dagen starta med at jeg ikke hadde noen planer og jeg kikka ut av stuevinduet og da var valget tatt, denne fine dagen skulle jeg ikke bruke på skiiit her skulle det kjøres sykkel

jeg smurte med meg matpakke og fyllte flaska med vann og tok med meg fullada speilreflekskamera og actionkamera

dagen strartet kjedelig med transportetappe e18-e134 før jeg etterhvert havnet inn på rv37 yiiiiihaaaa endelig begynner moroa

disse bildene er tatt langs fv364
men etterhvert så nærmet jeg meg fin natur og...... en bensinstasjon skal dere vite

jeg stoppet like etter og knipset litt med kamera
etter dette så kjørte jeg videre med gaustatoppen som mål, men så dukke det opp 2 båter som jeg har lest litt om og sett på tv serie på nrk i vinter og da måtte jeg bare innom for å se litt nærmere på dem og det angrer jeg ikke et sekund på at jeg gjorde.
den ene båten ammonia er fra 1929 og er en av få dampbåter som er igjen i norge og den var i drift frem mot 1970, men var reserve fergje for storegut til 1991, det var også litt kult at utseende på båten var litt forfalt mens lysene inne fortsatt var på

den andre båten storegut den var ikke like gammel 1956 og er nordens største innlandsfartøy , den var i drift for transport av jernbanegods frem til 1991 .
og jernbanen der var også kul den ble brukt til frakt av gjødsel, råvarer, og noe persontransport og var i drift i perioden 1909-1991.
så her spiste jeg matpakka mi knipset litt bilder og undret meg over hvordan det var å kjøre den dampbåten ammonia helt tilbake i 1929

her kommer noen bilder
etter dette så var jeg god og mett og jeg kunne fortsette ferden opp mot gaustatoppen, jeg stoppet ikke og tok bilder på toppen siden jeg filmet over der, men jeg tok noen bilder lengre nedi dalen
det var det for denne gangen så får jeg se om jeg gidder å redigere videoen fra veien opp til gaustatoppen, har så treig pc at film redigering ikke er så morro