Hvilken telefon har du og hvorfor?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Hvilken telefon har du og hvorfor?

Legg inn av Kawagutten »

Huawei P8 er mye tlf for pengene men trenger noe beskyttelse som de fleste andre mobiler og med android er det greit å gå inn i innstillinger og styre programmer så de ikke oppdaterer seg hele tiden over mobildata.Blir fort tomt for de mb en har i mnd eller tømme kontantkort for de som har det.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Android ser ut til (i følge uttalelsene her fra flere) fortsatt å være det mest "inviklede" å bruke. En telefon er for meg noe jeg ikke bruker som en pc,og siden jeg bruker den kun på farten så er dte viktigste at telefonen faktisk funker og at man slipper fler instillinger enn man strengt tatt må ha. Dessuten så er jeg jo vant til iPhone fra før, samt iPad og det bare funker...

De to gangene jeg har hatt noe annet enn iPhone så har jeg rivd meg i håret flere ganger. Restarter av telefonen, henger seg i menyer, bruker mye strøm etc. Rett og slett irriterende problemer og det ser ikke ut til at det har blitt så veeeldig mye bedre med årene...?

Men utseendemessig så synes jeg iPhone har havnet litt bakpå. Samsung sin Edge skjerm, LG sin buede skjerm/telefon etc. iPhone har gått fra og våre helt i toppen når det kommer til design og nå synes jeg dem ligger under pari...

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Jeg er også egentlig en Iphonemann, men kjøpte en Samsung S5 ifjor... og jeg likte den meeeget godt.
Ingen tull og krøll med menyene, et svært oppegående kamera, og mange fordeler som "fruktfatet" ikke har. Mistet den dessverre her forleden, så nå er Iphone 5'en som gjør tjeneste. Men EN ting som funker bedre på Iphonen er TomTom GPS-appen. Den "glir" bedre på IOS enn på Android
Men....Blir nok en S6 Edge når trygda kommer neste gang :thumleft
klarer dog ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for vanlig eller pluss.
Savner størrelsen på S5en nå når jeg bare har Iphone5en :sorry
Har dog ikke prøvd nye Iphone6.
Må også legge til at jeg surfer mye på tlf når jeg er på farten... og det er jeg stort sett hele tiden.
Så litt annet bruksområde enn det du har, Ove
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev:Android ser ut til (i følge uttalelsene her fra flere) fortsatt å være det mest "inviklede" å bruke. En telefon er for meg noe jeg ikke bruker som en pc,og siden jeg bruker den kun på farten så er dte viktigste at telefonen faktisk funker og at man slipper fler instillinger enn man strengt tatt må ha. Dessuten så er jeg jo vant til iPhone fra før, samt iPad og det bare funker...

De to gangene jeg har hatt noe annet enn iPhone så har jeg rivd meg i håret flere ganger. Restarter av telefonen, henger seg i menyer, bruker mye strøm etc. Rett og slett irriterende problemer og det ser ikke ut til at det har blitt så veeeldig mye bedre med årene...?

Men utseendemessig så synes jeg iPhone har havnet litt bakpå. Samsung sin Edge skjerm, LG sin buede skjerm/telefon etc. iPhone har gått fra og våre helt i toppen når det kommer til design og nå synes jeg dem ligger under pari...
Husker ikke hvilken review video mkbhd nevner det, men han omtaler moto x(?) som et veldig godt alternativ for de som går fra iPhone til Android. Er ikke innviklet i det hele tatt, vil heller påstå at det er intuitivt å bruke dem. Men som sagt, disse har så godt som ren Android uten all skit som Samsung osv skal dytte på deg.

Sjekk ut videoene du Bjerknez, de er generelt sett gode og informative

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Eg har Android, Sony Xperia Z1. Forrige var en Xperia z. Vurderte da samsung og men takler ikke all bloatware og dritt som er på de telefonene, samme med HTC og selv om eg savner tastaturet på min gamle desire z.
Sony har ikke så mye bloatware unntatt sine egne bilde/video apper og walkman musikk app og er derfor ganske likt ren Android, har iallefall ikke følt noe behov for å roote telefonen enda etter 3 år så det er vel positivt.
Hadde seg en runde i en stressless her i sommer så er ikke vanntett lenger men dette var jo for meg et stort pluss så nå har nytt chassis fra Kina kommet på plass så den blir fixa

