Plassen MC lukker dørrene

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Plassen MC lukker dørrene

Legg inn av hakhap »

Ser ut som Plassen MC & Racing måtte legge ned etter 9 år.

https://nb-no.facebook.com/plassenmc

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Plassen MC lukker dørrene

Legg inn av AJ »

Alltid trist når slike ting skjer.
Sviktende omsetning oppgis som årsak. Om vi som kunder skal gi oss selv skylda for at slike ting skjer, er jeg dog usikker på...

Noe lignende har vært diskutert her inne tidligere. Men det er kanskje på tide med en ny diskusjon om lokale forhandlere og alternativet, som er å handle i utlandet...?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Plassen MC lukker dørrene

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener at markedet bestemmer. Er det ikke liv laga for en butikk og selge MC artikler eller andre ting og dette gjør at utgiftene blir høyere enn inntektene så må dem legge om driften og eller kutte ut å selge det dem tjener lite penger på.

Hvorfor skal jeg som kunde bruke mer penger i en butikk for å sponse oprettholdelsen? Slikt har man vel investorer til og siden disse ikke finnes så er det vel ikke liv laga.

Jada, det er synd at noen må legge ned, men sånn er det vel bare. Noen klarer det, andre ikke. Det kan ha mange årsaker. Høy husleie, for stort varelager, produktfortjeneste, lønn etc.

De gangene jeg har vert i MC butikker og sett på feks. hansker så har utvalget vert labert. Stort sett utgåtte modeller til høye priser. Det er greit at prisene må være såpass for at det skal gå rundt, men da er som nevnt utgiftene for høye.

Svar