Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.

Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.

Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.

Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
Merklig at du har valgt en sjel løs BMW r4 då, burde ha valgt en 1290SD,Tuono eller en Monster 1200 vist en skal ha en sykkel med karakter.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.

Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.

Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.

Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
Merklig at du har valgt en sjel løs BMW r4 då, burde ha valgt en 1290SD,Tuono eller en Monster 1200 vist en skal ha en sykkel med karakter.
Jeg har aldri sagt at BMW'en er noen unik sykkel med sjel, for det er det vel ikke, men den har nå uansett ett litt eget utseende akkurat som mange andre merker. Dessuten kan den by på en del heftig elektronikk, noe som varmer et teknofil hjerte :thumleft

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Reodor Felgen »

Bmw 1000 er jo utseendemessig lik GSX-S og tilsvarende japser, ser ikke noen forskjell. Får uansett Purple Tentacle følelse av frontpartiet på den typen sykler.

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av kalleklovn »

Nå har jeg tittet en del til og tenkte kanskje det kunne vært moro med en R-sykkel men det er jo så mye å velge mellom. Jeg har sett på Triumph Daytona 675R, Suzuki GSXR 750, Yamaha R6, Honda CBR 600 og Kawazaki ZX6R.

Noen varme anbefalinger her?

Jeg syns Hondaen ser fryktelig kjedelig ut så den utgår kanskje :-k

Takker for tips!
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykke

Legg inn av Jompa »

Nå må du se deg litt tilbake, for nå er du havna helt utpå jordet :knegg
I første post har du lyst på større sykkel, nå snakker du om 600-kubikkere =;
Men kombinasjonen større sykkel og R høres fin ut :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykke

Legg inn av kalleklovn »

Jompa skrev:Nå må du se deg litt tilbake, for nå er du havna helt utpå jordet :knegg
I første post har du lyst på større sykkel, nå snakker du om 600-kubikkere =;
Men kombinasjonen større sykkel og R høres fin ut :thumleft
Haha :lol

Når det nesten er dobbelte så mye hk så vil jeg vil si at motoren er noe større til tross for ca. samme cc?! Om sykkelen er fysisk mye større er ikke så viktig. Nesten alt er større enn MT07 :P :p
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykke

Legg inn av Bjerknez »

Diskusjonen som dukket opp her angående svingvillighet på en R-sykkel kontra en gatesykkel er flyttet hit:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=10271" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Bjerknez den 05 nov 2015, 08:35, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Har flyttet de postene som jeg annså ikke hadde noe i denne tråden å gjøre :)

Svar