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg er også egentlig en Iphonemann, men kjøpte en Samsung S5 ifjor... og jeg likte den meeeget godt.
Ingen tull og krøll med menyene, et svært oppegående kamera, og mange fordeler som "fruktfatet" ikke har. Mistet den dessverre her forleden, så nå er Iphone 5'en som gjør tjeneste. Men EN ting som funker bedre på Iphonen er TomTom GPS-appen. Den "glir" bedre på IOS enn på Android
Men....Blir nok en S6 Edge når trygda kommer neste gang :thumleft
klarer dog ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for vanlig eller pluss.
Savner størrelsen på S5en nå når jeg bare har Iphone5en :sorry
Har dog ikke prøvd nye Iphone6.
Må også legge til at jeg surfer mye på tlf når jeg er på farten... og det er jeg stort sett hele tiden.
Så litt annet bruksområde enn det du har, Ove
Jeg sikler faktisk litt på den S6 Edgen, men vet samtidig at jeg ikke har behov for en slik telefon EGENTLIG. Jeg har en iPad som jeg bruker 80% av tiden når jeg er hjemme og når jeg er ute på tur med sykkelen så holder jeg mobilaktiviteten på et minimum. Rett og slett fordi jeg synes alt slikt fikling med telefon tar drepen på turene. Greit å ha en mobil som tar ålreite bilder og som gir en mulighet til å sjekke nettet til tider, men da trenger man jo strengt tatt ikke en telefon til 7-8.000,- MEN... det er jo samtidig artig med noe nytt og man er jo inne i en PMS sesong om ikke så alt for lenge... :redface

iPhone er som sagt det som står mitt hjerte nærmest, men jeg synes Apple har lagt seg bakpå med tanke på design. Den nye iPhone 6S er jo ikke akkurat nyskapende når det kommer til design og legger man den siden av S6 Edge og de andre så fremstår den som litt "traust" i mine øyne, selv om det funker som bare det.

Kikker også litt på Nexus og Sony Experia Z5. Sistnevnte er jo også vanntett... selv om jeg så langt har har til gode og ha gjort noen av mine telefoner fuktige de siste 10 årene...

Men jeg fikk meg en god latter når han på Elkjøp i dag skulle vise meg hvor fantastisk Samsung Note var da han dro ut pennen fra telefonen og skulle vise meg litt. Han dro ut pennen som skulle virke bare man holdt den nær skjermen. Han hadde også en klin lik telefon i lomma (privat). Det endte med at telefonen låste seg og at den måtte restartes. AKKURAT det jeg har intrykk av skjer ofte med Android telefoner, så ble ikke akkurat overbevist der :lol

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Jeg har en Sony Xperia Z2, og jeg var relativt fornøyd med den første året, men etter det begynte den å bli forferdelig dårlig. Batteritiden har blitt betraktelig dårligere, den har blitt mye tregere og ting henger seg stadig opp, inkludert "tastaturet".. Jeg er i utgangspunktet en iPhone-fyr selv. Prøvde meg på en Samsung S4 da den var ny, men det var så begredelig at jeg gikk tilbake til en vannskada iPhone 5, som jeg beholdt frem til jeg kjøpte Z2'en. Jeg har nå bestemt meg for at når jeg skal bytte igjen(helst igår) så blir det iPhone igjen. iPhone koster fort det dobbelte, men til gjengjeld så har du en telefon som er fullt brukelig i 2-3 år, i motsetning til android-telefoner som har en tendens til å begynne å dø etter omtrent ett år. For ikke å snakke om hvor forferdelig dårlig Android er for oss som kommer fra iOS og er vant til at ting fungerer. OSet i seg selv er fint, og det er nok enkelte ting jeg kommer til å savne ved å gå tilbake til iPhone, men på samme måte er det ting jeg savnet fra iPhone da jeg gikk over til Android.. Men når den er delvis treig allerede ved første oppstart, og ting ikke responderer på mikrosekundet som det gjør på iPhone så blir det litt sånn "...eh, javel". Det er jo såklart snakk om sekunder i tapt tid, men det lar seg være irriterende selvom. Også er det noen ting som er helt merkelig med android som jeg ikke opplevde med iOS, som f.eks at når jeg spiller av musikk via bluetooth, så kutter den signalet i et sekund av gangen ganske ofte. Innimellom så ofte som 2 ganger per låt. Også har enkelte android-telefoner en tendens til å knekke hjemmenettverk når de er koblet på. Har både her hjemme, og hos en kompis, opplevd at så fort jeg kobler meg på wifi så kræsjer hele nettet. Oppfører seg litt som et DDoS-angrep, og hos kompisen min var det visst ikke første gang det hadde skjedd når det kom en android på nettverket.

