Dekk valg igjen

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
nordan
Innlegg: 65
Registrert: 03 des 2009, 11:52
Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
Sted: Våler i østfold

Dekk valg igjen

Legg inn av nordan »

Hva er det beste valget av dekk til Trackday og bane kjøring , er intressert i at dekket skal sitte best mulig på tørt føre pri 2 er også på vått føre men ikke første pri, for meg står det på kun 2 dekk typer , Dunlop Sportmax D211 GP racer og Metzeler Sportec M7 RR , det jeg kan se er at Dunlop er mer justerbart i henhold til luft trykk , lettere kansje å justre seg inn i henhold til dagens temp på bane /luft , men er usikker på hvilket som er det beste dekket , grep og nedlegg vinkel er viktig dem skal brukes på en CBR 900RR , erfaring mottas med takk :-)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dekk valg igjen

Legg inn av hakhap »

Viktig er om du og skall kjøre gate eller ikke. Hvis ikke er det nok bedre med slicks og dekkvarmere uten att jeg vet nok om dette.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

nordan
Innlegg: 65
Registrert: 03 des 2009, 11:52
Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
Sted: Våler i østfold

Re: Dekk valg igjen

Legg inn av nordan »

Blir jo kjøring til og fra banen , må ha mønster og dekk som har kort oppvarmingstid

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Dekk valg igjen

Legg inn av Tobben84 »

Jeg opplevde M7rr som enormt forutsigbart og trygt på vei med skikelig drittvær over fjellet i tidlig mai(7-8grader), mennrakk aldri å prøve de på bane da jeg punkterte relativt tidlig. De får gode skussmål intester så jeg holder en knapp på de.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dekk valg igjen

Legg inn av hakhap »

Da tenker jeg basert på hva jeg lest at M7RR som jeg og skal prøve , ligger fortsatt i garasjen da disse PR4 ikke slites ut, er de rette dekkene for deg
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Dekk valg igjen

Legg inn av cannon »

D211 er vel erstattet av D212, tror jeg. Jeg har kjørt mye på bane med begge. På vei, uten forvarming krever de forsiktighet inntil temp er oppnådd. På vått er de ekstremt glatte.

Framdekkene skal ha normalt trykk, rundt 2,3. Bak kan du kjøre med 1,2 til 1,6. 1,2 krever at du kjører fort, med høy svinghastighet.

Svar