Heisann.
Eide en gang i tiden en KTM Duke 2, solgte denne da vibrasjonene ble litt for drøye og man så ikke hva som skjedde i speilene når farten oversteg 100kmt.
Savnet begynner å bli så stort at jeg vurderer en 2013-2015 modell, men lurer på om denne er veldig lik (vibrasjoner etc) den jeg hadde fra 2005?
Og er den nye motoren vesentlig sprekere?
Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
Hei, jeg hadde en Duke 4 i fjor, og har prøvd Duke 2. Forskjellen er veldig stor mtp vibrasjoner og den er en del sprekere. Det finnes også en enkel modifisering som gjør gassresponsen veldig mye smoothere, noe jeg syntes var veldig verdt pengene. Serviceintervallene er vesentlig lengre også. En utrolig morsom sykkel som duger til veldig mye......
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
Hey supersic
!
Velkommen hit til MCsiden.no :)
Jeg har ikke rare erfaringen med Duke syklene, men fikk mulighet til å testkjøre en Duke 690 for et par-tre år siden. Sprek som bare det med Acra potte og det hele.
Enda "verre" var den som var fullrigget med helanlegg, som jeg fikk prøve en kort tur nedi Mysen. Gutta på Spinnin Wheel vet hva de holder på med. Det er passe sikkert
.
Den vanlige Duke'en opplevde jeg som nykkete ved småkjøring (ja, det hendte jeg måtte følge den tettpakka trafikken i tettbygde strøk...
), men vibrasjonene var ikke så halvgæerne.
Opplevde mer av det på den jeg fikk låne i fjor sommer mens min egen KTM 1290 SA var på service. Men tror jeg var en original A2 sykkel.
Ikke like kjørevennlig og artig som Duke'en med Acrapotta
.
Det siste jeg har fått med meg når det gjelder Duke er at den nye 2016 modellen så og si er vibrasjonsfri. I tillegg er effekten økt.
Den skal prøves til sommeren
!
Så mye har nok skjedd siden 2005...
Men skal du ha det aller siste og beste når det gjelder å få bukt med de verste endunkervibbene så må du antakelig satse på den aller nyeste.

Velkommen hit til MCsiden.no :)
Jeg har ikke rare erfaringen med Duke syklene, men fikk mulighet til å testkjøre en Duke 690 for et par-tre år siden. Sprek som bare det med Acra potte og det hele.
Enda "verre" var den som var fullrigget med helanlegg, som jeg fikk prøve en kort tur nedi Mysen. Gutta på Spinnin Wheel vet hva de holder på med. Det er passe sikkert

Den vanlige Duke'en opplevde jeg som nykkete ved småkjøring (ja, det hendte jeg måtte følge den tettpakka trafikken i tettbygde strøk...

Opplevde mer av det på den jeg fikk låne i fjor sommer mens min egen KTM 1290 SA var på service. Men tror jeg var en original A2 sykkel.
Ikke like kjørevennlig og artig som Duke'en med Acrapotta

Det siste jeg har fått med meg når det gjelder Duke er at den nye 2016 modellen så og si er vibrasjonsfri. I tillegg er effekten økt.
Den skal prøves til sommeren


Så mye har nok skjedd siden 2005...

Men skal du ha det aller siste og beste når det gjelder å få bukt med de verste endunkervibbene så må du antakelig satse på den aller nyeste.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
Takker så mye for svar!
Dette var jo egentlig oppløftende lesing da jeg trodde forskjellen var minimal, Duke2en gjorde turen på E6 mellom Skøyen og Høybråten direkte slitsom (litt overdrevet).
Ja har fått med meg at 2016 modellen skal være vibrasjonsfri eller så, men da er prisen litt for lik MT09 som jeg også har litt lyst på.
Ser det ligger nye Duke R til 110000 på Finn.
Ligger også noen brukte men her vil selgerne gjerne ha igjen pengene de har strødd på powerparts
Har også sett litt på MT07 men har rett og slett lyst å like en nyere Duke R med structure dekaler cat delete osv mmmmmm
Dette var jo egentlig oppløftende lesing da jeg trodde forskjellen var minimal, Duke2en gjorde turen på E6 mellom Skøyen og Høybråten direkte slitsom (litt overdrevet).
Ja har fått med meg at 2016 modellen skal være vibrasjonsfri eller så, men da er prisen litt for lik MT09 som jeg også har litt lyst på.
Ser det ligger nye Duke R til 110000 på Finn.
Ligger også noen brukte men her vil selgerne gjerne ha igjen pengene de har strødd på powerparts
Har også sett litt på MT07 men har rett og slett lyst å like en nyere Duke R med structure dekaler cat delete osv mmmmmm

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
Skulle jeg hatt en sykkel nr. 2, som jeg ofte har lyst på...supersic skrev: Har også sett litt på MT07 men har rett og slett lyst å like en nyere Duke R med structure dekaler cat delete osv mmmmmm


Men som KTM eier ville nok Duke'en blitt veldig vanskelig å velge bort...

Eller kanskje ikke


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Forskjeller mellom KTM Duke 2 og Duke 4
Har kjørt 2 forskjellige Duke 690 nest nyeste modell (aner ikke hva som er 2 og 4 etc). De var i hvertfall ikke plagsomme med tanke på vibrasjoner før man bikka 110kmt. Da ble det som trådstarter skrev litt vanskelig å bruke speila :)
Det 2 syklene var ganske forskjellige å kjøre da den ene var rigga med mye utstyr, trim etc. Gikk som et uvær og var mye enklere å ha med å gjøre i lav fart/lavt turtall. Rett og slett mindre "hakkete" på gasskontroll.
Det 2 syklene var ganske forskjellige å kjøre da den ene var rigga med mye utstyr, trim etc. Gikk som et uvær og var mye enklere å ha med å gjøre i lav fart/lavt turtall. Rett og slett mindre "hakkete" på gasskontroll.