MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Kjellrf
- Innlegg: 1607
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Kjørte den til vinterlagringsgarasjen i går kveld. Men har ikke parkert den for godt i år, håper jeg, selv om det ser dårlig ut
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hemskt sted å plassere en elsked medlem av familien må jeg siToven skrev:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Uff ja... Får vel kjøpe en blomst jeg kan sette der inne
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Heng opp en plakat så den har noe sexy å se på.
Forslag:
Forslag:
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
@ Hakhap, er det lurt og pakke den inn i plast når den står under tak. Blir det ikke bare kondens av slik. Jeg ville slangt over et gammalt laken eller lignende.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Min sykkel929rr skrev:@ Hakhap, er det lurt og pakke den inn i plast når den står under tak. Blir det ikke bare kondens av slik. Jeg ville slangt over et gammalt laken eller lignende.
Det er en sånn VCi pose man setter sykkelen i med zip-lås. Det er fuktig i den bua så bruker en sånn.
Angående kondens så er det en som skriver:
Her er et dokument jeg skrev om dette for et par år siden. Jeg har
vinterlagret i VCI-pose 3 vintre (men i år skal gullet stå innendørs), og
ikke funnet en eneste rusten skrue eller andre problemer. Husk at du slipper
ikke kondens selv om du har VCI-pose, men du slipper korrosjon som følge av
kondens. Du bør derfor la sykkelen være i posen utover våren til du har
anledning til å kjøre en "tørke-tur". Jeg tror man bør skifte ut posen etter
3 gangers bruk.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skiftet olje og filter. Kun kjørt 5000 km., men greit å få gjort det før vinteren, så det forhåpentlig er plug & play fra sesongstart til våren.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Solgt den :-) Nå skal jeg bare vente på våren, slik at jeg kan kjøre TL :-)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Kjørt en liten tur på 40 min omtrent, blir fort mørkt nå
-
- Innlegg: 63
- Registrert: 18 mar 2013, 14:55
- Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
- Sted: Søre sunnmøre
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Bytta noen pakninger, men kom ikke til ene uten å demontere en hel del, så den fikk bli... Måtte ut å nye fineværet. La igjen noen oljeflekker her og der på min vei, men det var virkelig flott vær, noe man ikke kan gå glipp av så sent på året. Så får jeg heller se å få bytta pakningen til helga, samt ta en grundig motorvask..
Må si jeg liker veldig godt Monsteren, liten og smidig, men føler jeg blir litt for stor for den dessverre. Jeg er ikke høyere enn 185, men føler sittestillingen min blir litt vel sammenkrøkt. Får se hva som skjer til våren igjen..
Må si jeg liker veldig godt Monsteren, liten og smidig, men føler jeg blir litt for stor for den dessverre. Jeg er ikke høyere enn 185, men føler sittestillingen min blir litt vel sammenkrøkt. Får se hva som skjer til våren igjen..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hva jeg har gjort med MC'en i dag?
Jo, nå skal høre!
Neida... ingen store ting akkurat .
Tok meg en passe lang tur på noen mil for å få sykkelen skikkelig driftsvarm.
Deretter hjem for å bytte olje som det første jeg gjør av forberedelsene til vinterlagring.
Og siden jeg tok bilder underveis legger jeg likesågodt ut disse.
Ikke fordi jeg tror de vil gi noen ny innsikt til noe jeg er sikker på alle her inn kan, men mest for moro skyld og for meg selv...
Først av med mud guarden, to 8mm skruer, gjort på 30 sekunder.
Deretter to skruer i samme dim. for å få av oljefilterdekslet.
Brukermanualen anbefaler en spesiell tang til å ta ut oljefilteret med. Forslaget er prøvd og funnet ubrukelig.
Et målrettet hammerslag med en saks, derimot! Funker perfekt
Noen KTM eiere i det store utland har rapportert om oljefilterkollaps. Filtrene skal visstnok nærmest ha smuldret opp.
Så ikke tilfelle på KaTie M.
Dette er andre gangen jeg bytter olje selv på sykkelen og filtrene har vært like fine som dette hver gang.