Så alt i alt vil jeg si at iPhone er et bedre alternativ, selv om det finnes argumenter begge veier for bruksområde, og såklart smak og behag.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg har en Sony Xperia Z2, og jeg var relativt fornøyd med den første året, men etter det begynte den å bli forferdelig dårlig. Batteritiden har blitt betraktelig dårligere, den har blitt mye tregere og ting henger seg stadig opp, inkludert "tastaturet".. Jeg er i utgangspunktet en iPhone-fyr selv. Prøvde meg på en Samsung S4 da den var ny, men det var så begredelig at jeg gikk tilbake til en vannskada iPhone 5, som jeg beholdt frem til jeg kjøpte Z2'en. Jeg har nå bestemt meg for at når jeg skal bytte igjen(helst igår) så blir det iPhone igjen. iPhone koster fort det dobbelte, men til gjengjeld så har du en telefon som er fullt brukelig i 2-3 år, i motsetning til android-telefoner som har en tendens til å begynne å dø etter omtrent ett år. For ikke å snakke om hvor forferdelig dårlig Android er for oss som kommer fra iOS og er vant til at ting fungerer. OSet i seg selv er fint, og det er nok enkelte ting jeg kommer til å savne ved å gå tilbake til iPhone, men på samme måte er det ting jeg savnet fra iPhone da jeg gikk over til Android.. Men når den er delvis treig allerede ved første oppstart, og ting ikke responderer på mikrosekundet som det gjør på iPhone så blir det litt sånn "...eh, javel". Det er jo såklart snakk om sekunder i tapt tid, men det lar seg være irriterende selvom. Også er det noen ting som er helt merkelig med android som jeg ikke opplevde med iOS, som f.eks at når jeg spiller av musikk via bluetooth, så kutter den signalet i et sekund av gangen ganske ofte. Innimellom så ofte som 2 ganger per låt. Også har enkelte android-telefoner en tendens til å knekke hjemmenettverk når de er koblet på. Har både her hjemme, og hos en kompis, opplevd at så fort jeg kobler meg på wifi så kræsjer hele nettet. Oppfører seg litt som et DDoS-angrep, og hos kompisen min var det visst ikke første gang det hadde skjedd når det kom en android på nettverket.

Så alt i alt vil jeg si at iPhone er et bedre alternativ, selv om det finnes argumenter begge veier for bruksområde, og såklart smak og behag.
De samme erfaringene sitter jeg også med. Jeg har på en måte lyst til å gi Android en sjanse, men etter opplevelsen på Elkjøp i dag, det du skriver her, og egne erfaringer fra tidligere Android telefoner så tror jeg Apple er den som vinner ved neste korsvei :thumleft

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Si meg en ting, er den z2'en din oppgradert til Android 5.0? Mange som fikk problemer med z1 ihvertfall da de fikk 5.0 oppgraderingen, det kom seg med 5.1 oppgraderingen men er ikke helt 100% fordi, dama sin z3 derimot fungerer smertefritt så mulig det er hardware relatert

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Har 5.1.1 ja, men den var trøblete før den oppgraderinga også. Uansett så bekrefter det jo litt det jeg skrev om at iPhone er brukelig dobbelt så lenge :P

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Vil ikke begynne en android vs ios diskusjon men kjenner ikke igjen noen av påstandene som kommer mot android her :) og at iPhone varer "dobbelt så lenge" må være toppen av svada. At du opplever det slik er godt mulig, men at dette skyldes Android og ikke produsentens tilpassende versjon er nok bak mål :)

Som sagt er f.eks samsung (i ihvertfall tidligere) ille på det, mens andre er ikke det

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

jongsanim skrev:Vil ikke begynne en android vs ios diskusjon men kjenner ikke igjen noen av påstandene som kommer mot android her :) og at iPhone varer "dobbelt så lenge" må være toppen av svada. At du opplever det slik er godt mulig, men at dette skyldes Android og ikke produsentens tilpassende versjon er nok bak mål :)

Som sagt er f.eks samsung (i ihvertfall tidligere) ille på det, mens andre er ikke det
Må si meg enig med det du sier her, Jongsanim. Kjenner ikke igjen noe av det som blir beskrevet av problemer med Android tlf, men jeg har bare hatt den S5en i 1,5 år, før den forsvant ut av lomma på kjørejakka..i fart. Blir nok S6 på meg innen kort tid.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar