Forsåvidt enig i at den er pen, men det er jo like interessant som forsvarets m77 vernesko. Har sett likt ut siden 70-tallet, fungerer greit og er billig Synes det er gjennomgående problemet til de japanske produsentene altså, urkjedelig design som er plagiat av europeiske merker eller deres egne foregående modeller...... (sett bort i fra Yamaha som gjør hederlige forsøk, dog med et svært handle-båndaktig preg på de også)Reodor Felgen skrev:Endelig en pen sykkel.Toven skrev:Klarer ikke utseende på'n gitt
Men Suzuki lanserer SV650 igjen som er artig, de kutter ut Gladius. Ikke like kul som 2.gen (som jeg har) imo men
MCnyheter vi har ventet på...?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ducati Introduces Multistrada 1200 Enduro
[video]https://www.youtube.com/watch?v=3fkxKZc ... e=youtu.be[/video]
Ducati Announces New XDiavel
[video]https://www.youtube.com/watch?v=3fkxKZc ... e=youtu.be[/video]
Ducati Announces New XDiavel
-
- Innlegg: 263
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg ser ikke den store forskjellen mellom Japan og Europa. Men når det er sagt så synes jeg ikke noen streetfighter er fin selv om den sykkeltypen er i vinden. Skal ha meg ny sykkel når min blir veteran og det blir en naken sykkel.Tobben84 skrev:Forsåvidt enig i at den er pen, men det er jo like interessant som forsvarets m77 vernesko. Har sett likt ut siden 70-tallet, fungerer greit og er billig Synes det er gjennomgående problemet til de japanske produsentene altså, urkjedelig design som er plagiat av europeiske merker eller deres egne foregående modeller...... (sett bort i fra Yamaha som gjør hederlige forsøk, dog med et svært handle-båndaktig preg på de også)Reodor Felgen skrev:Endelig en pen sykkel.Toven skrev:Klarer ikke utseende på'n gitt
Men Suzuki lanserer SV650 igjen som er artig, de kutter ut Gladius. Ikke like kul som 2.gen (som jeg har) imo men
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
AJ skrev:Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!
Uff nei. Motorsykkel har ikke 3 hjul. Punktum. Ser nå og da disse 3-hjulingene med automat som kan kjøres på B-sertifikat... hva er vitsen med de? Hadde det vært et krav om mc-lapp på disse hadde det ikke blitt solgt en eneste en av de. Ikke en eneste en.
Se f.eks. på denne...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Dette eksempelet du trekker fram er faktisk en Yamaha Tricity 125. Denne er ikke godkjent for førerkortklasse B, her må man ha A1. Jeg kjenner ikke til hvor mange som er solgt av den i Norge i 2015, men importøren er i hvert fall tom for 2015 modeller...Kjelvis skrev: Uff nei. Motorsykkel har ikke 3 hjul. Punktum. Ser nå og da disse 3-hjulingene med automat som kan kjøres på B-sertifikat... hva er vitsen med de? Hadde det vært et krav om mc-lapp på disse hadde det ikke blitt solgt en eneste en av de. Ikke en eneste en.
Se f.eks. på denne...
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Kan ikke være mange de har importert. Bildet var ment som et eksempel hvor trasige de ser ut Men her er i hvertfall et eksempel på en lik en, Piaggio 500ccm for B-kort:kjellv skrev:Dette eksempelet du trekker fram er faktisk en Yamaha Tricity 125. Denne er ikke godkjent for førerkortklasse B, her må man ha A1. Jeg kjenner ikke til hvor mange som er solgt av den i Norge i 2015, men importøren er i hvert fall tom for 2015 modeller...Kjelvis skrev: Uff nei. Motorsykkel har ikke 3 hjul. Punktum. Ser nå og da disse 3-hjulingene med automat som kan kjøres på B-sertifikat... hva er vitsen med de? Hadde det vært et krav om mc-lapp på disse hadde det ikke blitt solgt en eneste en av de. Ikke en eneste en.
Se f.eks. på denne...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Like fullt er de salgbare selv de du må ha A for å kjøre. De er til og med trendy i enkelte miljø, spesielt i storbyene i Europa.
