Fsva [b L o g g] Street Triple 675
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2
Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Jeg betaler 1123kr mnd. full kasko 20% bonus. Gjensidige skiller ikke på mellomtung og fulleffekt så den vil koste det samme. Blir faktisk 10% billigere pga. 30% bonus fra juni.freddy123 skrev:Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Aha så 13 lakser i året det er billigere en hva jeg får opp der med fører over 23 år og 40% bonus ....
- Fsva
Jeg får rabatt pga. medlemskap i fagforening. Dessuten ringte jeg inn og fikk en bedre pris enn kalkulatoren på nettet ga meg.freddy123 skrev:Aha så 13 lakser i året det er billigere en hva jeg får opp der med fører over 23 år og 40% bonus ....
Liker fargen !
Du har fått deg en flott sykkel !
Du har fått deg en flott sykkel !
- Leffy
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Fytti kaka. Glad jeg hadde opparbeidet meg bonus før jeg kjøpte meg MC. Så mye for en nakensykkel hadde jeg aldri trodd. Bytter du forøvrig forsikringselskap 2 ganger i året så opparbeider du deg 20% pr år. Altså hver 6 mnd. Men du finner vel kanskje ikke noe billigere noen andre steder. Jeg bruker også gjensidige på mc.Fsva skrev:Jeg betaler 1123kr mnd. full kasko 20% bonus. Gjensidige skiller ikke på mellomtung og fulleffekt så den vil koste det samme. Blir faktisk 10% billigere pga. 30% bonus fra juni.freddy123 skrev:Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
- Fsva
Det koster å være mc-fører med 20% bonus. Hehe
Tviler på at jeg finner noen som er billigere, i hvert fall ikke før jeg fyller 24 år. Å bytte til et dyrere forsikringsselskap for å bygge 10% ekstra bonus i året er ikke aktuelt. Men takker for tipset. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tviler på at jeg finner noen som er billigere, i hvert fall ikke før jeg fyller 24 år. Å bytte til et dyrere forsikringsselskap for å bygge 10% ekstra bonus i året er ikke aktuelt. Men takker for tipset. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fsva
Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen
I dag nektet den helt å spise elektronene sine, så da bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på å fikse problemet selv. Garantitiden er ute, og dette var selvforskyldt. Ny PC ville gått hardt utover student- og motorsykkelbudsjettet.
Jeg fjernet vel ca. 30 små skruer og greide til slutt å få løs det lille kretskortet med ladeporten. Der var det brudd gitt, ingen overraskelse.

Loddebolten og loddetinnet ble funnet fram og jeg fikk lagt masse fint loddetinn rundt bruddet. Første loddingen ble sprø, men andre forsøk ble bra (time will show). Har dessverre ikke bilde av jobben, men det så ikke veldig pent ut uansett

Så var det bare å skru sammen maskinen. Dette var faktisk veldig lett fordi alle skruehullene var markert med skruedimensjoner. Nesten like lett som LEGO. :)
Det ble en skrue til overs, men jeg er ganske sikker på at de snille asiatene bare hadde lagt med en ekstra
Forhåpentligvis holder loddejobben min fram til sommeren :[-o<

I dag nektet den helt å spise elektronene sine, så da bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på å fikse problemet selv. Garantitiden er ute, og dette var selvforskyldt. Ny PC ville gått hardt utover student- og motorsykkelbudsjettet.

Jeg fjernet vel ca. 30 små skruer og greide til slutt å få løs det lille kretskortet med ladeporten. Der var det brudd gitt, ingen overraskelse.

Loddebolten og loddetinnet ble funnet fram og jeg fikk lagt masse fint loddetinn rundt bruddet. Første loddingen ble sprø, men andre forsøk ble bra (time will show). Har dessverre ikke bilde av jobben, men det så ikke veldig pent ut uansett

Så var det bare å skru sammen maskinen. Dette var faktisk veldig lett fordi alle skruehullene var markert med skruedimensjoner. Nesten like lett som LEGO. :)
Det ble en skrue til overs, men jeg er ganske sikker på at de snille asiatene bare hadde lagt med en ekstra

Forhåpentligvis holder loddejobben min fram til sommeren :[-o<

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"
Imponerende
!
For egen del er jeg ganske sikker på at jeg skal begrense min PC reparasjonsinngripen til å gjelde bytte av tastatur på min meget velbrukte Samsung R730.
Tredje byttet står for tur...

