TDI..høyt utslipp..
TDI..høyt utslipp..
Mangellapp på EU: høyt utslipp.
Passat TDI 1.9 -03
Noen forslag?
Passat TDI 1.9 -03
Noen forslag?
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: TDI..høyt utslipp..
Diesel? Ha på sånn dyserens-greier på tanken og kjør den på høyere turtall enn normalt. Da får du blåst guffen ut av systemet. Funket ihvertfall på min gamle Nissan Primera da jeg hadde samme anmerkning for en del år siden...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Feil på partikkelfilter?
Sant skal dog sies, dette har jeg veldig lite greie på...
Sant skal dog sies, dette har jeg veldig lite greie på...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Bytt luftfilter og kjør bilen varm og rus den skikkelig for å få ut "kjærringsotn"
sent fra min oppvaskmaskin
sent fra min oppvaskmaskin
Er nok ikke noe partikkelfilter på en 03mod, men egrventilen fungerer nok ikke som den skal. Koksa igjen muligens
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Lenge siden den fikk nytt luftfilter og diselfilter? Dårlig blanding mellom luft og drivstoff kan skape unormalt høye avgass tall.
Ikke partikkelfilter. Luftfilter bytta i sommer. Har fylt på Valvoline drivstoffrens mandag. TDI er dieselmotor ja. Står endel i kø...Har nu kjørt siden mandag med høyt turtall 16 mil hver dag. Tar ny avlesing mandag på verkstedet. Bilen har rulla 290 000. EGR... hmm..
Er ikke god på sånn dieselgreier, men på bensinmotor hjelper det med oljeskift og heftige pådrag.
kjenner jeg begynner å bli litt lei VW-løsninger..feks..bytte viftereim:
demonter fronten!..ja hele fronten, sett radiator i servicestilling...
samme med registerREIMbytte..
demonter fronten!..ja hele fronten, sett radiator i servicestilling...

- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Hadde en nabo som kjørte Citroen GS noen år, han skjønte ikke hvorfor folk klagde på at den var så lite servicevennlig.ZZR-Erling skrev:kjenner jeg begynner å bli litt lei VW-løsninger..feks..bytte viftereim:
demonter fronten!..ja hele fronten, sett radiator i servicestilling...![]()
![]()
![]()
Det var bare 8 skruer, så løftet man av hele fronten, og alt var svært lett tilgjengelig...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
For å si det sånn, jeg er glad jeg kjører Citroen, mye lettere å bytte regreim på min C5 enn det der. Kjørte mye Audi og VW før...
Har blitt anbefalt Castrol Edge på motorer med litt problemer, smører dysene litt bedre. Og for noen få år siden var det noen dyser som funket dårligere med Statoil-diesel enn annen diesel. Har en kollega som har hatt dyseproblemer på 1,9 TDi, det ene problemet var 2 ledningsnett til dysene som var dårlig. Det ene ligger i motoren, under toppdekselet. Og en dyse som fusket litt.
Har blitt anbefalt Castrol Edge på motorer med litt problemer, smører dysene litt bedre. Og for noen få år siden var det noen dyser som funket dårligere med Statoil-diesel enn annen diesel. Har en kollega som har hatt dyseproblemer på 1,9 TDi, det ene problemet var 2 ledningsnett til dysene som var dårlig. Det ene ligger i motoren, under toppdekselet. Og en dyse som fusket litt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Jeg bruker bare Castrol Edge Turbodiesel, og bytter hver 15000 sammens med Mann oljefilter. Jeg fyller nesten alltid på Esso.
Motoren går fin fint..
Motoren går fin fint..
- Haavar
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Tett katalysator, slitt turbo, feil signal fra tempsensorer/luftmengdemåler?
Har du hatt diagnose på den? Kjenner du noen med vag-com så kan div verdier sjekkes mens du kjører.
Har du hatt diagnose på den? Kjenner du noen med vag-com så kan div verdier sjekkes mens du kjører.
Feil signal...vil det isåfall settes alarm i displayet?Haavar skrev:Tett katalysator, slitt turbo, feil signal fra tempsensorer/luftmengdemåler?
Nei, ikke lest ut noen OBD-koder eller andre.
Takker for gode tips