Hurtigkobling til setet på GSXR?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av vim »

Jeg sliter med å skjønne at flere produsenter fortsatt har den tungvinte løsningen med bolter som skrur fast setet, fremfor en låst- eller ulåst hurtigkobling. Skjønner at evt. tyveri av setet kan være et tema, men tyver har vel også verktøy til å skru...

Er det noen som vet om en løsning som kan erstatte gjengeboltene til setet på en GSXR (750, K9)?

Kraftige og lange plastklips eller annet?

ZZR-Erling

Re: Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av ZZR-Erling »

Nei..men skjønner du lurer. Ikke bra løsning nei. Har måttet sette inn Helicoil der engang, GSXR1000 -08

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av Juicebox »

Hva skal du under setet til en gixxer?

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av vim »

Juicebox skrev:Hva skal du under setet til en gixxer?
Stort sett bare generell fikling, polering/vasking og litt mere lettvint ved sporadiske mekkejobber. Det var dog gul vest diskusjonen som satt meg på sporet. Kunne godt oppbevart vognkort og gul vest under førersetet og brukt plassen bak til førstehjelpssaker og visirklut eller noe.
Ikke mye plass å frotse i på GSXR...

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av Juicebox »

Er nok plass bak. Hadde PC boks, abus detecto granitt, verktøy, vognkort og vest bak der, og enda var det mer plass til feks visirklut eller noe. Hadde aldri puttet noe under føresetet, som hadde lagt press på batteriet. Var aldri ment at det skulle oppbevares noe der, ihvertfall ikke på en rsykkel. Kanskje derfor den smarte løsningen bare er på baksetet?

Om du skulle mekke litt på den så er det bare to til enkle bolter som er relativ lett å skru ut uansett.

Og om det skulle finnes noe hurtigkobling så hadde det måttet stikke ut to irriterende pinner på hver side tenker jeg meg. (For å få grep og kunne dra det ut på en eller annen vis). Er ikke mye plass å fråtse i på noen rsykler, så er enig at man må utnytte plassen smart, og å ha vognkort og vest mellom batteriet og rumpa er ikke særlig smart syns jeg da...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hurtigkobling til setet på GSXR?

Legg inn av Bjerknez »

Takket være denne posten så kom jeg på en negativ ting med S1000R også og det samme problemet finner du her. Salen er skrudd fast med to skruer som i tillegg sitter knotete til. Blir jo som å spikre igjen hanskerommet i bilen det. Helt håpløst. Man har jo det lille rommet under baksalen på BMW'en, men der ligger vognkortet. Snart må man vel stappe nedi en gul vest også og da er det propp fullt...

Svar