1 Tann ned på CBR 1100XX

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

ZZR-Erling skrev:Brukerne av forumet er vist blitt så gammel og satt at de ikke gidder reagere lenger på en såpass hard kritikk av Honda..hehe..ikke ment til deg Nordan spesielt..men var ment som en kick til å få litt god gammel diskusjon her inne...hah!
Da får jeg bare konkludere Kawa knuser Honda fullstendig i ZZR-segmentet!!! hehe!
Tja. Sport Rider oppgir å ha kjørt 1/4 mile med CBR1000RR på 9.67 sek, men ZZR1400 på 9.68.

Topphastighet for CBR1000RR: 181.2 mph, og for ZZR1400 184.5 mph, eller 291.6 og 296.9 km/t

Ducati Desmosedici: 188.2 mph

Suzuki Hayabusa 1300: 189.6 mph ( 305 .1 km/t)
mvh

-gsx750_80

ZZR-Erling

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av ZZR-Erling »

10000RR er ingen sport/turer i muskelklassen.

ZZR-Erling

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av ZZR-Erling »

Egentlig viste jo Sportrider hvor enormt rask ZX14R er!!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

ZZR-Erling skrev:10000RR er ingen sport/turer i muskelklassen.
Gårsdagens sportssykkel er ofte dagens sportstourer..

Når det gjelder akselerasjon er ZZR1400 heller ikke suveren. Flere sykler enn de jeg nevnte klarer 1/4 mile
på under 10 sek.
Faktisk blir den slått av andre sykler BÅDE på akselerasjon og toppfart, i følge Sport Rider sine tester.
En fin sykkel er det uansett, synes jeg.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

mvh

-gsx750_80

nordan
Innlegg: 65
Registrert: 03 des 2009, 11:52
Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
Sted: Våler i østfold

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av nordan »

Enig med at Honda har helt blitt langt etter i utviklingen veldig rart at ikke Honda 1000RR har fått stantard ABS tidligere eller ikke Traction kontroll er standard =skuffende , dem sluttet også å lage cbr1100xx blackbird for mange år siden uten å komme med noe tilsvarende , nei tommel ned for Honda , jeg er stor tilhenger av Honda men blir bare skuffet over hva dem leverer , da tenker jeg ikke på Honda sin topp modell som ingen dødelige har råd til , har som sakt en cbr 1100xx Blackbird og en cbr 929RR som brukes mest på bane kjøring en fantastisk sykkel på bane for å skryte litt :-) Tror neste sykkel enten blir BMW S1000RR eller vis jeg har råd til forsikringen en Ducati 1098 eller 1198 , fine bane sykler med lyd og sjel

ZZR-Erling

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av ZZR-Erling »

gsx750_80 skrev:
ZZR-Erling skrev:10000RR er ingen sport/turer i muskelklassen.
Gårsdagens sportssykkel er ofte dagens sportstourer..

Når det gjelder akselerasjon er ZZR1400 heller ikke suveren. Flere sykler enn de jeg nevnte klarer 1/4 mile
på under 10 sek.
Faktisk blir den slått av andre sykler BÅDE på akselerasjon og toppfart, i følge Sport Rider sine tester.
En fin sykkel er det uansett, synes jeg.
Du kan da ikke mene at CBR1000RR er en sport/turer??

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

Det jeg mente var at zzr-segmentet, som du kalte det, ikke har vært entydig kategorisert. Overganger mellom kategoriene er flytende, og varierer dessuten over tid.

En del sykler som i starten kalles sportssykler blir innimellom kalt sportstourere feks, når tiden løper fra dem og nyere sykler overtar herredømmet som raskest eller med høyest toppfart.

Forskjellene i ytelse er ofte marginale, og jeg kan ikke se at det er grunnlag for å si at Kawasaki dominerer, enten man klassifiserer etter det diffuse "zzr segmentet" eller ei. Det indikerer tallmaterialet fra Sport Rider.
mvh

-gsx750_80

ZZR-Erling

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av ZZR-Erling »

gsx750_80 skrev:Det jeg mente var at zzr-segmentet, som du kalte det, ikke har vært entydig kategorisert. Overganger mellom kategoriene er flytende, og varierer dessuten over tid.

