Om varen er laget i Kina eller Tyskland spiller ingen rolle for meg, så lenge kvaliteten er der.
Uansett, så var jeg hos graarud i dag, og de hadde ikke det kittet. De kunne kun gi meg hver enkelt del separat, og da blir det fort litt dyrere enn nødvendig...
hvor kan jeg kjøpe "Front brake rebuild kit"?
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Re: hvor kan jeg kjøpe "Front brake rebuild kit"?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Erik.H.M
Er det wemoto.com du mener?cannon skrev:http://Www.wemoto.de
Tipper det kommer like raskt derfra og til bedre pris enn via norsk forhandler.
Og "originaldeler" lages nok i Kina de også. Merkelig at skepsisen til kinaprodukter er så stor. Kinavarer utgjør vel det meste av det vi omgir oss med....
.de er klær tror jeg..
Tror jeg fant det her. Jeg ser at de "pinnene" (som jeg ikke husker hva heter) følger med.
http://www.wemoto.com/bikes/honda/crf_2 ... r_-_front/
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Det var .com ja. Har bare gode erfaringer med dette nettstedet.
- Erik.H.M
Ser at det ikke er slides med på det kittet fra wemoto.
Hadde dere kjøpt det i tillegg?
Hadde dere kjøpt det i tillegg?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
Re: hvor kan jeg kjøpe
Poenget er at sps er ett merkeuavhening firma som selger "egne" produkter til forhandlere.HeHy skrev:Forskjellen på kinavarer er jo om de har kvalitetsfolk til å se over produksjonen, noe det ikke er sikkert at mindre kjente merker har. Mens mer kjente merker nesten er nødt til å ha det, da feks en ulykke på grunn av deres produkt spores rett tilbake til dårlig qc.
Feks deler som er vitale som bremsedeler kan jeg forstå at folk ikke går for billigste alternativ, da det kan være greit å kunne stoppe.
De har alt til ettermarkedet når det gjelder deler men selger også kjente "merkevarer" til ettermarkedet.
Deres deler vet du ingenting mer om enn andres deler. Men mesteparten er kinaprodusert.
Men hvorfor er det ok å kjøpe kinabremser fra en norsk grossist og ikke fra en forhandler som tilbyr varer på ebay.
Lurer bare på hvorfor noen mener at kinaprodusert er ok hvis det kjøpes i Norge til en høy pris, men ikke fra en forhandler på ebay til en rimelig penge.
Det minner litt om Tine og Gilde sine påstander om at norsk er overlegent best og renest på markedet.
Det er bare bullshit. Til og med Nortura ble jo "tatt" i å importere kylling fra Spania

- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Re: hvor kan jeg kjøpe
Eksempel - nye bremseskiver foran til V-Strom (priser fra 2014 og for to skiver):simpson skrev:... mesteparten er kinaprodusert.
Men hvorfor er det ok å kjøpe kinabremser fra en norsk grossist og ikke fra en forhandler som tilbyr varer på ebay.
Lurer bare på hvorfor noen mener at kinaprodusert er ok hvis det kjøpes i Norge til en høy pris, men ikke fra en forhandler på ebay til en rimelig penge....
- "originale" skiver kr 6400,-
- billige skiver fra Ebay ca 2200,- inkl. norsk mva og gebyr til DHL
- "uoriginale" skiver fra lokal forhandler til kr 2500
Jeg kjøpte uoriginale fra lokal forhandler. Sparte ca 4000,- i forhold til originale skiver og har en lokal butikk å gå tilbake til hvis kvaliteten skulle være lav (ujevn overflate, kast osv.). Betalte altså noen hundrelapper ekstra for denne klageadgangen (som jeg ser på som en slags forsikring)...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html