cevillan skrev:kjellv skrev:
Den søte lille taxipassasjeren var nok betydelig flau for sin fadese morgenen etter. Hun skulle nemlig til TV2 og God Morgen Norge tidlig neste morgen. Dette var antakelig før hun hadde rukket å prate med sine rådgivere. Programlederne måtte melde at deres gjest hadde meldt avbud, begrunnet med at hun satt fast i kollektivtrafikken.
Jeg synes ellers det er komisk å se Raymond Johansen som sitter ved hennes side og gliser bredt mens han forsøker å forsvare den lille søte... Jeg tror nok Raymond etter hvert skal få hendene full av problemer som denne samarbeidsavtalen vil medføre for ham og hans parti.
Hvorfor omtaler du henne "som den lille søte"? Er navnet hennes litt vanskelig, kanskje? Eller strekker ikke argumentene til helt, så du må redusere henne til den lille søte? Du klarte heldivis “Raymond Johansen". Imponerende omtale fra en moderator. Du har vel ikke tilfeldigvis gått "Livets harde skole" også?
Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har rukket å memorere hennes navn, ikke tok jeg meg tid til å søke det opp heller.
Jeg bor langt i fra Oslo, og ser nok på Oslos nye "byregjering" som en utenforstående. Men jeg ser på dette med stor interesse selv om et bilfritt Oslo sentrum eller stopp i utbyggingen av E18 vest ikke berører meg personlig i noen særlig grad.
Denne såkalte "byregjeringen" er et merkelig fenomen som nok har forundret de fleste. MDG gjorde et godt valg flere steder i landet, men i Oslo havnet de i en vippeposisjon som gjorde at de fikk mye mer makt enn valgresultatet skulle tilsi. De forhandlet med flere partikonstellasjoner om byrådsmakten, og endte opp sammen med Raymond Johansen til slutt. Han har nok måtte svelge en del kameler for å få den posisjon han fikk. Ettersom Rasmus Hansson sitter i Stortinget, måtte en annen fra MDG inn i byrådet, og her dukket damen jeg ikke har lært navnet på (den lille søte) opp ingensteds fra.
Livets harde skole har lært meg at respekt er noe man gjør seg fortjent til, det er ikke noe man er født med. Foreløpig har ikke damen (du må gjerne opplyse meg hva hun heter) rukket å bli en respektert politiker. Hun havnet brått og uventet i en posisjon som gir henne mye makt, faktisk så mye at den gamle ringreven Raymond Johansen blir sittende å glise ved siden av henne. Han blir nødt til å forsvare hennes synspunkter. Det blir i overlag komisk i mine øyne.