En del sykler som i starten kalles sportssykler blir innimellom kalt sportstourere feks, når tiden løper fra dem og nyere sykler overtar herredømmet som raskest eller med høyest toppfart.

Forskjellene i ytelse er ofte marginale, og jeg kan ikke se at det er grunnlag for å si at Kawasaki dominerer, enten man klassifiserer etter det diffuse "zzr segmentet" eller ei. Det indikerer tallmaterialet fra Sport Rider.
Jeg spør igjen: mener du at CBR1000RR er en sportsturer i samme kategori som ZZR1400?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av KawaJens »

gsx750_80 skrev:
ZZR-Erling skrev:Brukerne av forumet er vist blitt så gammel og satt at de ikke gidder reagere lenger på en såpass hard kritikk av Honda..hehe..ikke ment til deg Nordan spesielt..men var ment som en kick til å få litt god gammel diskusjon her inne...hah!
Da får jeg bare konkludere Kawa knuser Honda fullstendig i ZZR-segmentet!!! hehe!
Tja. Sport Rider oppgir å ha kjørt 1/4 mile med CBR1000RR på 9.67 sek, men ZZR1400 på 9.68.

Topphastighet for CBR1000RR: 181.2 mph, og for ZZR1400 184.5 mph, eller 291.6 og 296.9 km/t

Ducati Desmosedici: 188.2 mph

Suzuki Hayabusa 1300: 189.6 mph ( 305 .1 km/t)
Ducati har vel ikkje topfarts sperre og Busan som du viser til er 99mod og altso uten sperre som den fekk i 2000. Kan altids finne bedre og verre 1/4mil tester av alle sykklane. Dei må helst vere på samme bane,samme fører og samme tid skal en få en mest mulig reel samenligning. Korleis tok dei tida på 1/4mila? Er det meir nøyaktig metode dei bruker i dag en i 2010? Ser en bike.no så oppga dei 0-100 på 2.6sek for xx1100, den betviler eg litte på

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

ZZR-Erling skrev:
gsx750_80 skrev:Det jeg mente var at zzr-segmentet, som du kalte det, ikke har vært entydig kategorisert. Overganger mellom kategoriene er flytende, og varierer dessuten over tid.

En del sykler som i starten kalles sportssykler blir innimellom kalt sportstourere feks, når tiden løper fra dem og nyere sykler overtar herredømmet som raskest eller med høyest toppfart.

Forskjellene i ytelse er ofte marginale, og jeg kan ikke se at det er grunnlag for å si at Kawasaki dominerer, enten man klassifiserer etter det diffuse "zzr segmentet" eller ei. Det indikerer tallmaterialet fra Sport Rider.
Jeg spør igjen: mener du at CBR1000RR er en sportsturer i samme kategori som ZZR1400?
Lest.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

KawaJens skrev:
gsx750_80 skrev:
ZZR-Erling skrev:Brukerne av forumet er vist blitt så gammel og satt at de ikke gidder reagere lenger på en såpass hard kritikk av Honda..hehe..ikke ment til deg Nordan spesielt..men var ment som en kick til å få litt god gammel diskusjon her inne...hah!
Da får jeg bare konkludere Kawa knuser Honda fullstendig i ZZR-segmentet!!! hehe!
Tja. Sport Rider oppgir å ha kjørt 1/4 mile med CBR1000RR på 9.67 sek, men ZZR1400 på 9.68.

Topphastighet for CBR1000RR: 181.2 mph, og for ZZR1400 184.5 mph, eller 291.6 og 296.9 km/t

Ducati Desmosedici: 188.2 mph

Suzuki Hayabusa 1300: 189.6 mph ( 305 .1 km/t)
Ducati har vel ikkje topfarts sperre og Busan som du viser til er 99mod og altso uten sperre som den fekk i 2000. Kan altids finne bedre og verre 1/4mil tester av alle sykklane. Dei må helst vere på samme bane,samme fører og samme tid skal en få en mest mulig reel samenligning. Korleis tok dei tida på 1/4mila? Er det meir nøyaktig metode dei bruker i dag en i 2010? Ser en bike.no så oppga dei 0-100 på 2.6sek for xx1100, den betviler eg litte på
Testresultater vil variere noe, så klart. Likevel viser Sport Rider sin oversikt at flere sykler er jevngode med, eller bedre enn Kawasaki sine med tanke på akselerasjon og toppfart. Det var i grunnen poenget mitt.
Detaljer omkring hvordan testene utføres kan du kanskje finne på Sport Rider sine hjemmesider.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av gsx750_80 »

