Som emnet sier, så lurer jeg på om jeg bør kjøpe et rebuild kit til forgasseren min.
Har renset en god del forgassere før uten å ha byttet noen deler, men ble i dag tipset om at det anbefales på det sterkeste.
Men er det strengt tatt nødvendig?
Har ikke tatt av gasseren enda.
Forgasser fløder er rebuild kit nødvendig?
- Erik.H.M
- Innlegg: 559
- Registrert: 09 aug 2012, 20:32
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
- Bosted: Sarpsborg
Forgasser fløder er rebuild kit nødvendig?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Forgasser fløder er rebuild kit nødvendig?
må nesten ta ut forgasseren først. så sjekke flottøren og flottørhøyden, viss den kan justeres. så er det lurt å bytte nåleventilen som sitter på flottøren, som kan tyde på ikkje tetter. sete som nåleventilen skal tette mot, er ikkje sikkert er utskiftbart. men dette kan rengjøres med q-tps e.l og litt autosol. sjekk om flottøren er tett.Erik.H.M skrev:Som emnet sier, så lurer jeg på om jeg bør kjøpe et rebuild kit til forgasseren min.
Har renset en god del forgassere før uten å ha byttet noen deler, men ble i dag tipset om at det anbefales på det sterkeste.
Men er det strengt tatt nødvendig?
Har ikke tatt av gasseren enda.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Forgasser fløder er rebuild kit nødvendig?
Min erfaring er at det ofte er nåleventilen som er synderen. Den er som regel fjærbelastet, og med tiden kan den sette seg fast pga avleiringer.
Jeg har med hell brukt 5-56 / WD40, sprayet, bløtlagt og fått leet den opp igjen, så nåla fjærer. Fjærer den ikke, vil det fort lekke.
Jeg har med hell brukt 5-56 / WD40, sprayet, bløtlagt og fått leet den opp igjen, så nåla fjærer. Fjærer den ikke, vil det fort lekke.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.