For smugere: Jeg ligger bak en bil som kjører sent, det kommer et felt for avkjøring til venstre, jeg legger meg inn i feltet for avkjøring til venstre passerer bilen og legger meg tilbake i samme feltet som bilen! *sigh*
Interessant spørsmål, NinjaScroll. Velkommen til Forumet, forrestenNinjaScroll skrev:Å kjøre forbi i felt for avkjøring til høyre eller venstre..Tenker på felt med pil i og enkel heltrukket stripe i sluttennoen som har erfaring med dette?
For smugere: Jeg ligger bak en bil som kjører sent, det kommer et felt for avkjøring til venstre, jeg legger meg inn i feltet for avkjøring til venstre passerer bilen og legger meg tilbake i samme feltet som bilen! *sigh*
Sier ikke at det er anbefalt kjøremåte. Lurer bare på om onkel blå har null toleranse mot dette og jeg ikke har fått det med megCbr skrev:Hva hvis bilfører som ikke ser deg kommer på at han egentligt sko til venstre, å svinge av først i slutten på avkjøringsfeltet plutselig?
Jeg kjøre selv aldri forbi bil rett før på/avkjørsel.
Tror nok de ville valgt å ta en prat med deg om du skulle finne på å kjøre slik når de så det.NinjaScroll skrev:Sier ikke at det er anbefalt kjøremåte. Lurer bare på om onkel blå har null toleranse mot dette og jeg ikke har fått det med megCbr skrev:Hva hvis bilfører som ikke ser deg kommer på at han egentligt sko til venstre, å svinge av først i slutten på avkjøringsfeltet plutselig?
Jeg kjøre selv aldri forbi bil rett før på/avkjørsel.
Tror ikke det er akkurat dette NinjaScroll mener, men...Cbr skrev:
Er alså en unnamanøver du skal ta, å kjøre forbi kjapt uten å røre de gul strippete sperre feltene. Alså kjapt ut forbi å inn igjen.
Jeg forsto det ikke slik i hvert fall. Men NinjaScroll vil sikkert forklare litt nærmere hva han, evt. hun mente for noe...Cbr skrev:Men er det ikke slikt som i tegningen på linken til den bloggen?
I slike felt er det alltid vegmerking med pil som peker den retningen det er påbudt å kjøre i det feltet. Det er dermed forbudt å bruke dette feltet som forbikjøringsfelt. Også grusomt skummelt om den du kjører forbi ombestemmer seg. Du vil sansynligvis få samme straff som du kan få ved å krysse dobbel heltrukket linje/kjøre i stripet felt.NinjaScroll skrev:Å kjøre forbi i felt for avkjøring til høyre eller venstre..Tenker på felt med pil i og enkel heltrukket stripe i sluttennoen som har erfaring med dette?
Der var svaret jeg var ute etter. TakkerJayB skrev:I slike felt er det alltid vegmerking med pil som peker den retningen det er påbudt å kjøre i det feltet. Det er dermed forbudt å bruke dette feltet som forbikjøringsfelt. Også grusomt skummelt om den du kjører forbi ombestemmer seg. Du vil sansynligvis få samme straff som du kan få ved å krysse dobbel heltrukket linje/kjøre i stripet felt.NinjaScroll skrev:Å kjøre forbi i felt for avkjøring til høyre eller venstre..Tenker på felt med pil i og enkel heltrukket stripe i sluttennoen som har erfaring med dette?
JayB