HeheSuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..

HeheSuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..
Har ikke vært noen av stedene...Bergen skrev:HeheSuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..en dram på en bar i Kina, Nord Korea... eller andre demokratiske paradis
Mye sant i dette, tror jeg. Fikk meg til å dra på smilebåndet og. :-)SuperMorten skrev:Har vært fraværende en god stund, men har lest hele tråden fra topp til bunn. Har etter hvert blitt ganske godt kjent med norske motorsyklister på nett, både her og andre steder, og mener at det såkalte samholdet mellom motorsyklister er bare piss. En motorsyklist er en individualist. Individualister som er alene lenge nok, blir sære. Altså, norske motorsyklister er sære. Bare se på diskusjonen om å ha barn bakpå, eller for den saks skyld, plugge dekk, eller olje fra Biltema. Det er ikke noen diskusjon, men bastante meninger som kastes frem og tilbake uten å være villig til å vike en tomme. Når man blir sagt i mot, og den ene har mer makt enn den andre, vil selvsagt den med mest makt (admin) bruke makten. Men den tapende part, er fortsatt motorsyklist, og kan ikke på noen måte akseptere at han har tapt fighten. Og sånn sett er dette en evigvarende runddans, uten vinnere eller tapere.
Det eneste som er helt sikkert, er at det er AJ sin side, og han gjør som han vil. De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..
Sent from my iPad using Tapatalk
Bare så du vet det så er admin i Nord-Korea ikke veldig snill :-)AJ skrev:Har ikke vært noen av stedene...Bergen skrev:HeheSuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..en dram på en bar i Kina, Nord Korea... eller andre demokratiske paradis
![]()
Men kanskje jeg bør ta en tur![]()
![]()
:-)å
Ingen har vel sloss og kriget mer i fredstid enn mc-klubber (HA/Bandidos osv). Ikke mye samhold på tvers av klubb. Poenget mitt var bare at det ikke er noe mer samhold blant MC-folk, enn blant f.eks frimerkesamlere. Selvsagt treffer man folk og får venner. Jeg har fått mange gode venner gjennom min mc-hobby. Men jeg har også blitt erfart at det finnes mc-folk jeg absolutt ikke har noe ønske om å treffe, eller bli kjent med. Med andre ord, så er mc-folk akkurat som alle andre folk.Jompa skrev:Blei litt forundret av det tidligere moderator Supermorten skreiv i sitt innlegg.
Samhold mellom motorsyklister på nett er kanskje bare piss som du skriver, men hva med dem som er medlem av klubber, drar på treff i lag, eller kjører på ferie i lag ?
Nå tror ikke jeg at samholdet mellom motorsyklister er hverken mere eller mindre enn samhold mellom andre folk som har felles interesser, f eks spillere på et fotballag, det er ikke såå unikt å kjøre mc.
Men å påstå at det ikke finnes samhold for at motorsyklister er individualister, er skivebom.
Hva slags individualister mener du i såfall ?
Hvis man gjør som meg, dra på gjennomsnittlig et mc-treff pr år ser man etpar hundre uniformerte mennesker hvorav flesteparten drikker øl.
Uniformene varierer en del, enten er man kledd som en biker, der noen passer bedre inn i uniformen enn andre, touringkjører i svart tekstildress med større og mindre innslag av gult og grønt.
Eller racingtypen i skinndress.
Nå er vel HD-folket de som har trukket "individualismen" lengst, godt hjulpet av markedsavdelingen i Milwaukee.
Straks man får på seg noe annet enn hverdagsantrekket, les "uniform" er man en individualist ??
Kanskje sett i forhold til naboene og resten av slekta, som uansett ser på deg som en særing.
Der har du rett Morten, motorsyklister er sære.
Det kan godt være at diskusjoner på nett er kun bastante meninger som kastes frem og tilbake uten at det fører til noe som helst.
Men det kan jo hende at noen trekker sine egne konklusjoner utifra det de leser.
Spør f eks tre rørleggere om hvordan de vil løse ett problem for deg, og du får tre svar, kan godt alle tre være riktig.
Om tre forskjellige mennesker har tre forskjellige erfaringer med Biltemaolje, gjør ikke det at minst to av svarene blir feil.
Selv synes jeg det er artig å delta i diskusjoner der jeg tror/syns jeg kan bidra med noe, og ja, jeg liker "krangletråder".
Da er det betenkelig at du ser ut til å støtte tanken på at den som har makta også sitter på retten til å ha rett, uansett.
Du tar feil når du nevner evigvarende runddans, for den varer bare til "makta" sier stopp og stenger danselokalet.
Facebooksider eller forum basert på samme eller lignende programvare som her på MCsiden?500DOHC skrev:Var akkurat innom et par av mine for å se, det ene har 34000 medlemmer og der er ca 150 pålogget, 12 nye innlegg siste time.
Det andre har 24000 medlemmer og der er 170 pålogget.
Forum, vBulletin og SMF.AJ skrev:Facebooksider eller forum basert på samme eller lignende programvare som her på MCsiden?500DOHC skrev:Var akkurat innom et par av mine for å se, det ene har 34000 medlemmer og der er ca 150 pålogget, 12 nye innlegg siste time.
Det andre har 24000 medlemmer og der er 170 pålogget.