AJ skrev:
Tror ikke disse er noe dårligere enn enn de man man betale det mangedobbelte for.
Det blir spennende å høre erfaringene dine. Jeg kjøpte selv Dainese sin Level 2 på mc messen for tre år siden. Argumentene jeg hørte på den gangen var at denne var veldig perforert og ikke ville oppleves klam mot kroppen. Det gjør den likevel, i hvert fall på varme dager. Det er vel begrenset hvor mye en ryggskinne kan få pustet uansett når den spennes fast mot ryggen på innsiden av en vindtett jakke.
Men denne ser veldig tett ut. Antar resultatet av din produkttest vil bli lagt ut her
Det blir spennende å høre erfaringene dine. Jeg kjøpte selv Dainese sin Level 2 på mc messen for tre år siden. Argumentene jeg hørte på den gangen var at denne var veldig perforert og ikke ville oppleves klam mot kroppen. Det gjør den likevel, i hvert fall på varme dager. Det er vel begrenset hvor mye en ryggskinne kan få pustet uansett når den spennes fast mot ryggen på innsiden av en vindtett jakke.
Men denne ser veldig tett ut. Antar resultatet av din produkttest vil bli lagt ut her
En produktanmeldelse skal vi alltids få på plass så snart skinna er er brukt på varme og litt kjøligere dager .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det blir spennende å høre erfaringene dine. Jeg kjøpte selv Dainese sin Level 2 på mc messen for tre år siden. Argumentene jeg hørte på den gangen var at denne var veldig perforert og ikke ville oppleves klam mot kroppen. Det gjør den likevel, i hvert fall på varme dager. Det er vel begrenset hvor mye en ryggskinne kan få pustet uansett når den spennes fast mot ryggen på innsiden av en vindtett jakke.
Men denne ser veldig tett ut. Antar resultatet av din produkttest vil bli lagt ut her
En produktanmeldelse skal vi alltids få på plass så snart skinna er er brukt på varme og litt kjøligere dager .
Ta og sjekk youtubefilmer av testing av ryggskinner. Mange er bare falsk trygghet, da ryggen knekker like lett som uten. Sier ikke at dine er dårlige, men er spennende og se forskjellige tester på de :)
freezvik skrev:
Ta og sjekk youtubefilmer av testing av ryggskinner. Mange er bare falsk trygghet, da ryggen knekker like lett som uten. Sier ikke at dine er dårlige, men er spennende og se forskjellige tester på de :)
Skinnene jeg har kjøpt er langt fra de dyreste på markedet. Det er en ting. En annen er at de, sammen med en rekke andre, ikke er gode nok til å redde ryggen fra å knekke i virkelig kritiske situasjoner. Men jeg tror de er gode nok til å redde deg fra større skader i tilfeller hvor man er "heldig" å skli bortover asfalten på ryggen. Dvs. god slitestyrke på leddene i skinna.
Uansett er de bedre enn ingenting, på samme måte som sikkerhetsbeltene i bil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Halvarssons går for å være gode greier, blant valgene på øverste hylle .
Men det er vel med ryggskinner som hjelmer at de bør byttes etter noen år. Så kanskje sju år er opp mot maks "levetid"... ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Halvarssons går for å være gode greier, blant valgene på øverste hylle .
Men det er vel med ryggskinner som hjelmer at de bør byttes etter noen år. Så kanskje sju år er opp mot maks "levetid"... ?
Takk for svar :-)
Den ser likedan ut som den var ny?:-)
Hva er det som blir 'oppbrukt' i ei ryggskinne med tiden?:-) Hjelmen ble desverre søppel etter ulykka i sommer( schubert c3) var veldi glad i den!
Var vell rundt en 5 år den. Hva er levetiden på sånt da?:-) så lenge det ikke har fått noen skader?
Når det gjelder hjelm som påvirkes ytterskallet av sol og annet vær og vind og selvfølgelig av ytre påvirkninger som støt.
Innmaten forringes nok også med årene. Isoporen kan bli sprø og mister noe av støteffekten.
Når det gjelder ryggskinnene skal jeg jeg med en gang innrømme at jeg er på tynn is. Men jeg vil tro at materialet i denne også vil påvirkes av varme og ikke minst kroppsvette og at kvaliteten forringes av dette. Kan hende stivheten i ledd og materiale blir dårligere etter hvert?
Uansett tror det kan ha mye for seg å bytte etter noen år.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hjelmen fikk eg jo dekket i forsikringen så der blir det ny c3. Hadde på meg regndress når ulykka var ute og det var mer støt en skli så kjøreklerna var like hele :-) Tror ikke eg tar meg råd til nye klær/ryggskinne i år, men blir vell noe og tenke på til sesongen 2017 når eg er ferdi med studiene og i jobb igjen :-) har halvorsen kjøreklær og storfornøyd med dem!:-)
SverreOlsen skrev:Når dere snakker om ryggskinner, har hatt denne i c. 7 år
image.png
Noen som vett om den er grei? Syns den er god på å støtter ryggen godt på lengre turer, men med tanke på ulykker?
Har hatt min siden jeg startet å kjøre MC(6år) fungerer helt fint, sitter godt og er behagelig. Den blir litt varm å klam da, har ikke testet andre så har ikke noe å sammenligne med.
Tja, hvorfor ikke?
Siden jeg har prøvd meg litt med gratisversjonen av Tyre ruteplanleggeren i kveld og fant ut at dette egentlig er et ganske greit og enkelt program å jobbe med, fant jeg ut at jeg skulle slå til på en livslang lisensversjon til €19.
Visstnok tilbud med €10 avslag i prisen, iflg Tyre....
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bestilte nettopp ny vindskjerm til Tracer'n. PUIG Double Bubble.
Mye mer sporty, og de som har brukt den skriver at det blir mer luft mot kroppen og mindre turbulens og støy mot hjelmen enn med den originale. Spent på å prøve denne!
Nå må jeg se om jeg kan få tak i originale varmeholker også snart vår!
Bjerknez skrev:Er da ikke noe problem det, for du kjører jo alltid aktpågivende og varsomt du AJ
Kunne ikke la være...
Bestilt for noen dager siden, kom i dag; nytt trebestikk fra Eagle Products. Ikke spesielt billig, men artig å ha og ikke minst helt topp på MC-tur etter endt dagsetappe og klar for mat - etter å ha kjørt aktpågivende og varsomt hele dagen... :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering