Det er mange her inne som er strålende fornøyd med BT sine produkter, søk så finner du uendelig mange treff.
Men generelt vil jeg si at BT sin forretningside går på å være en stor aktør i billigmarkedet. Egne erfaringer har lært meg mange ganger at er jeg på jakt etter kvalitet, så kjøper jeg ikke hos BT!
De kjøper inn sine varer i store kvanta, dette presser prisene ned. Varene leveres med BT sitt merkevarenavn preget på det meste, og varene framstår som om BT selv har produsert dem. Det er de ikke. De er produsert i lavkostland etter minimumsspesifikasjoner. Du kjenner lukten av "kinaplastikk" med en gang du kommer inn døren.
Slik er det også med oljeprodukter og filter også. Det legges ut på anbud med jevne mellomrom, og prisen avgjør hvem som får leveransen. For øyeblikket er det Statoil som leverer oljen så vidt jeg vet. Oljen er levert etter spesifikasjonene som BT har bestilt, ikke noe mer. Dette holder gjerne akkurat minimumskravene som kjøretøyprodusendene har foreskrevet, men ingenting mer enn det. Det står ikke "levert av Statoil" på oljeflaskene, Statoil ønsker heller ikke det.
Premiumoljer har en mengde tilsetningsstoffer i tillegg til de foreskrevne minimum. Mange av disse ulike additiver er svært dyre og framstille. Derfor vil premiumoljer være dyrere enn for eksempel BT-olje.
Jeg har flere ganger hørt lovprisninger om billigoljer som går på at de har kjørt flere tusen km siden oljeskift og olja er like klar og fin...

Konklusjonen må da være at oljen ikke har evne til å rense motoren.
Da dropper jeg heller en fuktig bytur og bruker pengene jeg sparer på olje og filter av premiumkvalitet til sykkelen min