Moto Guzzi med lav km til salgs... Hvorfor?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Re: Moto Guzzi med lav km til salgs... Hvorfor?

Legg inn av cheron »

Snill Vaffel skrev:
cheron skrev:Kjøp min!
Det har jeg faktisk hvert på tenken å høre med deg om, men du sier du er i forhandlinger nå
så jeg slo det litt fra med til vi fikk vite hvordan det gikk. :mk
Hakke hørt noe mer fra'n :mk Dessuten bor du litt nærmere så du har anledning til å komme og titte på den FØR du bestemmer deg :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Legg inn av Snill Vaffel »

ØØhhhh..... OG hvor er Høyjord :scratch

Sandefjord??

Men trodde du var i forandlinger i dag...
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Snill Vaffel skrev:ØØhhhh..... OG hvor er Høyjord :scratch

Sandefjord??

Men trodde du var i forandlinger i dag...
Andebu...

Ja trodde også jeg var i forhandlinger i dag. Men har altså ikke hørt noe mer etter jeg avslo budet 8)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snill Vaffel

Andebu.. Nærmere det er jo et stykke da.... Får sjekke filofaxen for planer fremover :scratch :scratch

Nei nei nei nei ...... Negel dama.. nei nei nei..... Ser ledig ut frem til Februar gitt :knegg

Tar resten via PM
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Jeg kjenner litt til den til venstre - hun er så vidt jeg vet på vei over til en H-D (*grøss*)...

Ellers er jo Breva 750 gjerne klassifisert som en innstegssykkel, så det kan jo hende noen ville ha en større Guzzi. Men kona har hatt sin Breva 750 i snart 60 000 uten noe problem, så hvorfor? Tja, gudarna vet. Kona vil ikke kvitte seg med sin, selv om jeg har tilbudt henne å kjøpe henne ut slik at jeg kan bygge offroader av den. Jeg tror for øvrig man finner enda flere lavkm-sykler i f.eks. H-D-leiren.

Guzzier går generelt langt, og det er få til salgs. Det kan jo bety flere ting, men jeg velger å tolke det dithen at når du først kjøper en Guzzi vil du ikke kvitte deg med den. Det er i alle fall tilfellet hos oss :)
Betryggende å høre :thumleft
Mener også å vite at eieren av den andre Guzzi'en (den sorte), annonsen til høyre, også har kjøpt seg Harley, en 883 Sportster.
Tror neppe det hadde vært et alternativ for meg, for å si det sånn...
Men nå er ikke jeg spesielt begeistret for cruisere... :[-( Fine sykler det meste, bevares! Men den lave sittestillingen passer meg dårlig.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Så Rødhette er til salgs. Da var det forelskelse og ikke livsvarig kjærlighet i det forholdet.

Men som Fidel skjønner heller ikke jeg dette med overgang til H-D.

Skal ikke kommentere prisen, for det har jeg ikke peiling på. Men Rødhettes eier har nok ikke hatt så mange måneder med lang kjøring. Og den første sesongen hennes ble preget av at det tok tid før lappen var i hus. Og selv om sykkelen ble brukt til øvelseskjøring, med en meget øvet instruktør, så ble det ikke så veldig mange km første sesong mener jeg å huske. Og en måned med 7000 km er noe annet enn hver måned med 7000 = 84 000 i året. Så jeg tror nok ikke det er juks med kjørelengden.

Når det gjelder at sykkelen har vært i bakken er vel det en ærlig sak? Det skjedde så vidt jeg husker i lav fart og jeg regner med at det er fullt utbedret. Det er vel ikke noe man oppgir i annonsen uansett hvis det er fagmessig utbedret. Hadde mc-forumet vært oppe kunne vi sjekket detaljene, for det er nok utførlig blogget.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bimma skrev:Sykkelen til venstre tilhører en kvinnelig felles bekjent av noen av oss fra et annet forum. Men jeg skjønner ikke helt kilometerstanden...... :-k Mener bestemt å huske at hun ved en anledning skrev at hun kjørte 7.000 km pr.måned......i tillegg til å kjøre om vinteren....?????????

1. Enten var dette bare skryt, eller
2. så er kilometerstanden på sykkelen fiklet med :eh

Jeg gjetter på det første alternativet...... 8)

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19473797" onclick="window.open(this.href);return false;

(Sykkelen har også vært i bakken, annonsen sier ingenting om dette.) :-#
Tror vi lar kvinnelige bekjente fra andre nettforum være nettop det. Bekjente
Og om de velger å selge sykkelen, får det være deres sak hva de opplyser og hva de vil ha for doningen.

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Ragnhild skrev: Tror vi lar kvinnelige bekjente fra andre nettforum være nettop det. Bekjente
Og om de velger å selge sykkelen, får det være deres sak hva de opplyser og hva de vil ha for doningen.
Hmmmmm......? Dette er ikke den Ragnhild jeg kjenner igjen fra storhetsdagene. :-k Pass på så du ikke moderer deg helt bort nå da. :offtopic

Dersom man ikke engang skal kunne advare andre eller mene noe om pris osv. på et mc-forum blir det helt feil for meg. Kanskje på tide at jeg tar meg en pause herfra og holder meg til min egen hjemmeside en stund framover, dumt nå som jeg hadde tenkt å bli litt mer aktiv her igjen. Har mange nye reiseskildringer klare fra årets sesong :skriver . Hadde tenkt å legge dem ut her på forumet også, men tar ikke sjansen så lenge jeg er avhengig av moderators svingende humør....... :sorry

Synes modereringen er både uforutsigbar og for streng i mange tilfeller. Mener det er viktig at man kan være både seriøs og ha det litt gøy. Og spesielt villblogging vil bli vanskelig når man må veie hvert eneste ord før man skriver det ned. :scratch

Vet jeg er off-topic nå, men for meg er det naturlig å lufte frustrasjonen her hvor denne konkrete situasjonen oppstod. Synes det er lite trivelig å være her når modereringen blir usaklig. Veldig trist å oppleve dette.

