MC-nyheter og MC i media
- Indian
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Kontakt:
Jeg fikk to krav fra Fjellinjen i vinter. Begge to på en bil som ble skrotet i 1993 og skiltene destruert. Jeg gledet meg til en langvarig sak med Fjellinjen. Jeg startet med å sende dem et fotokopi av fingeren min i posten. Uken etter fikk jeg svar fra dem at det er skjedd en misforståelse og at jeg kunne se bort fra begge regningene.
: Det skulle ikke mer til at de trakk seg.

- Thor Arne
he he, virksom finger du har IndianIndian skrev:Jeg fikk to krav fra Fjellinjen i vinter. Begge to på en bil som ble skrotet i 1993 og skiltene destruert. Jeg gledet meg til en langvarig sak med Fjellinjen. Jeg startet med å sende dem et fotokopi av fingeren min i posten. Uken etter fikk jeg svar fra dem at det er skjedd en misforståelse og at jeg kunne se bort fra begge regningene.: Det skulle ikke mer til at de trakk seg.

- k2fire
- Kontakt:
Tror ikke det, det var snakk om at boksene skulle ta bilder bakfra, men det blei vel stoppa for at det var umulig å identifisere den som kjørte.Delayla skrev:Når det nå dreier seg om fotobokser - finnes det bokser her i Norge (eller Sverige) som knipser deg bakfra? Eller måler snittfarten mellom boksene?
Har vært mye snakk om at det kommer, men jeg har ikke fått meg om det har kommet ennå.
Ang. snittfart så er det vel bare øyeblikksfarten som måles av boksene..
Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..

På E-18 har jeg fått opp måling på fartsmåleren ned fra Liertoppen mot Oslo, men det er også den eneste som sykkelen min har fått reaksjon fra..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/
http://www.grjotangr.net/
Det måste vara möjligt att identifiera föraren. Det går inte bakifrån, och utan skylt fram går det inte framifrån heller. Även med skylt fram blir det relativt svårt pga hjälm. Mörka visir gör det ännu svårare. Ska man ta MC i fotobox så måste man troligen avkriminalisera fortkörning och göra om foreleggen till gebyr med ägaransvar, ungefär som med "parkeringsböter".Delayla skrev:Hvorfor det? Hva er dagens lov som gjør dette ulovlig?rerell skrev:Om det ska vara verksamt måste lagen ändras först.k2fire skrev:Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..
Sist redigert av rerell den 27 mai 2005, 16:08, redigert 2 ganger totalt.
-
Per dags dato må politiet kunne identifisere føreren av kjøretøyet for å kunne straffeforfølge fartssynderene.Delayla skrev:Hvorfor det? Hva er dagens lov som gjør dette ulovlig?
Det betyr i praksis at du kan holde hendene foran ansiktet og slippe unna boten (anbefales dog IKKE).
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60