Da sier jeg takk for meg her inne også, i likhet med en del andre(Lordshaft, Elolz, DrGreve, flere?). Utslagsgivende for min del er utkastelsen av medlemmet «jhn». En stund her trodde jeg at administrasjonen hadde endret seg til det bedre, men jeg tok dessverre feil der.
Jhn våget seg på å skrive den fatale setningen «Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det.» i et svar til Toven.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=180" onclick="window.open(this.href);return false; Dette fikk han en reprimande for på PM, å skrive dette ble visst oppfattet som en provokasjon. Siden jhn valgte å legge ut deler av det han mottok på PM fra admin., brøt han da forumregel § 11, hvor det ikke er tillatt å gjengi hele eller deler av personlige meldinger (PM). For jhn ville det da være umulig å ta opp denne saken i forumet, siden han da må si noe om bakgrunnen, og da bryter han jo denne forumregelen.
Jeg har vært med her i mer enn fem år, og er jo også en av de som ble kastet ut tidligere, med begrunnelsen «…en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer.», sitat moderator SuperMorten.
Jeg oppfordrer (igjen) hver enkelt til å lese gjennom mine poster, og se om du er enig i denne uttalelsen og avgjørelsen. Ja, jeg har vært uenig med administrasjonen her i noen saker, og det er nettopp det jeg tror er grunnen til at jeg ble kastet ut i sin tid, ikke at jeg «vesentlig har vært negativ mot andre medlemmer». Det samme tror jeg gjelder utkastelsen av jhn, man fant en mulighet til å bli kvitt en som stiller litt ubehagelige spørsmål… Her inne kvitter man seg med dem som mener noe annet enn ledelsen, de som sier ifra om det de ser på som urett.
Det har kommet flere forklaringer fra administrasjonen her, jeg blir rimelig provosert over enkelte av svarene fra moderator Bjerknez, som sier
Bjerknez skrev:Det skjer veldig mye i kulissene som ingen andre ser og det er jeg ganske sikker på at de fleste her inne er klar over.
Det hevdes også flere steder at administrasjonen mottar trusler fra brukerne. Hvor vanlig er dette, hvor mange ganger har dette skjedd? Denne forklaringen med at mye skjer i kulissene er med på å mistenkeliggjøre de som plutselig forsvinner herfra, man antyder ting om PM og trusler, og mye arbeid på bakrommet, og sauser dette inn i ulne forklaringer om hvorfor folk blir utestengt. De som blir utestengt får ingen mulighet til å forsvare seg mot dette.
Bjerknez skrev:Alle som blir kastet ut har fått en grunn via e-postadressen dem har oppgitt. Nå har ikke jeg rettigheter til å stenge ute brukere, men begrunnelse skal bli sendt til alle. Grunnen til at denne begrunnelsen evt. ikke kommer frem kan være at man ligger inne med feil epostadresse eller noe. Dette har jeg ikke oversikt over.
Det er blitt hevdet her tidligere at det er som du sier, men i praksis er det ikke slik. Jeg fikk aldri noen advarsel, på forhånd, ingen e-post med begrunnelse, det ble bare ikke mulig å logge inn her mer. Og jeg vet jeg ikke er den eneste som har opplevd dette. De som utestenges får ingen mulighet til å fremlegge sitt syn nærmere, og ingen mulighet til å forsvare seg. Når man behandler medlemmene her sånn, så er det vel ikke så rart at folk blir frustrert og forbanna? Det er vel årsaken til at det koker over litt på et par tråder med dette som tema på BAN innimellom.
Det er også litt merkelig at uenighetene her gjerne topper seg når ledelsen kommer med tilsvar. Svarene har en tendens til å eskalere konfliktene til nye høyder snarere enn å dempe. Ord fra medlemmene tolkes i verste mening, her gis det ikke noe slakk for at meningen kanskje ikke var ment så ille, og slett ikke gjort noe forsøk på å oppklare eller dempe konfliktene. Jeg mener administrasjonen her seriøst bør tenke over hvordan man behandler medlemmene, forsøk å gi folk litt mer slakk, så skal dere se at det går bedre, og at det blir færre konflikter enn før. Trenger man moderering, så gjør dette direkte i tråden, og gi en forklaring på hvorfor man modererer.
Jeg lurer på hvorfor man tilsynelatende er så livredd for folk som har et annet syn på ting her inne? Så redde er man, at man kaster ut kunnskapsrike og fargerike personligheter, som gjør at flere mister forumkompiser, og kjørevenner forsvinner.
Denne måten å drive forum på tiltaler meg ikke. Jeg hadde håpet og trodd at det hadde endret seg siden sist jeg var her, og at administrasjonen ville besinne seg i saken med jhn, etter å ha tenkt seg litt om. Det har dessverre ikke skjedd.
Jeg har ikke lyst til å støtte opp om et forum som drives på denne måten, en konsekvens for meg er at jeg da vil slutte å bidra her inntil det eventuelt skjer vesentlige endringer i driften.
Takk for oppmerksomheten, og takk for meg.