Selv velger jeg å bytte olje og oljefilter før vinterlagring. Ikke for annet enn å fjerne den gamle med all forurensingen, som jeg tror motoren har gått av å slippe å ha 'innabords' i en inaktiv periode på flere måneder.
Om det har noen betydning vet jeg ikke, men jeg tror altså at motoren har bedre av renere olje enn en som langt på vei har gjort jobben. Dvs. blitt mørk og dermed fanget opp mye urenheter.
I tillegg fyller jeg tanken helt full med 98 oktan bensin. Dette for å unngå at etanolinnholdet i 95 oktan forringes og blir til en kjemisk forbindelse som har svært dårlig bensinegenskaper.
Tror også at dette kan ha noe for seg.
Uansett så er disse tingene forholdsreglene billige forsikringer. Dessuten vet jeg at sykkelen er kjøreklar straks muligheten er der.
Eneste å passe på i tillegg er dekktrykk og at batteriet er fulladet. Enkle grep som gjør sykkelen good to go

Gjør forøvrig ingen "PMS" oppstarter i løpet av vinteren...