Bytte av tennigslås

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Espis
Innlegg: 2
Registrert: 27 sep 2015, 14:51
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer FZS1000 '03

Bytte av tennigslås

Legg inn av Espis »

Har en Yamaha Fazer FZS1000, 2003 mod, som begynner å få litt slakke i tenningslåsen. Det koster 3800,- for ny lås, men da får jeg ikke samme nøkkel til tanken og sete låsen.
Noen som vet om det går å "pusse opp" tenningslåsen?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av kjellv »

Jeg må nesten sjekke i kveld, men er ikke dette et sett med alle låser?

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Espis
Innlegg: 2
Registrert: 27 sep 2015, 14:51
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer FZS1000 '03

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av Espis »

Var innom en forhandler i går, og forsto det slik at dette bare var tenningslåsen. Han bak disken var ikke helt sikker på dette, så han anbefalte å komme innom på mandag og prate med de på verkstedet.
Er alle 3 låsene med så kan jo det forklare prisen....

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av cannon »

Løp og kjøp:
http://m.ebay.com/itm/01-02-03-04-05-FZ ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;

http://m.ebay.com/itm/2003-02-03-04-05- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av Anaxim »

Hei. Har en Fazer 600 -02, der jeg fikk trøbbel med tenningslåsen. Som du sjekket jeg rundt og fant ut at det å bytte (tenning-, tank- og setelås) ble temmelig dyrt. Tror låsen er lik på FZS 1000 og FZS 600...
Diskuterte her i forumet, og en el. annen kom med forslaget om å begynne å trekke nøkkelen (mens den sto i tenningaslåsen) mot meg (altså mot tanken) når jeg skulle skru på tenninga, evt. låse/opp styrelåsen.
Det fungerte 100%, og har gjort det siden jeg begynte med det. Tenkte at dette er noe du også kanskje kan prøve, evt. i tillegg til å bytte el. få laget en ny nøkkel også. Kanskje det finnes en låsesmed i nærheten som kan lage en duplikatnøkkel som er "0,01" mm. bredere. I fall din gamle nøkkel er slitt. Eller bruk reservenøkkelen.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av Monstr »

Jeg har en ny tenningsslås med to nøkler liggende. 500,- + frakt så får dere den :) Er ikke så stor jobb å bytte :)
Bilde

bivven
Innlegg: 4
Registrert: 06 nov 2015, 10:02
Motorsykkelen din: Ducati

Re: Bytte av tennigslås

Legg inn av bivven »

Bor du i Bergen kan du komme med tenningslåset til meg så ska jeg fixa det åt deg!


//BIVVEN

Svar