Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Noen som har målt dette på en 2006, eller det chassiset da?
Da mener jeg ikke computermålt. Langkjøring.
Da mener jeg ikke computermålt. Langkjøring.
Sist redigert av ZZR-Erling den 20 jan 2016, 09:19, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Har målt på automat, men er litt større forbruk på desse.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Gjorde et søk i databasen til www.fuelly.com
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente
Fant to biler med godt grunnlag, begge fra UK/Irland... Hhv. 0,59 og 0,6 på mila i snitt, målt gjennom 32 og 114 tanker med diesel. Med norsk vinter som pluss og mer langkjøring enn hva disse sannsynligvis får som fratrekk vil jeg anta at du kan forvente et forbruk på 0,6.
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente
Fant to biler med godt grunnlag, begge fra UK/Irland... Hhv. 0,59 og 0,6 på mila i snitt, målt gjennom 32 og 114 tanker med diesel. Med norsk vinter som pluss og mer langkjøring enn hva disse sannsynligvis får som fratrekk vil jeg anta at du kan forvente et forbruk på 0,6.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Målte i sommer, da kun gjennom 4 tanker, med tilnærmet kun langkjøring og da låg forbruket mitt med automat på 0,52. Ikke målt med kjørecomputer. Endel motorvei og 80 soner.
Nå når det kun er bykjøring, 15 km til dagen, nærmer eg meg raskt 0,8.
Nå når det kun er bykjøring, 15 km til dagen, nærmer eg meg raskt 0,8.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
En kompis hadde en 2006 2,0 TDCI manuell, opp til 0,75 ved mye småkjøring.
Mer med campingvogn. 0.6- 0,65 ved vanlig blanda kjøring.
Har prøvd en sånn, likte ikke clutsjen særlig, lett å kvæle bilen ved igangkjøring når turtallet faller litt (akkurat som svigermors Corolla). Akkurat som "tenninga " kutter ved ett visst turtall. Ellers grei bil, man får mye bil for penga. Men tror den nye modellen som kom i 2008 har mindre feil.
Mer med campingvogn. 0.6- 0,65 ved vanlig blanda kjøring.
Har prøvd en sånn, likte ikke clutsjen særlig, lett å kvæle bilen ved igangkjøring når turtallet faller litt (akkurat som svigermors Corolla). Akkurat som "tenninga " kutter ved ett visst turtall. Ellers grei bil, man får mye bil for penga. Men tror den nye modellen som kom i 2008 har mindre feil.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
for all del ikke kjøp 07/08 modellen, då må du opp i slutten 09/10 eller nyere, veldig mange barnefeil i starten, spesielt med motor og mange motorhavari. Dem har også gått over til registerreim og ikke kjede, katalysator og endel ting som koster litt når bilen har gått noen km. Har ikke hatt ett problem med min som har vært med meg i snart 3 år og 50 k km.
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Har sikta mæ inn på Passat 2006, eller A4 2005, eller nyere. Vil ha TDI.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Husk dobbeltmasse svinghjulet er en gjenganger på disse. Blir fort 20-30 tusen alt etter om du bytter clutch med det samme. Ryker normalt sett en plass mellom 130-200 k km. Det kan hørres ut som litt ventilkakkling på avstand og ekstra motorvibrasjon. Må byttes når det førsta har starta.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Glem 2006 Passat. Spesielt med 2.0 TDi (gjelder også A4, men ikke den i Skoda, da den ikke har balanseaksler).ZZR-Erling skrev:Har sikta mæ inn på Passat 2006, eller A4 2005, eller nyere. Vil ha TDI.
Det er et godt råd. Kjøp heller Renault Laguna...
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/vo ... ction=good
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
ZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren

- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilholdZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren

Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.
Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Papi
- Innlegg: 64
- Registrert: 30 sep 2013, 22:55
- Motorsykkelen din: '99 Kawasaki Nomad / '13 Kawasaki Z800
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Har ein kompis som køyrer sin på 0,3 - 0,4 på longkøyring. Nærmare 0,4 - 0,5 på økonomisk småkøyring. 

Papi Media Productions @ Youtube
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw
I <3 CAKE.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Kjellrf skrev:Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilholdZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.
Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.
Standar feil på desse bilene ja, men husk det er en av Norges mest solgte, så går veldig mange biler på vegen uten feil, alt etter behandling og hva en treff på. Svigerfar sin har rullet 250 k km og svinghulet er det som har røket til nå, el håndbrekken bruker han hver dag uten feil. God venn med 07 modell a4 har passert 270 k km og kun svinghjulet og noen små feil. Selvfølgelig er jo dvs lager og slitedeler blitt byttet.
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Aha...hmmm..begynner å ane at disse kan bli dyre, synd de er jo såpass pene. Finner endel skriverier rundt om på rust, og dette forbanna håndbrekketSverreOlsen skrev:Kjellrf skrev:Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilholdZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.
Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.
Standar feil på desse bilene ja, men husk det er en av Norges mest solgte, så går veldig mange biler på vegen uten feil, alt etter behandling og hva en treff på. Svigerfar sin har rullet 250 k km og svinghulet er det som har røket til nå, el håndbrekken bruker han hver dag uten feil. God venn med 07 modell a4 har passert 270 k km og kun svinghjulet og noen små feil. Selvfølgelig er jo dvs lager og slitedeler blitt byttet.

Mulig jeg heller går for en gamlere men kanskje mer driftssikker konstruksjon ja..hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
2003 ja. Men du, kjenner du til forskjeller i feilrate 1,9TDI kontra 2,0TDI?Kjellrf skrev:Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilholdZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.
Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk
Nei, bare at på 2.0 må oljepumpa bytte en eller annen gang, og i værste fall totalhavarert motor når den ryker.
En kompis måtte bytte på en A4- 05/06, den begynte heldigvis først å blinke i oljelampa på høyt turtall. Broren til en kollega opplevde det samme med en A4 -08. Oljepumpa begynner å slure. Har hørt alt mellom 10.000 og 40.000 for å bytte pumpe, det er 2 forskjellige typer ute og går. 2005 har kjede som ryker, mens 2006-08 har ett inngrep som begynner å slure når det blir sllitt.
En kompis måtte bytte på en A4- 05/06, den begynte heldigvis først å blinke i oljelampa på høyt turtall. Broren til en kollega opplevde det samme med en A4 -08. Oljepumpa begynner å slure. Har hørt alt mellom 10.000 og 40.000 for å bytte pumpe, det er 2 forskjellige typer ute og går. 2005 har kjede som ryker, mens 2006-08 har ett inngrep som begynner å slure når det blir sllitt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.