Motorgaranti i kasko?
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Motorgaranti i kasko?
Leste på ett svenskt forum att i mc forsikring er der 5 år motorgaranti. Da lurer jeg på om det er sånn i Norge og?
mispelled with autocorrect
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Motorgaranti i kasko?
Jeg tror noen såkalte "superforsikringer" hadde dette på bilforsikring for noen år siden, men at selskapene gikk bort fra det igjen.hakhap skrev:Leste på ett svenskt forum att i mc forsikring er der 5 år motorgaranti. Da lurer jeg på om det er sånn i Norge og?
Har ikke hørt om dette tilbudet de siste årene. Har heller aldri fått tilbud om å tegne slik tilleggsdekning de gangene jeg har byttet selskap.
Så skal det sies at jeg ikke har sjekket forsikringsvilkårene nok til at jeg kan si at tilbudet ikke finnes.
Hvis det gjør det så tror jeg nok at selskapene neppe markedsfører det i særlig grad. En slik forsikring må jo nødvendigvis ha masse spesielle vilkår knyttet til hva som skal dekkes...
Hovedprinsippet med forsikring er dekning av skader som skyldes ytre påvirkninger, skader mot skipsskroget, hvor ordet kasko stammer fra. Kasko betyr skrog på latin, tror jeg det er

Sånn sett faller de utenom, motorskader som skyldes påvirkning innenfra, som f.eks. ventilstenger som knekker, stempler det brennes hull i osv.
Skader på motordeksler grunnet velt og andre sammenstøt vil naturlig npok bli dekket.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg tror IF fortsatt har en slik super forsikring som dekker motorhavari, men denne har vel ingen virkning på kjøretøyer som allerede er under garantitiden vil jeg tro da garantien uansett dekker dette. Denne ser dog ut til og kun innebefatte biler. Kan ikke finne noe informasjon hvor dette gjelder MC.
- hakhap
Skal ringe å høre med forsikringsselskapet mitt ikveld.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Trenger ikke slik motothavari forsikring jeg da. Kjører jo BMW vetu

- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Svogern min hadde utvidet motorgaranti gjennom If på sin BMW X3 2.0d, det var han svært glad for, etter 5 turbohavarier...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Reklamasjon kan kanskje være av interesse? Bilmotorer er omtalt her, men samme regler skal vel gjelde for MC,AJ skrev:Jeg tror noen såkalte "superforsikringer" hadde dette på bilforsikring for noen år siden, men at selskapene gikk bort fra det igjen.hakhap skrev:Leste på ett svenskt forum att i mc forsikring er der 5 år motorgaranti. Da lurer jeg på om det er sånn i Norge og?
Har ikke hørt om dette tilbudet de siste årene. Har heller aldri fått tilbud om å tegne slik tilleggsdekning de gangene jeg har byttet selskap.
Så skal det sies at jeg ikke har sjekket forsikringsvilkårene nok til at jeg kan si at tilbudet ikke finnes.
Hvis det gjør det så tror jeg nok at selskapene neppe markedsfører det i særlig grad. En slik forsikring må jo nødvendigvis ha masse spesielle vilkår knyttet til hva som skal dekkes...
Hovedprinsippet med forsikring er dekning av skader som skyldes ytre påvirkninger, skader mot skipsskroget, hvor ordet kasko stammer fra. Kasko betyr skrog på latin, tror jeg det er.
Sånn sett faller de utenom, motorskader som skyldes påvirkning innenfra, som f.eks. ventilstenger som knekker, stempler det brennes hull i osv.
Skader på motordeksler grunnet velt og andre sammenstøt vil naturlig npok bli dekket.
antakelig: http://www.dinside.no/507078/garanti-eller-reklamasjon
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- hakhap
Fikk svar forsikring dekker ikke motorhaveri. Så da må det bli reklamasjon.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
hakhap skrev:Skal ringe å høre med forsikringsselskapet mitt ikveld.
Hm...hakhap skrev:Fikk svar forsikring dekker ikke motorhaveri. Så da må det bli reklamasjon.
Motorhavari på Aprilia'en? Siden du nevner at det må bli reklamasjon?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hakhap
Neida, men leste om en som fikk på -12 på alp tur, på det svenske forumet, så da ble jeg nyskjerrig. Min Aprilia går som bare det, iaf sist jeg kjørte .
Mente hvis det skjer så må det da bli reklamasjon.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ok!hakhap skrev:Neida, men leste om en som fikk på -12 på alp tur, på det svenske forumet, så da ble jeg nyskjerrig. Min Aprilia går som bare det, iaf sist jeg kjørte .
Godt å høre

Jeg har nemlig alltid sett på Aprilia motorene som bunnsolide og begynte nå å frykte at de hadde noen skumle svakheter.

- hakhap
Den er vel så solid som det blir, veldig få jeg lest om som haverert motoren så den er på lik linje med andre store produsenter tenker jeg, bare kulere :)AJ skrev:Ok!hakhap skrev:Neida, men leste om en som fikk på -12 på alp tur, på det svenske forumet, så da ble jeg nyskjerrig. Min Aprilia går som bare det, iaf sist jeg kjørte .
Godt å høre!
Jeg har nemlig alltid sett på Aprilia motorene som bunnsolide og begynte nå å frykte at de hadde noen skumle svakheter.