Da har eg fått henta kamera, ikke veldi mange bilder men
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.26.png
Her er dem nye, glømte å ta bilde av de gamle, dem var helt oppsprukket og begynte å dette fra hverandre, så trakk mye falsk luft på alle 4 sylinderene. Dårlig komponent i lengden det der, men 22 år må vell vær bra nokk det. Fikk først feil, var mye tynnere en orginalene, ble til slutt fra UK. Hele 450 kr, men greit å få skikkelig kvalitet.
Relativt lett jobb å skifte disse, symptomene min hadde da eg fant ut det var de som var feil var tildels hvit røyk, feiltenninger og ved kald motor nærmere umligt å få start. Problemer med gasspådrag og høyt turtall, barre kuttet ut akk så ei turtallsperre på c. 6 tusen rpm. Skiftett tennpluggene, litt lettere å starte men langt ifra bra nokk, så fant eg ut att belgene var helt oppsprukket. Fikk ikke tak i rett type belger, gikk til innkjøp av teip beregnet til bensin, som ikke løyser seg opp, så fikk belgene tette og sveiv nesten helt fint. Fikk hentelapp i posten i dag og var rett å hente og begynte å demontere. Først bensinkranen på off, deretter av med slangeklemmen, slangen av. Under salen er det en 12 mm bolt for å løsne tanken, enda en bolt ved toppen av tanken, ved styrekronen, 8 mm. En kan også skru av hendelen på kranen før en tar av tanken, men da det er 22 år gammel plastikk tar eg ikke risken og lirker heller tanken forsiktig ut.
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.55.png
Luftfilteret er festet med 4 slangeklemmer til forgasserene, og en 10 mm bolt nesten på samme plass så det øverste feste til tanken. Løsne alle slangeklemene og skru løst bolten og en kan forsiktig lirke av luftfilter boksen. Det er også to slanger, ein på undersida venstre side, ikke synlig før en løfter boksen opp. En større i bakkant av luftfilterboksen som er godt synlig
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.22.37.png
Når luftfilter boksen er løsnet er det greit å ha veldig fint papir som ikke loer til å putte i topen av forgasserene for å forhindre skit faller nedi.
Fjern alle slanger som kan vær i veien, ta bilde eller mark slangene hvor dem skal hvis du ikke har den beste husken. Gasswaieren fjernest med en 10 mm og trer waieren forsiktig til side. Man må så fjerne alle slangeklemmene som er rundt belgene. Tilsammen 8 klemmer, 2 hver belg. Løft nå opp forgasser rekka og bytt belgene en etter en bortover, eg fjernet ikke forgasserrekka for å ikke måtte fjerne alle drivstoffslangene. Barre løftet den opp og byttet. Sørg for att du setter belgene på ret vei og sitter der dem skall. Tok litt tid, men tålmodighet er din venn

Skru sammen og sett på plass alle slangene, husk å dobbeltsjekke alle skruer og bolter!
Søkeord : # YAMAHA , XJ 600 , Feiltenning, tungstartet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.