Men skal nok klare denne PMS bare snøen og skibakkene kommer igang

Er det ikke bare å koble til batterilader og slå på den et par-tre ganger i løpet av vinteren, da...hakhap skrev:Fyller tanken, i dette tilfelde 98 oktan, setter den på depostøtter. Eller ikke så mye mer. Kan være ide å ta ur batteriet, men tidligere sykler har jeg ikke trengt det men litt usikker med Tuono da den har ting som bruker litt strøm, klokke o.l + noen blinkende dioder for startsperre.
Ellers blir det en vask nå i helgen så er den klar.
AJ skrev:Er det ikke bare å koble til batterilader og slå på den et par-tre ganger i løpet av vinteren, da...hakhap skrev:Fyller tanken, i dette tilfelde 98 oktan, setter den på depostøtter. Eller ikke så mye mer. Kan være ide å ta ur batteriet, men tidligere sykler har jeg ikke trengt det men litt usikker med Tuono da den har ting som bruker litt strøm, klokke o.l + noen blinkende dioder for startsperre.
Ellers blir det en vask nå i helgen så er den klar.?
Det er det jeg har tenkt å gjøre i hvert fall...
Gjorde det med TDM 900'en, som var den sykkelen jeg sist vinterlagret kaldt på samme måte som 1290'en i vinter.hakhap skrev:AJ skrev:Er det ikke bare å koble til batterilader og slå på den et par-tre ganger i løpet av vinteren, da...hakhap skrev:Fyller tanken, i dette tilfelde 98 oktan, setter den på depostøtter. Eller ikke så mye mer. Kan være ide å ta ur batteriet, men tidligere sykler har jeg ikke trengt det men litt usikker med Tuono da den har ting som bruker litt strøm, klokke o.l + noen blinkende dioder for startsperre.
Det er det jeg tenker å se på i vinter
Det er ikke strengt tatt nødvendig å ta ut batteriet. Men det bør lagres kjølig/kaldt og fulladet. Er det kaldt i garasjen kan batteriet gjerne stå i. Er det noen små strømforbrukere kan man med fordel ta av minuspolen, da er batteriet frakoblet.AJ skrev:Er det ikke bare å koble til batterilader og slå på den et par-tre ganger i løpet av vinteren, da...hakhap skrev:Fyller tanken, i dette tilfelde 98 oktan, setter den på depostøtter. Eller ikke så mye mer. Kan være ide å ta ur batteriet, men tidligere sykler har jeg ikke trengt det men litt usikker med Tuono da den har ting som bruker litt strøm, klokke o.l + noen blinkende dioder for startsperre.
Kjapt og enkelt svart:AJ skrev:Kjapt spørsmål, kjellv:
Hvor mange kuldegrader tåler kjølevæsken på en MC?
Mener bestemt det ble fylt på ny kjølevæske på KTM'en ved 15K service.
Kjølevæsken på MC er den samme som på bil, går jeg ut fra?