For egen del er jeg ganske sikker på at jeg skal begrense min PC reparasjonsinngripen til å gjelde bytte av tastatur på min meget velbrukte Samsung R730.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Fsva
Jeg ble positivt overrasket over hvor lett det var å skru på PC i forhold til å skru på mobiltelefoner. I PCn er det "uendelig" med plass i forhold til i mobiltelefonerAJ skrev:Imponerende!

Tredje tastaturbytte? Det er også imponerende, men sånn er det vel å være journalist og forumeier

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Fsva skrev:
Tredje tastaturbytte? Det er også imponerende, men sånn er det vel å være journalist og forumeier![]()

Er no' med det, ja...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Såpass ja :-P Du fikk det til:-P Prøvd meg på lodding av noe elektronikk eg og, men har blitt litt mer leker som han lille har hevet i do som er elektriske. Garasjeåpner der eg har loddet på nye bryter, nøkkler til bil og litt diverse :-) er overraskende lett å holde på med:-P data har eg ikke prøvd meg på enda! :-PFsva skrev:Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen
- Fsva
Lodding er ganske artig, det er jo nesten som å sveise på lav temp. Det blir sjelden pent når jeg gjør det, men pleier å funke.SverreOlsen skrev:Såpass ja :-P Du fikk det til:-P Prøvd meg på lodding av noe elektronikk eg og, men har blitt litt mer leker som han lille har hevet i do som er elektriske. Garasjeåpner der eg har loddet på nye bryter, nøkkler til bil og litt diverse :-) er overraskende lett å holde på med:-P data har eg ikke prøvd meg på enda! :-PFsva skrev:Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen

Det er uansett veldig praktisk å kunne lodde småting

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Lodding av elektronikk og slik pirkearbeid har jeg faktisk jobbet med en gang i tiden da jeg jobbet på et sted som reparerte samt bedrev service på fineletronikk. Jeg har ikke den fjerneste anelse på elektronikk og har null utdannelse innen dette, men vi ble jo kurset i hvordan man skulle håndtere de vanligste problemene. Ofte var det bytting av en eller to dioder etc. e som faktisk gjorde feilsøkingen hadde nok utdannelse innen dette, men når enheten kom til meg så fikk jeg bare et skjema over hva som skulle gjøres.
Så jeg kan faktisk skryte på meg og ha "reparert" noen av landets sykehus respiratorer, en drøss mobilladere, strømforsynere etc. Men skjønte jeg noen gang hva jeg EGENTLIG holdt på med? Nei
Blir vel litt som å sitte på slik Call Center og bedrive support for eks. mobilselskaper. Man har ikke myndighet eller lov til å gjøre drastiske endringer, men kan hjelpe kunden ved å følge et support skjema fra oppdragsgiver etc.
Så og skru på finelektronikk, lodde etc. er noe jeg faktisk har jobbet med i fem år. Men det er leeeenge siden og de som ansatte meg hadde nok ikke så mye annet å ta av, haha. Men jeg jobbet meg faktisk oppover i systemet, ble "spesialarbeider", bla satt til å styre/programmere avanserte maskiner som satt komponenter på kretskort etc.
Det er utrolig hva man kan lære samt utføre med litt kursing etc. Men det krever jo uansett at man har noen i ryggen som faktisk skjønner opp ned på en diode
Så jeg kan faktisk skryte på meg og ha "reparert" noen av landets sykehus respiratorer, en drøss mobilladere, strømforsynere etc. Men skjønte jeg noen gang hva jeg EGENTLIG holdt på med? Nei

Blir vel litt som å sitte på slik Call Center og bedrive support for eks. mobilselskaper. Man har ikke myndighet eller lov til å gjøre drastiske endringer, men kan hjelpe kunden ved å følge et support skjema fra oppdragsgiver etc.
Så og skru på finelektronikk, lodde etc. er noe jeg faktisk har jobbet med i fem år. Men det er leeeenge siden og de som ansatte meg hadde nok ikke så mye annet å ta av, haha. Men jeg jobbet meg faktisk oppover i systemet, ble "spesialarbeider", bla satt til å styre/programmere avanserte maskiner som satt komponenter på kretskort etc.
Det er utrolig hva man kan lære samt utføre med litt kursing etc. Men det krever jo uansett at man har noen i ryggen som faktisk skjønner opp ned på en diode