Leffy skrev:Grattis med ny sykkel langt i etterkant herfra. Fikk et tilbud på en ny 2016 Tracer i november selv ettersom jeg har sansen for den sykkelen. Har ikke sett noe annet enn positive erfaringer med den, men turte rett og slett ikke og gå ned i kubikk. Sein som jeg alltid er når jeg handler MC så hadde jeg ikke mulighet for prøvekjøring heller! Artig og se flere erfaringer med den! Absolutt en tøff sykkel.
Så du var mere glad i kriega løsninger når det gjelder bagasje, men
hvis du skulle finne på og handle sidevesker osv til den så ble jeg anbefalt og kjøpe bl.a. veskene til fjr1300 ettersom veskene som kom til tracermodellen i europa ikke var noe og skryte av. Var vist andre og bedre vesker over dammen til traceren som di gjerne skulle solgt her også. Hvorfor det var forskjell på veskene på USA modellen og den europeiske fikk jeg ikke noe svar på. Mulig
kjellv vet noe mer om dette!?
Ser ut til at jeg må dra meg nedover Oslo - Østfold traktene i sommer.
Bjerknez har lovet og vise meg bakveiene nedi der så kanskje vi møtes på veien en gang. Alltid kjekt med nye bekjentskaper med samme hobby
Så får vi se om Tuonoen overbeviser meg i sommer, ellers så er jeg redd det blir en ADV / Turing sykkel på meg etterhvert også :)
Hei Leffy, og takk for det. Grattis til deg med Tuonoen også! Tenker du gleder deg til sesongen starter med ny sykkel :-)
Skjønner at man kvier seg for å gå ned i kubikk. Traceren vil sikkert føles liten hvis man er vant med noe kraftigere. For meg er det den sterkeste sykkelen jeg har hatt så langt, og jeg synes den er mer enn sprek nok. 850 kubikk og 115hk har den vel?
Tror ikke jeg kommer til å investere i noen bagasjeløsning. Det blir evt. noen Kriega-bager, som du nevner. Synes Traceren ser veldig bra ut med sorte kasser hvis man skal ha kofferter på den. Men behovet mitt har endret seg litt og litt ettersom jeg nå har en sønn på 1,5 år og får en sønn til i mai. Jeg drømte i fjor om Europa-tur sommeren 2016, men utsetter dette pga. familieforøkelsen. Så her blir det barnevogn og mye greier fremfor kostbar bagasjeløsning til sykkelen :-)
Hadde vært hyggelig med en tur i Østfold, jeg slenger meg med når du skal ned og kjøre med Bjerknez. For meg er Østfold eksotisk nok og litt annerledes enn hva jeg er vant til, da jeg kommer fra Molde. Kjørte i Østfold flere ganger i fjor sammen med Bjerknez, og det er masse fine veier og fint åpent landskap der.
Bjerknez skrev:Hehe, Østfold er ikke akkurat noe mekka når det kommer til mc veier, men de ålreite stumpene jeg vet om skal du få bryne sykkelen din på :)
Men det haster ikke... For nå kom snøen....
Likte den lille turen vi kjørte da jeg prøvde bimmern din tidlig i fjor sommer. Var ikke lange biten, men mye fine veier i Østfold :-)
Flanker skrev:Nåja... Personlig synes jeg Østfold er undervurdert som MC fylke. Mye morsom og svingete vei der, selv om fjellene glimrer med sitt fravær!
Enig. Jeg liker meg like godt langs kysten eller mellom store kornåkre, så vel som i fjellet.