Samme sa de på verkstedet Spinnin Wheel, som utførte 15K servicen.
Ingen grunn til bekymring der altså.
Nytt HiFlo filter, som sist. Billigere enn KTMs originale, som jeg mistenker sterkt er laget av HiFlo for KTM.
To oljeavtappingsplugger med hvert sin lille oljesil og magnet i midten til å fange opp metallfragmenter.
Noe begge disse hadde gjort denne gangen som den forrige.
Rensing i bensin, litt pussing i krokene med en egnet liten børste, spraying med CRC eller WD40,
skylle i bensin, tørke av og fragmentene forsvant:
Sjekke at O-ringen til oljefilterdekselet er hel og uskadd. Noe den var.
Skru til lokket med rett moment, 6Nm som er rimelig løst.
Oljeavtappingspluggene skal ha hele 20Nm.
Så var det å fylle på ny olje, da.
Klein vinkel på oljepåfyllingen, men en 2"4 mot bakken som støtte på egnet trakt med plastrørforlenger gjorde susen.
Alt i alt en trivelig garasjetime avsluttet med fornøyd snerring fra sykkelen som fikk smake på den nye Motorexoljen :-) .
Jo, nå skal høre!
Neida... ingen store ting akkurat .
Tok meg en passe lang tur på noen mil for å få sykkelen skikkelig driftsvarm.
Deretter hjem for å bytte olje som det første jeg gjør av forberedelsene til vinterlagring.
Og siden jeg tok bilder underveis legger jeg likesågodt ut disse.
Ikke fordi jeg tror de vil gi noen ny innsikt til noe jeg er sikker på alle her inn kan, men mest for moro skyld og for meg selv...
Først av med mud guarden, to 8mm skruer, gjort på 30 sekunder.
Deretter to skruer i samme dim. for å få av oljefilterdekslet.
Brukermanualen anbefaler en spesiell tang til å ta ut oljefilteret med. Forslaget er prøvd og funnet ubrukelig.
Et målrettet hammerslag med en saks, derimot! Funker perfekt
Noen KTM eiere i det store utland har rapportert om oljefilterkollaps. Filtrene skal visstnok nærmest ha smuldret opp.
Så ikke tilfelle på KaTie M.
Dette er andre gangen jeg bytter olje selv på sykkelen og filtrene har vært like fine som dette hver gang.
Samme sa de på verkstedet Spinnin Wheel, som utførte 15K servicen.
Ingen grunn til bekymring der altså.
Nytt HiFlo filter, som sist. Billigere enn KTMs originale, som jeg mistenker sterkt er laget av HiFlo for KTM.
To oljeavtappingsplugger med hvert sin lille oljesil og magnet i midten til å fange opp metallfragmenter.
Noe begge disse hadde gjort denne gangen som den forrige.
Rensing i bensin, litt pussing i krokene med en egnet liten børste, spraying med CRC eller WD40,
skylle i bensin, tørke av og fragmentene forsvant:
Sjekke at O-ringen til oljefilterdekselet er hel og uskadd. Noe den var.
Skru til lokket med rett moment, 6Nm som er rimelig løst.
Oljeavtappingspluggene skal ha hele 20Nm.
Så var det å fylle på ny olje, da.
Klein vinkel på oljepåfyllingen, men en 2"4 mot bakken som støtte på egnet trakt med plastrørforlenger gjorde susen.
Alt i alt en trivelig garasjetime avsluttet med fornøyd snerring fra sykkelen som fikk smake på den nye Motorexoljen :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Det ble en liten tur i ettermiddag på 16mil. Endte opp på Lista av alle plasser
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
SuperDuke igjen???Olden skrev:Det ble en liten tur i ettermiddag på 16mil. Endte opp på Lista av alle plasser
Bytta ikke du til SA?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hehe, stemmer detOlav K skrev: SuperDuke igjen???
Bytta ikke du til SA?
Min kropp funka ikke på SuperAdventure.. Vond nakke og rygg gjorde det til en dårlig kjøreopplevelse!
Jeg var kjempefornøyd med SuperDuke, så da ble det en slik en heller