Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av Jompa »

Pen langt ifra, men langt ifra pen.


Det er vanskelig å lære og sitte på en gammel hund.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av DrGreve »

Skal det være en pen softis eller en soft penis?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av Intruder »

En skal ikke ri mye i Finn--skogen før det blir barnebidrag av det... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av AJ »

Kom nettopp over denne i en post på et utenlandsk MC-forum jeg ofte er innom:

Helt texas! :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av spidair »

Ser du lyset i enden av tunnelen kan det være et tog...... (Gammelt jernbane ordtak...)

Feil 40 (feilen sitter 40 centimeter fra skjermen... Intern sjanger på jobben når kunden sitter der og tror noe er feil...)

Bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen...

Du vet du har truffet en beleven kvinne når du må slå ihjel f**ta hennes med jekken etter at du har kjørt over henne...

Forskjellen på en vanlig hest og en politihest er at rasshullet sitter oppå politihesten....

Ektefeller bør helst henge på veggen...

Hvis det er rotete i hodet til den som har det rotete på kontorpulten, hvordan ser det ut i hodet til den som har det helt ryddig på kontorpulten...?

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av Tonys »

Erfaring er tabber man lærer noe av, ellers er de bare tabber.

Det hjelper ikke ha medvind om det blåser feil vei.

Ærlighet varer lengst, for det er minst brukt.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av Bjerknez »

Er det ikke det ene så er det det andre sa kjærringa som blødde neseblod...

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av Shawn91 »

Det løser seg, sa brura, og dreit i vasken. :knegg
Shiny side up...

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av E-strom »

spidair skrev:...Hvis det er rotete i hodet til den som har det rotete på kontorpulten, hvordan ser det ut i hodet til den som har det helt ryddig på kontorpulten...?
Kan tilføye fra egen erfaring at min skrivebord og harddisker enten er nye eller fulle :scratch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ord og uttrykk,også utenom MC-sjangeren

Legg inn av spidair »

E-strom skrev:
spidair skrev:...Hvis det er rotete i hodet til den som har det rotete på kontorpulten, hvordan ser det ut i hodet til den som har det helt ryddig på kontorpulten...?
Kan tilføye fra egen erfaring at min skrivebord og harddisker enten er nye eller fulle :scratch
Mine too...

Er jeg midt i et prosjekt så ser man det også, for da er det alt annet enn ryddig på pulten og på resten av kontoret mitt, sett med øynene til en utenforstående (jeg har stålkontroll på hvor alt er...) Prøver å rydde mest mulig når prosjektet er sluttført da... Så da er det ryddig på min pult, bortsett fra de små prosjektene jeg har på gang da selvsagt... Så helt ryddig er det aldri...

Hva harddisker angår så byttes sentrale harddisker ut hele tiden der jeg jobber... Når det er sagt så klarte jeg for vel et år siden å være nummer seks på listen over de i firmaet jeg jobber i som brukte mest harddisk plass på serverne... Det var ti navn på den listen og vi ti brukte tilsammen 80% av firmaets harddiskplass (dette er et firma med over tre tusen ansatte. so do the math....) Min unnskyldning var at jeg hadde dumpet high speed filmer på mitt hjemme område fra tre av mine bærbare PC'er (hver high speed "film" er på ca 6 GB...) og, utrolig nok klarte jeg å glemme hele dritten i ei mappe der... (glemte å rydde/slette/redigere de filmene...) Var nummer seks som sagt og hadde utrolige 1780 gigabyte (1,78 terra byte) på hjemme området mitt!!! Tørr ikke å tenke på hvor mye "vinneren" på den lista hadde på sitt hjemme område.... For dette er ikke lista man helst vil stå på i noen firmaer, tro meg... :)

Svar