Bjerknez skrev:Den Edge skjermen var egentlig hovedgrunnen til at jeg vurderte Samsungen, men hvis dette bare er en "gimmick" så dropper jeg nok den. Jeg er redd for å gå i samme felle som tidligere og gå bort fra iPhone og prøve noe annet. Er det noe jeg hater så er det telefoner som "hakker" og henger seg til tider. Det har jeg ikke opplevd med iPhone.
Men å ha en billig telefon som nummer to så ser jeg at jeg er enig med deg angående den Sonim telefonen

Eneste feilen så langt med iPhone 6 er at den veldig ofte mister lyden, vi restarter og vipps så fungerer varslinger mv.
En annen irriterende feil er at enkelte telefonnummer ikke kan ta imot SMS lenger. Her tror jeg feilen ligger hos leverandøren av abn, men det er et kjent issue med iMessage og SMS og Apple som dessverre fortsatt forekommer. iOS 9 har som du sikkert kjenner til den fancy batterispareren og økonomiske funksjonen: Smart WiFi som bruker MobilData istedenfor WiFi. Bortsett fra det er det en elegant telefon som er i toppsjiktet med de andre epleproduktene.
Edge er jo kult, men jeg bruker den ikke og den er litt irriterende av og til når man kommer borti skjermen eller lyset kommer inn fra siden.
Det beste med en Samsung er tilbakeknappen, blir du først vant til den og så prøver en iPhone, blir du helt satt ut når du skal bla tilbake ett steg :)
En annen grunn til at jeg fortsatte med Samsung etter S5 var at Kies programmet til Mac (Jeg kjører epleprodukter på alt annet) har blitt veldig bra og jeg savner ikke iTunes lenger. (Tok lang tid å bli avfrelst).
Hva med iCloud =? Vel Google+ fungerer utmerket til bilder, apper og slikt mister du, men halve moroa er å legge inn det du bruker og ikke et tonn med dingser du ikke visste at du hadde engang.
WiFi Print ? Ja seff, du må sette det opp men det fungerer.
Sonos, Netflix, Chromecast, Mobil Nettbank, Narvesen, NSB, 1881, Outlook mm er helt kurant.
Kontakter =? Kjempeuvant med Android, men med Google+ og synkronisering mellom kontoer, er det litt moro å se alternativer til iOS.
Brukervennlighet ? Ikke til å legge skjul på at en Android krever litt mer av deg som bruker enn en iPhone.
OBS (Endring): Selfie kamera på Samsung er elendig, det strekker bildene.