Men likegreit da jeg ikke trenger å tenke på vinterlagring. Kjørte sykkelen opp til Sarpsborg i dag, klokken 9 på kvelden. Må si det var litt kaldt, men ikke så ille. Underlaget føltes sleipt, så er nok ikke mer kjøring denne sesongen uansett.
Jøss!thewiz skrev:Da var R6-en solgt Bjerknez
Men likegreit da jeg ikke trenger å tenke på vinterlagring. Kjørte sykkelen opp til Sarpsborg i dag, klokken 9 på kvelden. Må si det var litt kaldt, men ikke så ille. Underlaget føltes sleipt, så er nok ikke mer kjøring denne sesongen uansett.
Men hvorfor en R-sykkel med tanke på det du fortalte meg ved siste møte?thewiz skrev:Det vet jeg ikke enda. I det siste har jeg hellet mer mot Honda CBR1000RR.
Jeg får se når sesongen kommer igjen, jeg har egentlig lyst å kjøre MYE mer neste sesong, og da er kanskje ikke motard det beste mtp vedlikehold.
Akkurat det er nok en vanesak vil jeg tro?thewiz skrev:Tja si det. Jeg liker R sykler veldig godt. Jeg vil gjerne eie en 1000cc R før jeg begir meg over på noe annet. En naken sykkel er nok kjempeflott på bane, men føler R sykler blir mer plantet. På mitt nivå har det kanskje ikke så mye å si, men følelsen av R sykkel på bane er helt konge.
Hvis jeg skulle valgt naken / oppreist sykkel hadde det vært KTM 1290 Super Duke R uten tvil.
Når jeg prøvde S1000R-en din Bjerknes så var denne veldig forskjellige fra hva jeg trodde en sånn sykkel var. Styret var veldig bredt for meg. Føltes unaturlig nesten. Ellers var det en kjempesykkel.
Joda, men siden du liker R-sykkel så tror jeg nok motorkarakteristikken i min passer deg bedre. To like raske sykler, men på hver sin måte. Superduken siter man mer oppreist på enn S1000R'en. Litt mer vibrasjoner. Den liker seg ikke under 3000rpm. Begge er knallgode sykler, men befinner seg alikevel ganske langt fra hverandre.thewiz skrev:Ja, det meste blir vanesak. Så kunne nok godt hatt S1000R.
Nå har jeg ikke prøvd SuperDuke, trodde disse var rimelig like bortsett fra motor.
Ja, det skal prøvekjøres neste år. Gjerne da Superduke, Panigale, CBR1000RR og en motard eller to
Så braBjerknez skrev:Etter en lang prosess i helsevesenet så har jeg nå endeleig blitt "godkjent" for operasjon. Blir 100% sykemeldt litt fremover nå og med tanke på værprognosene så kan dette medføre noen fine dagsturer![]()
Skal operere i ryggen, men det er snakk om å slipe bort litt av ryggmargen på et punkt slik at det ikke blir så "trangt" for nerven som gjør at jeg får vondt nedover i beinet. Et ganske enkelt ingrep i følge kirurgen og rekreasjonstiden er bare noen få dager. Dog er det ikke mer enn 50% sjanse for at jeg blir 100% bra i beinet. Selve prolapsen får dme ikke gjort noe med. Men det er strålingen nedover i beinet som er hovedproblemet.AJ skrev:Så braBjerknez skrev:Etter en lang prosess i helsevesenet så har jeg nå endeleig blitt "godkjent" for operasjon. Blir 100% sykemeldt litt fremover nå og med tanke på værprognosene så kan dette medføre noen fine dagsturer![]()
.
Så lenge det du skal opereres for ikke hindrer deg i å kjøre sykkel
Ser ut til at du får noen fine kjøredager framover, ja.
Bra!Bjerknez skrev: Så sykkel kan jeg fint kjøre