kalleklovn skrev:Jeg elsker denne siden. Takk for tips, og ja, jeg mener CB1000R. Beklager at jeg skrev feil! Hahah. Må nesten prøvekjøre de, men jo Bjerknez, BMWen er fantastisk så jeg vurderer den også.

Bare husk at den BMW'en koster FRA 177.000,- men så og si ingen kjøper denne eller vil selge denne uten de to mer eller mindre "obligatoriske" pakkene jeg snakker om. Men da får du også en helt annen sykkel.
Her er hva du får med av utstyr på BMW'en hvis du tar med de to pakkene og betaler totalt 202.000,-:
Sportpakken inneholder:
- Fire motormoduser (Rain, Road, Dynamic, Dynamic Pro)
- Dynamic Traction Control (DTC)
- Quickshifter
- Cruise Control
Dynamic pakken inneholder:
- Elektronisk styrte dempere (DDC)
- Varmeholker
- LED blinklys
- Motorspoiler i samme farge som motorsykkelen
Demperne er bare helt magiske og får alt annet til å virke gammeldags. Varmeholker er jo bare et must og Quickshifter er artig. LED blinklys ser jo også vesentlig bedre ut. Motorspoiler er også et must i mine øyne for utseendets skyld om ikke annet. Har ennå til gode å se en S1000R uten denne, men ser for meg den ser best ut med denne på.
Klink til med Alarm også så har du automatisk alarm hver gang du skrur av tenningen. Alarmen reagerer både på veldig høye lyder og på bevegelser. Kan skrus av i menyen hvis du feks. skal ta ferge etc.
Motoren er også helt magisk. Det er rett og slett 30-hakk opp fra den du har. Uten at jeg mener at din er noe dårlig av den grunn. BMW'en koster tross alt nesten dobbelt så mye som din...
Gir du full pupp i 1.-2.-3. gir så vil du uten anstrengelser få et hjulløft. Ja til og med har jeg opplevd hjulløft i 4.gir kun ved gasspådrag. Det er jo en wheelie control på sykkelen som hindrer deg i å gå "rundt", så sant du ikke setter den i "Dynamic Pro". Da er du overlatt til deg selv
Salen kan virke noe hard til å begynne med, men jeg kjørte 160 mil forrige helg med sykkelen og det gikk helt fint og jeg ble ikke noe mer sliten enn andre jeg kjørte sammens med. Men uansett skal en mykere sal vurderes.
Lyden er jo ett par hakk ned i forhold til hva du er vant til, hvis du liker W-Twin lyd. Lyden i BMW'en liker jeg godt, på sin måte, men den blir jo litt mer "racing"-preget. Det samme gjelder passasjer salen. Denne sykkelen er ikke bygget for å kjøre med to på komfortabelt. Selv om det strengt tatt er fullt mulig og ha noen bakpå. xyvind her i forumet satt på meg fra Moss til Sandefjord via E18 og han var glad når han fikk gå av sykkelen for å si det sånn
Ellers så har ikke BMW'en noen svakheter. Liker du utseendet på den og du har pengene så mener jeg dette er et bedre valg ut fra kritteriene jeg nevnte i en post lenger opp. Du får BMW'en i tre forskjellige farger. Den jeg har (sort), Hvit og rød. Zadnez her inne har den røde, Tommas hadde den hvite. Du kan sikkert sende en PM til dem hvis du vil ha meninger fra flere som har eid/eier en slik. Spør gjerne meg også. Tar jeg ikke feil så hadde vel du en kompis som hade S1000R også?
Uansett så ønsker jeg deg lykke til med valget. Men med en slik sykkel og slikt maskineri så vil du aldri føle at du går tom for krefter. Da er du såpass langt opp du kan komme i den sjangeren. Skal du ha noe som er enda råere da så må du nok over i rene R-sykler eller sykler som Hayabusa 1400cc etc.