hakhap skrev:Forundrer meg stadig at det skal mase om sykler langt over budsjett til den som skal handle. Hvis taket er 30kkr så hjelper det lite om det er en nok så god deal på 200kkr da det uansett er utenom hva som er mulig enligt budsjett.
Tenker nå ikke bare på denne diskusjonen.
Forsåvidt enig med deg, men synes allikevel det er greit og utvide horisonten litt. Det er jo ikke summen man gir for sykkelen, men tapet som er det man egentlig betaler. Kjøper man en Street Triple som jeg linket til så kan han selge denne etter en sesong uten å tape nesten noe som helst og da har man i praksis hatt en nærmest gratis sykkel som så vidt er innkjørt. Lett og selge er den nok også.
Det er ikke alltid det er dumt å låne litt penger, så lenge tilbudet er godt nok. Men må man bruke mastercard så stiller det seg annerledes.
Men som sagt, jeg gjorde et søk på finn og da fant jeg nesten 200stk. sykler til mellom 25-40.000,- i sport klassen. Så her er det vel egentlig bare å velge å vrake. Blir jo også vanskelig å anbefale når man ikke er mer spesifikk.
Dog er jeg enig med freddy123 at det kan være lurt og å satse på noe som er billig som første sykkel, for å finne ut hva som faktisk passer en best. Så sant det da ikke dukker opp tilbud som rett og slett blir for gode til å takke nei til...