Tenker ikke først og fremst på urgamle gjenstander og og feks. veterankjøretøy, men det man fortsatt bruker og som tiden egentlig kanskje har løpt fra. Samme med enkelte måter å gjøre ting på.
Så her er altså tråden hvor du kan legge ut bilder, gjerne videoer også, av ting du fortsatt bruker selv om det finnes aldri så gode alternativer. Fortell gjerne litt om hvorfor du fortsatt bruker oldschool greiene og gjør ting på "gammaldags" vis.
Kan være alt fra godt gammelt stereoutstyr, musikkinstrumenter, verktøy, redskap, programvare, spill, fotoustyr osv. osv.
For å illustrere hva jeg tenker lar jeg bilen jeg kjøpte i sommer stå som et eksempel. Ikke veteran, men gammel og oldschool nok til at den forsvarer en plass i denne tråden.
Fordi denne 1996 modellen har gammeldags løsninger som bla. sveivevinduer og en semi-moderne løsning med innvendig justering av speil, som jeg synes er artige oldschool løsninger. Veldig mange år siden jeg har hatt 'moderne' bil med go' gammaldags vindussveiv:

Et annet eksempel fra en helt annen verden, nemlig dataprogrammer. Jeg bruker fortsatt bildevisningsprogrammet CompuPic fra Photodex fra 2003. Ingen oppdateringer etter det. Burde antakelig vært skrotet for lengst, men funker til mitt bruk og har enda ikke kommet over et som jeg finner like enkelt å bruke:

Likte også Opera browser veldig godt i sin tid, men etter at den gammeldagse versjonen basert på urgamle 3.21 forsvant og ble mer lik alle andre, forsvant interessen for Opera...
Nevner til slutt den todelte skinndresen jeg kjøpte i 1991, samtidig med min første tungMC. Den tok jeg fram igjen da jeg hentet den nyinnkjøpte Yamaha TDM 900'en høsten 2006. Det likte kona dårlig...

Men den passet fortsatt etter alle de årene og gjorde det også to-tre år etter, da dette bildet ble tatt...

Men jeg kvittet med med den for noen år siden...: