Verdivurdering/Taksering av GSX-R 750 1998 srad

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
CrashTestedDummie
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 srad

Verdivurdering/Taksering av GSX-R 750 1998 srad

Legg inn av CrashTestedDummie »

God kveld folkens!

Er det noen her inne som har kompetanse/erfaring med verdivurdering av brukte sykler?
Eg har en GSX-R 750 1998 mod som eg gjerne skulle hatt "taksert" pga en forespørsel om bytte/salg. Men saken er den at det er diverse småplukk som gjør at den ikke er helt 100% så eg har ikkje noe å sammenligne med.

Den har hatt en velt så skadene er: litt riper i kåpen, brukket velteklosse, rift i sal, gåent blinklys og brukket bremsepedal. I tillegg er det en lekkasje på fremgaffel. Pluss at nøkkelen har gjemt seg et sted, så tenningslås og tanklokk må nok skiftes.

Legger ved noen bilder og håper noen kan gi meg en pekepinne om hva den er verdt i den stand den er nå.
Setter stor pris på alle tilbakemeldinger og tips, haster litt siden tilbudet eg fikk er tidsbegrenset.

Mvh

CrashTestedDummie

Re: Verdivurdering/Taksering av GSX-R 750 1998 srad

Får ikkje til å legge ved bilder siden grensen er 512kib.

Men kan sende via mail evt poste de en annen plass og legge ut link om noen viser interesse

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

CrashTestedDummie skrev:Får ikkje til å legge ved bilder siden grensen er 512kib.

Men kan sende via mail evt poste de en annen plass og legge ut link om noen viser interesse
http://www.postimage.org" onclick="window.open(this.href);return false; er et enkel og kjapt sted å lagre bilder med link til poster i MCsiden.no forumet :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Du må nesten først gjøre deg opp en mening om hva du ønsker å få for sykkelen, hva er realistisk.
Så må du gjøre deg opp en mening om hva er absolutt nedre grense for hva du aksepterer for den før du heller velger å ikke selge.

Bruk litt tid på finn.no og se på hva sammenlignbare sykler er lagt ut for. Ha i bakhodet at det er svært ofte at ønsket salgssum ikke er det samme som den blir solgt for, men er gjerne det selger håper å få.

Nå er det høst, og kjøpers marked. Det er flere sykler på markedet enn det er kjøpere for å si det sånn. Dette gjør at prisen trekker ned. Litt småskader på en så gammel sykkel må passere, men rift i sal og bytte av låsesett er verre. Likedan bremsepedalen... Fiks i hvert fall den før salg, ellers blir prøvekjøring uforsvarlig.

CrashTestedDummie

.
Sist redigert av CrashTestedDummie den 24 sep 2015, 23:05, redigert 1 gang totalt.

CrashTestedDummie

kjellv skrev:Du må nesten først gjøre deg opp en mening om hva du ønsker å få for sykkelen, hva er realistisk.
Så må du gjøre deg opp en mening om hva er absolutt nedre grense for hva du aksepterer for den før du heller velger å ikke selge.

Bruk litt tid på finn.no og se på hva sammenlignbare sykler er lagt ut for. Ha i bakhodet at det er svært ofte at ønsket salgssum ikke er det samme som den blir solgt for, men er gjerne det selger håper å få.

Nå er det høst, og kjøpers marked. Det er flere sykler på markedet enn det er kjøpere for å si det sånn. Dette gjør at prisen trekker ned. Litt småskader på en så gammel sykkel må passere, men rift i sal og bytte av låsesett er verre. Likedan bremsepedalen... Fiks i hvert fall den før salg, ellers blir prøvekjøring uforsvarlig.

Ja det er litt de tankene eg også sitter med, vet det er dårlig tidspunkt for salg, men eg er redd for at eg ikkje kommer til å få tid eller råd til å settte den i stand i nærmeste fremtid. Har vært og sett endel på finn, autodb osv, men er ingen eg synes er "lik" nok til å gå ut ifra noe der. Saken er at eg egentlig ikkje har så lyst å kvitte meg med den, men er dessverre nødt pga plass og tidsmangel...

PS: Takk for svar og tips om opplastingsside!

CrashTestedDummie

http://postimg.org/image/summt2mdn/5714836a/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://postimg.org/image/xtjabqni7/35ee2c07/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://postimg.org/image/ezi37kgj9/f0e40f0f/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://postimg.org/image/bud8qewm5/61eb2e04/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://postimg.org/image/mrzf9mten/ac341ea5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

CrashTestedDummie

Se der ja! Takker og bukker mister :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Sykkelen kan jo ikke akkurat kalles strøken, det må sies :-k
Men salgbar er den nok. Du har vel ikke skrevet noe om teknisk tilstand, km stand, hvordan vedlikehold har vært og slikt. Det er også viktig i verdivurdering.
Jeg vil nok tro at mange kan være interessert i denne, kanskje nettopp som et repobjekt gjennom vinteren. Riktig pris, så får du solgt den raskt tror jeg. Men forvent ikke mye for den i denne tilstand. Kåpedeler/decaler og låsesett kan du innhente pris på, så vet man omtrent hva det vil koste å sette den i stand.

Reodor Felgen
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Legg inn av Reodor Felgen »

Komplett sett uoriginal plastikk er nok ikke dyrt, rundt 5k på ebay.

cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

Komplett låsesett < 350.-.
http://m.ebay.com/itm/Ignition-Switch-G ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;

Kåpesett under 4000 på samme sted.

cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

Som den står 15000. 25000 hvis feil og kosmetikk utbedres.

CrashTestedDummie

Ok, Takker for tipsene folkens!

Ser ut til at det blir finpussing i vinter og salg til våren.

Forhåpentligvis da av en helt strøken Gsx-r!
Jammen så kom nøkkelen krypende frem fra hiet sitt og i dag! :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

CrashTestedDummie skrev:Ok, Takker for tipsene folkens!

Ser ut til at det blir finpussing i vinter og salg til våren.

Forhåpentligvis da av en helt strøken Gsx-r!
Jammen så kom nøkkelen krypende frem fra hiet sitt og i dag! :-)
Se der ja :thumleft Få laget en eller to kopier av nøkkelen da. Skummelt å ha bare en.

Svar