Men vi kan mene hva vi vil om dem, ikke alle av oss kunne tenke oss en slik. Ikke jeg heller, i hvert fall ikke foreløpig. Men hvem vet hva framtida bringer. Før vi vet ordet av det er det det kommet et direktiv fra Brussel om at alle MC skal ha 3 hjul
Men vi kan mene hva vi vil om dem, ikke alle av oss kunne tenke oss en slik. Ikke jeg heller, i hvert fall ikke foreløpig. Men hvem vet hva framtida bringer. Før vi vet ordet av det er det det kommet et direktiv fra Brussel om at alle MC skal ha 3 hjul
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Så lenge en tre-hjuling kan kjøres (tilnærmet) som en vanlig to-hjuls MC, ønsker jeg en slik utvikling velkommen.
Og jeg synes fortsatt den nye Yamaha tre-hjulingen ser drittøff ut !
Blir det mulig for å demokjøre en slik her i landet om et år eller to så er jeg klar som et egg til å gjøre det .
Og jeg synes fortsatt den nye Yamaha tre-hjulingen ser drittøff ut !
Blir det mulig for å demokjøre en slik her i landet om et år eller to så er jeg klar som et egg til å gjøre det .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Problemet med slike trehjulinger er at man ganske kjapt blir stemplet som retarded. Ikke ser dem noe bra ut heller. Yamahaen lenger opp ser ikke verst ut skal sies, men det ser fortsatt ut som en jævlig dyr rullestol... :-)å
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
De ser ut som en byting som noen japper fiser rundt på og tror de kjører mc
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Retarder, rullestol, scooter-japper...
Javel...
Har fortsatt sansen for denne tre-hjuls Yama'en, jeg !
Skal helt avgjort sjekkes ut nærmere om den tas inn hit til landet noengang !
Javel...
Har fortsatt sansen for denne tre-hjuls Yama'en, jeg !
Skal helt avgjort sjekkes ut nærmere om den tas inn hit til landet noengang !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Haha, nå har du fått passet ditt påskrevet FØR du evt- kjøper den AJAJ skrev:Retarder, rullestol, scooter-japper...
Javel...
Har fortsatt sansen for denne tre-hjuls Yama'en, jeg !
Skal helt avgjort sjekkes ut nærmere om den tas inn hit til landet noengang !
Neida... overdriver litt her nå. Den Yamahaen det linkes til lenger opp er faktisk ganske så tøff, men ser ikke helt hvorfor jeg skal kjøre rundt på en trehjuling. En motorsykkel skal ha to hjul i mine øyne.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Generelle betraktninger rundt ulike typer motoriserte tre-hjulinger hører vel egentlig hjemme i denne tråden --> http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=17462#p17462" onclick="window.open(this.href);return false;.
Men kan jo likevel kort nevne her at ikke har spesielt sans for vanlige trikes og Spyder, som begge breier seg ut i nærmest full bilbredde og uten mulighet for nedbrekk.
Yamaha'en derimot, er langt smalere og har dermed det meste av fleksibiliteten intakt i tillegg til at jeg er overbevist om at den er utrolig morsom å kjøre svinger med. Wheelies med en slik kan jo også være artig .
Og har den samme funksjon som Piaggio MP3, at den kan låses i "bilstilling" i lav bykjøringsfart, så er det bare behagelig å slippe å tenke på å sette ned foten ved køstans og rødlys.
Så joda, syns fortsatt dette både høres og ser artig ut.
Ikke minst spennende at MC-industrien prøver ut nye ting .
Men kan jo likevel kort nevne her at ikke har spesielt sans for vanlige trikes og Spyder, som begge breier seg ut i nærmest full bilbredde og uten mulighet for nedbrekk.
Yamaha'en derimot, er langt smalere og har dermed det meste av fleksibiliteten intakt i tillegg til at jeg er overbevist om at den er utrolig morsom å kjøre svinger med. Wheelies med en slik kan jo også være artig .
Og har den samme funksjon som Piaggio MP3, at den kan låses i "bilstilling" i lav bykjøringsfart, så er det bare behagelig å slippe å tenke på å sette ned foten ved køstans og rødlys.
Så joda, syns fortsatt dette både høres og ser artig ut.
Ikke minst spennende at MC-industrien prøver ut nye ting .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering