Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Har haynes, ser der att eg mangler momentnøkkel, men det er det eneste :-) får bestille meg pakkning og momentnøkkel i løpet av uka :-) takk for tips!:-)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Da får en ta turen ned i boden og få på plass ukens ebay kjøp :-) god helg alle sammen :-)
Da var også filterett byttet :-)
Må ikke glømme denne! Usb kontakt som eg legger skjult oppe med spedeoen, til gps, kamera etc :-)Da var også filterett byttet :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Etter en times økt fikk en gjort endel :-)
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr Ligger godt skjult når tanken kom på Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr Ligger godt skjult når tanken kom på Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SverreOlsen den 30 jan 2016, 21:23, redigert 1 gang totalt.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Godt skjult ja! :) Går strømmen av og på sammen med tenningen? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Må ikke vær syneligt!
Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja en del mer enn en gps trekker ihvertfall :-) Men er barre å bytte om en ledning hvis det skulle bli ett problem så er den også på tenninga :-)Fsva skrev:Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja det er like lett som det ser ut som :-) dette settet var ferdi laget med sikring, dobbelsidig teip på selve usb uniten og alt en trenger følger med :-)sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Eg ville ikke ha denne porten til og gå av og på med tenninga og da kan en koble seg rett inn på batteriet. Da må en barre vite forskjellen på pluss og minus :-) Skal en ha den til å gå av og på med tenninga må du finne en ledning til å koble seg inn på som går på en kurs med relativt sterk sikkring fra før av. Litt vanskeligere, ein må da ha lite mer peiling på hva en driver på med :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
God kveld :)
Fant den karen her under luffilteret (slangen) Går fra toppen på hver side, eina sida går den inn i luffilterboksen, andra sida er det ingen plass på luffilter boksen å putte den? Noen forslag hvor den skal?
Fant den karen her under luffilteret (slangen) Går fra toppen på hver side, eina sida går den inn i luffilterboksen, andra sida er det ingen plass på luffilter boksen å putte den? Noen forslag hvor den skal?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-) var relativt lett, for å ta dem av tok eg silkonspray med slange under holkene og styre, sprayet inn på flere punkter og kunne skli di av, la på plass varmeelementene og så var det fram med hårsprayen ( som eg fikk tips her på forumet om) og skle dem på. La pluss kabelen fra bak med batteriet( ikke fra batteriet men en av ledningene som er koblet opp til tenninga). Jord(minus) la eg rett fra det fremre feste til tanken( 8 mm bolt som er skrudd i ramma).
Av på bryteren la eg helt skjult framme med ramma:-) Liker å ha det skjult :-)
Ble lite bilder men har av bryteren da :-)
Av på bryteren la eg helt skjult framme med ramma:-) Liker å ha det skjult :-)
Ble lite bilder men har av bryteren da :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hva slags varmeelementer brukte du?SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hadde ikke helt troen på dem, så ble noen billige i første omgang for å prøve å montere dem og eventuelt ødelegge dem billige hvis det skulle gå gale :-) Men alt gikk fint og eg brenner meg nesten på hennene uten hansker på så ble posetivt overasket :-) Hvis disse ryker så blir det nokk innkjøp av symtec! Mange posetive omtaler om symtec men tørde ikke å bruke over 1000 kr på det i første omgang :-)AJ skrev:Hva slags varmeelementer brukte du?SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Funker de du har så er det ingen vits å bytte
. Er jo ganske enkel konstruksjon disse varmefoliene slik at man ikke nødvendigvis behøver å gå for de dyreste.
Men regner med at også disse er to-trinns slik Symtec sine er?

Men regner med at også disse er to-trinns slik Symtec sine er?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.