ZZR-Erling skrev:
gsx750_80 skrev:Det jeg mente var at zzr-segmentet, som du kalte det, ikke har vært entydig kategorisert. Overganger mellom kategoriene er flytende, og varierer dessuten over tid.

En del sykler som i starten kalles sportssykler blir innimellom kalt sportstourere feks, når tiden løper fra dem og nyere sykler overtar herredømmet som raskest eller med høyest toppfart.

Forskjellene i ytelse er ofte marginale, og jeg kan ikke se at det er grunnlag for å si at Kawasaki dominerer, enten man klassifiserer etter det diffuse "zzr segmentet" eller ei. Det indikerer tallmaterialet fra Sport Rider.
Jeg spør igjen: mener du at CBR1000RR er en sportsturer i samme kategori som ZZR1400?
Hvis du lurer på hva slags sykkel Hondaen er går det an å benytte en søkemotor som feks google.
Skriv feks Honda CBR1000RR i søkefeltet og trykk deretter på returknappen på edb-anlegget du måtte ha for hånden. Her er noen lenker:
http://www.motorradonline.de/honda-fireblade/5566
http://www.cycleworld.com/2013/07/19/ho ... ison-test/
http://www.visordown.com/forum/general/ ... 13531.html
Hvis du ikke skjønner noen av disse språkene, men tror at du forstår norsk, kan du evt benytte google translate .

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av Bjerknez »

Han spør vel egentlig om hva DU mener...?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: 1 Tann ned på CBR 1100XX

Legg inn av KawaJens »

gsx750_80 skrev:
KawaJens skrev:
gsx750_80 skrev:
ZZR-Erling skrev:Brukerne av forumet er vist blitt så gammel og satt at de ikke gidder reagere lenger på en såpass hard kritikk av Honda..hehe..ikke ment til deg Nordan spesielt..men var ment som en kick til å få litt god gammel diskusjon her inne...hah!
Da får jeg bare konkludere Kawa knuser Honda fullstendig i ZZR-segmentet!!! hehe!
Tja. Sport Rider oppgir å ha kjørt 1/4 mile med CBR1000RR på 9.67 sek, men ZZR1400 på 9.68.

Topphastighet for CBR1000RR: 181.2 mph, og for ZZR1400 184.5 mph, eller 291.6 og 296.9 km/t

Ducati Desmosedici: 188.2 mph

Suzuki Hayabusa 1300: 189.6 mph ( 305 .1 km/t)
Ducati har vel ikkje topfarts sperre og Busan som du viser til er 99mod og altso uten sperre som den fekk i 2000. Kan altids finne bedre og verre 1/4mil tester av alle sykklane. Dei må helst vere på samme bane,samme fører og samme tid skal en få en mest mulig reel samenligning. Korleis tok dei tida på 1/4mila? Er det meir nøyaktig metode dei bruker i dag en i 2010? Ser en bike.no så oppga dei 0-100 på 2.6sek for xx1100, den betviler eg litte på
Testresultater vil variere noe, så klart. Likevel viser Sport Rider sin oversikt at flere sykler er jevngode med, eller bedre enn Kawasaki sine med tanke på akselerasjon og toppfart. Det var i grunnen poenget mitt.
Detaljer omkring hvordan testene utføres kan du kanskje finne på Sport Rider sine hjemmesider.
. Og linken din viser at CBR1000RR 2010 knuser alle CBR1000RR som kom etter på, så det vil seie at Honda har gjort noke med 2011 og seinare modeller slik at dei er vesentlig treigare en 2010. Som etter min link viser klart og tydelig at ZZR1400 knuser CBR1000RR fra 2010 med ei tid på 09.47.

Svar