Dette er for min del en langt vanskeligere situasjon enn å nevne de tre kjipeste da det er mange som kommer høyt på listen her, men siden jeg kun kan nevne tre så får jeg prøve så godt jeg kan...
1. Triumph Street Triple R
2. BMW S1000R
3. KTM 1290 SuperDuke R
Triumph Street Triple R:
Dette blir hakk i plata for min del, men grunnen til at denne havnet over de andre to på listen er rett og slett et helhetsinntrykk. Den er kanskje ikke best på noe i forhold til de to andre, men jeg mener den er samlet sett en mer gjennomført sykkel. Ikke noen utklassing her, men det blir nok en vag seier, selv om de to andre er mer "spennende". Rett og slett en balansert og lett sykkel med feit lyd og et utseende som skiller seg litt ut i positiv grad. Prisen er også tatt i betrakning. Flott sykkel!
BMW S1000R:
Egentlig vil jeg rangere denne på lik linje som SuperDuke, men på to forskjellige måter. Dem kan på en måte ikke sammenlignes, selv om dem befinner seg i samme kategori, mer eller mindre. BMW'en er mer raffinert, har bedre dempere og virker mer "skummel" da effekthurven er litt annerledes. Men jeg tror jeg setter BMW'en som nummer to her.
KTM SuperDuke:
Ja, det er en sykkel som har det meste. Den har ingen svakheter som jeg kunne finne. Motoren er mer ketchup enn BMW'en og i den forbindelse så virker den mer "brutal". Utseendet og lyden er i en klasse for seg selv og jeg satt veldig godt på den.
Jeg har lyst til å ta med Triumph Speed Triple på en fjerde plass, men det er jo ikke helt lov. Men grunnen til at denne ikke havner lenger opp er fordi jeg syntes motoren skuffet litt. Den går som et skudd, men i forhold til pris og kubikk så burde den hatt mer effekt i toppregisteret synes jeg. Men den tar igjen på komfort og utseende. Spesielt den nye 2016 modellen. Det er faktisk noe av det vakreste jeg har sett... Jeg vil til og med si at den slår Panigale med tanke på det estetiske.

Lyst til å nevne de tre kjipeste syklene også? Det kan gjøres her:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=10516