Jeg ønsker moderator og resten av medlemmene en fortsatt fin kveld og en hyggelig førjulstid. :D :-D

Hilsen Wenche

:mk
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Off-topic er ikke det verste vi kan gjøre på dette Forumet :knegg
Går som regel helt greit det.

Og det må være lov å komme med informasjon som man sitter på og som kan komme andre brukere til nytte. Det gjelder også eventuelle skader på sykler som er til salgs.

Hva slags forbindelse og kjennskap enkelte har til tidligere eier bør ikke ha noen betydning eller relevans i så måte.
Uansett så må man regne med at opplysninger som f.eks. velt, som vi motorsyklister er veldig påpasselig med å undersøke ved kjøp av sykler, kommer fram i tråder som dette.

Vel, vel...
Det tråden handlet om i utgangspunktet var at jeg lurte på hvorfor Guzzi, som er kjent for å ha svært dedikerte eiere, selger syklene sine før de knapt er innkjørt... :scratch

Guzzi guru Fidel kom med svar og jeg fikk også svar på tiltale fra FJZZR :knegg og med de svarene er jeg rimelig godt fornøyd, jeg!

Med mindre noen hemmeligholder enkelte svakheter som går igjen på disse flotte syklene, da... :sk?
:twisted

:mk

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

=;
Enig med Bimma - må være grenser for moderering :punch
Jeg ville vært glad for slik info om jeg tenkte på å kjøpe doningen :thumleft
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Geso
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Legg inn av Geso »

Ragnhild skrev: Tror vi lar kvinnelige bekjente fra andre nettforum være nettop det. Bekjente

Helt enig at bekjente er bekjente, om de da ikke er venner av bekjente sine venner :scratch

Men,

Jeg mener absolutt at det må være mulighet på ett MC forum å kunne diskutere aktuelle sykler som står på Finn.no.
Når jeg skal bytte sykkelen, (og det kan plutselig skje dersom jeg selger XJ'n) ønsker jeg mulighet til å kunne spørre noen til råds. Jeg aner egentlig ikke hva jeg skal se etter når jeg kjøper sykkel, ei heller ikke prisnivå. Da er det supert å kunne spørre noen.(Les: spørre på Forumet)
At noen kjenner noen som har hørt at den aktuelle sykkelen jeg evt. ser på har vært i bakken er en fin opplysning å få med seg, for da kan man se litt ekstra etter. (Ikke nødvendigvis noe problem at en sykkel har veltet, ja det er faktisk mulig at det ikke syntes en gang).

Nå anser jeg vel ikke dette som direkte moderering, men heller en påminnelse om å være litt forsiktig med å eksponere aktuell selger for mye.

Og Kjære Fr. Bimma.
Ikke slutt med reisebeskrivelsene dine. De er kjempeinspirerende, opplysende og gjør at jeg gleder meg til sesong igjen for neste år skal jeg prøve å få kjørt noen av de turene som du har beskrevet.

Ha en fantastisk dag.

Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Geso skrev: Og Kjære Fr. Bimma.
Ikke slutt med reisebeskrivelsene dine. De er kjempeinspirerende, opplysende og gjør at jeg gleder meg til sesong igjen for neste år skal jeg prøve å få kjørt noen av de turene som du har beskrevet.

Ha en fantastisk dag.
Geso
Helhjertet støtte herfra også :thumleft

Og husk det, Bimma! Du og jeg (og flere som har lyst, så klart!) har langt fra gjort unna alle de fine veiene vi har her på Hadeland.
Du bare har å stille opp når sesongen er i gang igjen, skjønner'u? :bl3 :knegg

:buddies:

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Såpass må det være mulig å fortelle om et salgsobjekt...en liten :orefk til ragnhild ...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Syns vel forsåvidt 16000 km ikke er så veldig kort på en 2007-modell, men eier har jo selv på nett bedyret at sykkelen blei kjørt flere tusen km pr. måned. Og også ble benyttet til vinterkjøring.

Ut fra bildene i annonsen ser jo sykkelen særdeles velholdt og pen ut, tatt i betraktning både tur i bakken og vinterkjøring med salt osv.

Syns forøvrig at koffertene på denne sykkelen ser ut som Hepco/Becker kofferter med Guzzi-emblemer, men det er kanskje hos Hepco/Becker Guzzi kjøper originalkoffertene? :-k

Når det gjelder teknisk kvalitet på disse syklene, vil jeg tro at den er vel så høy som noe annet på markedet. Har da hørt om entusiastiske eiere som ikke kunne tenke seg noe annet merke, og som faktisk kjører både sommer og vinter, uten tull av noe slag.

Den annonserte sykkelen slet vel med en oljelekkasje en periode så vidt jeg har lest, Men dette ble vel utbedret til alles tilfredshet. Fokus blei i hvert fall raskt flyttet fra det tekniske problemet, til åpen irritasjon over de som hadde anbefalt merket .

Uansett henger jeg meg på de som har skrivi at de vil lese flere referater fra turene til Bimma. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
Snill Vaffel

Kansje det ikke er den aktuelle sykkelen på bildet?? Bilde lånt fra GOOGLE feks. :-
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar