...en episode til, så e det natta her

Ktm 640 adventure er jo grisetøff.Bjerknez skrev:Det er jo nesten så jeg fikk lyst på en slik sykkel etter å ha sett videoene. Altså en sykkel som tåler litt juling og som tåler og bli lagt ned noen ganger og som det ikke er veldig "farlig" med. Spesielt pen/tøff var den vertfall ikke, men det kan være lurt å ha en sykkel hvor deletilgangen er god til nedover i europa. Han måtte jo bytte kjede og drev. Dette hadde nok jeg gjort før jeg dro hjemmefra på en såpass lang tur.
Hva slags type sykkel er bedre for slik tur?Bjerknez skrev:Joda, jeg ser den. Uansett tøft gjort og dra på en slik tur med en slik type sykkel for første gang. Den er jo ikke akkurat ny og det ser heller ikke ut til at han er så voldsomt nevenyttig når det kommer til den tekniske biten heller.Jarle skrev:Med tanke på at det er første sykkelen og første mc sesongen er det vell en del ting som skal læres den harde veien. Om ikke alle har vært der, så har i alle fall jeg vært der.Bjerknez skrev:Det er jo nesten så jeg fikk lyst på en slik sykkel etter å ha sett videoene. Altså en sykkel som tåler litt juling og som tåler og bli lagt ned noen ganger og som det ikke er veldig "farlig" med. Spesielt pen/tøff var den vertfall ikke, men det kan være lurt å ha en sykkel hvor deletilgangen er god til nedover i europa. Han måtte jo bytte kjede og drev. Dette hadde nok jeg gjort før jeg dro hjemmefra på en såpass lang tur.
Underholdene er dte vertfall helt klart![]()
Hvis noen vet om flere slike videoer (gjerne norske) så spytt ut.
Jeg mente ikke at sykkeltypen var feil for en slik tur. Jeg mente bare at den kanskje var litt "gammel" for en som ikke er nevenyttig samt skal på en skikkelig langtur. Hvilken sykkel som er "riktig" kommer jo helt ann på hva man liker i utgangspunktet, men skal man utforske sandveier og sideveier etc. så må man vel ha noe slikt som dette vil jeg tro...Epylypzon skrev:Hva slags type sykkel er bedre for slik tur?Bjerknez skrev:Joda, jeg ser den. Uansett tøft gjort og dra på en slik tur med en slik type sykkel for første gang. Den er jo ikke akkurat ny og det ser heller ikke ut til at han er så voldsomt nevenyttig når det kommer til den tekniske biten heller.Jarle skrev:Med tanke på at det er første sykkelen og første mc sesongen er det vell en del ting som skal læres den harde veien. Om ikke alle har vært der, så har i alle fall jeg vært der.Bjerknez skrev:Det er jo nesten så jeg fikk lyst på en slik sykkel etter å ha sett videoene. Altså en sykkel som tåler litt juling og som tåler og bli lagt ned noen ganger og som det ikke er veldig "farlig" med. Spesielt pen/tøff var den vertfall ikke, men det kan være lurt å ha en sykkel hvor deletilgangen er god til nedover i europa. Han måtte jo bytte kjede og drev. Dette hadde nok jeg gjort før jeg dro hjemmefra på en såpass lang tur.
Sendt fra min Z3 Compact
Enig. Hvis man ikke engang kan stramme kjedet på sin egen sykkel så bør man ha noe nyere.Bjerknez skrev:Jeg mente ikke at sykkeltypen var feil for en slik tur. Jeg mente bare at den kanskje var litt "gammel" for en som ikke er nevenyttig samt skal på en skikkelig langtur. Hvilken sykkel som er "riktig" kommer jo helt ann på hva man liker i utgangspunktet, men skal man utforske sandveier og sideveier etc. så må man vel ha noe slikt som dette vil jeg tro...Epylypzon skrev:Hva slags type sykkel er bedre for slik tur?Bjerknez skrev:Joda, jeg ser den. Uansett tøft gjort og dra på en slik tur med en slik type sykkel for første gang. Den er jo ikke akkurat ny og det ser heller ikke ut til at han er så voldsomt nevenyttig når det kommer til den tekniske biten heller.Jarle skrev:Med tanke på at det er første sykkelen og første mc sesongen er det vell en del ting som skal læres den harde veien. Om ikke alle har vært der, så har i alle fall jeg vært der.Bjerknez skrev:Det er jo nesten så jeg fikk lyst på en slik sykkel etter å ha sett videoene. Altså en sykkel som tåler litt juling og som tåler og bli lagt ned noen ganger og som det ikke er veldig "farlig" med. Spesielt pen/tøff var den vertfall ikke, men det kan være lurt å ha en sykkel hvor deletilgangen er god til nedover i europa. Han måtte jo bytte kjede og drev. Dette hadde nok jeg gjort før jeg dro hjemmefra på en såpass lang tur.
Sendt fra min Z3 Compact
Den tanken har jeg også tenkt. Hyppige/daglige oppdateringer, og så brått slutt for ei uke siden.Lasse Liten skrev:Nå er det lenge siden det har blitt lastet opp video i denne dagboken. Håper det ikke har skjedd noe...
JosteinN1984 skrev:Avisa hadde snakkka med han 25.10 og da var han 2 timer unna marokko.....
Her er den:JohnnyTh skrev:Det kom en ny film nå kl 0100 idag.
Heidenau k60, som jeg tror han kjører på er ikke et offroad dekk. Heller et turdekk med ok grusegenskaper.kjellv skrev:Rene offroad dekk er vel strengt tatt ikke helt egnet for Autobahn heller skulle jeg tro. Skjønner godt at han vurterte muligheten for å ta transportetappen med toget.