AJ skrev:En tråd om det å være en smule forutinntatt når det gjelder ulike motorsykkelmodeller.
Vi har vel alle en mening og oppfatning på foran.
Spørsmålet er om disse forutinntatte holdningene bekreftes eller avkreftes, forsterkes eller svekkes, når sykkelen prøves.
Ja, det kan til og med hende at man blir skikkelig positivt overrasket eller får en real nedtur.
Begynner med denne saken, en testkjøres opplevelse av Moto Guzzi Norge, 2014 mod.
Og husk; dette er ikke en tråd som skal handle om denne modellen, men om den/de syklene du har prøvd (også Norge modellen, selvfølgelig, om du har prøvd denne...) og som har overrasket positivet eller negativt i forhold til de oppfatningen og hva du trodde om syklene på forhånd.
Her er MG Norge saken:
http://www.ridermagazine.com/road-tests ... eview.htm/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den første tunge sykkelen jeg hadde var en Honda CB 1100 F. Når jeg senere anskaffet
en Kawa ZX 11, med bortimot 40 hk mer, ble jeg overrasket over at Kawasaki'en ikke
føltes raskere enn den gjorde, fra 0 til feks 180 - 200 km/t.
Jeg ble også overrasket når jeg kjente hvor mye tregere GSX 1100, med 101 hk, kjentes
i forhold til Hondaen.
Kawasaki Ninja 300 var også kun et ørlite hakk sprekere enn 250 Ninja, til tross for
en på papiret vesentlig sterkere motor.
ZZr 1400 hadde et brutalt drag, men virket som et tungt beist jeg ikke ville ha orket å
slite med til daglig.
Harley Fatboy kjentes ut som en lastebil. Svær, svak akselerasjon..
En Moto Guzzi 850, med noen og seksti hk på papiret, gikk som bare rakkern.
190 med to på, på ganske kort tid. Moto Guzzien er den som kanskje overrasket
mest av alle, med mye mer futt enn hva antall hk skulle tilsi.
Ellers er noen sykler helt utrolig stygge, og det er overraskende at noen i det hele tatt
vil kjøre de. Honda 650 Deauville er ett eksempel.
Nyere Honda Valkyrie Rune er også dritstygg, og ser ut som en krysning mellom vannpumpe og
klosettbørste. BMW scarver 650 likner heller ikke grisen.