelig å skrive et lengre innlegg for å si hva jeg mener om måten man bare blir kastet ut på her, derfor jeg registrerte meg, men jeg lar det ligge. Håper og tror heller at praksis her er endret siden sist.
Jeg har hatt vondt i magen i snart et døgn ... det er få ting her i verden som irriterer mer enn folk som prøver å hindre meg i å si min mening, selv om det handler om bagateller. Og jeg er ikke overbevist om at praksis er endret.
Hadde det handlet om sjikanering, mobbing, trusler og andre uhyrligheter, så kunne jeg forstått det, men jeg mener bestemt at det aldri har vært tilfelle for min del. Om noen er uenig så kom med eksempler.
Men det jeg har gjort, er å ha meninger om det jeg mener er grunnløse stenginger av diskusjoner og utestenging av medlemmer.
Hva er det som får mennesker til å tro at de har rett til å "kneble" noens meninger om små dritt-ting? Selv om de er forumeiere?
Grunnen til mine mageproblemer er at jeg fikk en PM med noe som jeg tolket som en siste advarsel ... pga at jeg svarte dette:
"Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det."
til Toven som skrev dette:
"Om diskusjonene vi har her er meningsløse, javel, det er nå et forum hvor vi som er medlemmer kan diskutere ting...
Det er nå lov å ha meninger som kanskje er annerledes enn andre
"
Mitt svar til Toven skulle angivelig være en bevisst provokasjon
Eller ordrett
"Synes dette var et stakkarslig forsøk på å dra i gang en diskusjon om hvorfor og antakelig også hvem som er ansvarlig for at noen er blitt eks-medlemmer av dette forumet."
Om det var det som var hensikten min, hadde jeg vært adskillig tydeligere ... tro meg på det.
Hadde ikke jeg fått en reprimande hadde jeg heller ikke tenkt mere på dette.
Jeg hadde først tenkt å bare drite i nevne reprimanden, men jeg kjenner nå, et døgn senere, at det irriterer for mye til å la det gå i den store glemmeboken.
Noen vil sikkert mene at jeg bare skal glemme det, men jeg fungerer ikke sånn ... jeg kan ikke gå rundt å vurdere om såpass uskyldige ordvekslinger kan tolkes i værste mening av noen hårsåre sjeler.
Så om jeg skulle bli borte, vet dere hvorfor.
Det er selvfølgelig en viss fare for at innlegget blir slettet før noen rekker å lese det ... vi får se.