Yamaha Yz 250 Får ikke turtall
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Yz 250
Yamaha Yz 250 Får ikke turtall
Hei.
Har en Yamaha yz 250 1996 som ikke får nok turtall. Sviver fint på lavt turtall og drar fint opp til da turtallskicket skal komme, men da er det som den møter en vegg.. Den bare hakker som det skulle være en form for turtallsperre.. Dette kom etter tideligere eier hadde drag med en ktm.
Har sjekket sylinder, stempel, reed, forgasser, veiv, pakninger, plugg, luftfilter, falskluft.
Har abserlutt ikke peiling på hva som kan være galt.
Håper noen her kan hjelpe.
På forhond takk !!
Har en Yamaha yz 250 1996 som ikke får nok turtall. Sviver fint på lavt turtall og drar fint opp til da turtallskicket skal komme, men da er det som den møter en vegg.. Den bare hakker som det skulle være en form for turtallsperre.. Dette kom etter tideligere eier hadde drag med en ktm.
Har sjekket sylinder, stempel, reed, forgasser, veiv, pakninger, plugg, luftfilter, falskluft.
Har abserlutt ikke peiling på hva som kan være galt.
Håper noen her kan hjelpe.
På forhond takk !!
Re: Yamaha Yz 250 Får ikke turtall
Her var jo mye sjekket....hmm...skift plugg da.
Hvis dette skjedde brått, ville jeg sagt det er rusk i gasseren, eller vakkel i pluggledninga, eller defekt plugg. Men, du har jo sjekket så mye..merkelig.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Bensinfilter?
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
-
Har prøvd å bytte plugg, det hjalp ikke. Fikk et tips om at hvis det er dårlig gnist iforhold til komperesjon at jeg kunne gjøre mellomrommet på pluggen smalere (Lettere for gnisten å "hoppe"). Dette hjalp heller ikke.
Er ikke bensinfilter på denne.
Dette skjedde plutselig etter en "drag" den ble veldig presset på sasfalt veg ca 200 M.
Er ikke bensinfilter på denne.
Dette skjedde plutselig etter en "drag" den ble veldig presset på sasfalt veg ca 200 M.
-
Det kan jeg prøve. Hvordan kan den plutselig streike?
...siden du lurer slik, må jeg nesten spørre: hvordan kan du tro at veiva plutselig skulle feile? Alt kan i bunn grunn plutselig feile.
-
ja den ser jeg... Men tenkte mere på hva som skjer med den ? blir det brudd i kabelen ?
Grunnen til at jeg sjekket veiv var for hvis veivlager er gåent kan den suge falskluft fra simmering ved svinghjul. Og kontrolerte den når jeg hadde av sylinder og det var lett tilgjengelig..
Grunnen til at jeg sjekket veiv var for hvis veivlager er gåent kan den suge falskluft fra simmering ved svinghjul. Og kontrolerte den når jeg hadde av sylinder og det var lett tilgjengelig..
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Pluggledninger, plugghette og plugger blir også dårligere etter hvert og må byttes.
Disse delene skal sende raske, sterke strømpulser fram til gnist på pluggen til akkurat riktig tidspunkt rett før stempelet er på topp. Har de dårligere egenskaper til dette etter lang tids bruk kan gnisten bli for svak eller for sein, og resultatet ser du kanskje tydeligst på høyt turtall.
Disse delene skal sende raske, sterke strømpulser fram til gnist på pluggen til akkurat riktig tidspunkt rett før stempelet er på topp. Har de dårligere egenskaper til dette etter lang tids bruk kan gnisten bli for svak eller for sein, og resultatet ser du kanskje tydeligst på høyt turtall.
-
Okei. Ser jeg ikke får byttet bare pluggledning, den er i et med coilen. Får bestille det :)
...ja, akkuratkjellv skrev:Pluggledninger, plugghette og plugger blir også dårligere etter hvert og må byttes.

-
Har prøvd med coil, pluggledning og hette. Ingen endring. Annet en at gnisten er helt vekk.. Har målt motstand i tennspole, og det er riktig iforhold til verkstedbok. Tror det er styreenhet....?
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Er det variabel eksosport på denne ?
Da kan det hende at den har hengt seg opp pga varme under "dragracinga" og blitt stående i laveste stilling.
Porten skal øke åpninga på høyt turtall.
Da kan det hende at den har hengt seg opp pga varme under "dragracinga" og blitt stående i laveste stilling.
Porten skal øke åpninga på høyt turtall.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Eksosventilen er tatt ut for lenge siden...
Var ute å kjørte idag å da var den mye bedere, jeg fant irr i kotakten til cdi boksen. Renset dette, så også at det stakk eksos "isolasjon" ut av endestykket. Og det røret med alle hulla i var knekt. Fikk byttet dette og pakka om endestykket.
Hvilke av feila vet jeg ikke sikkert hva som var årsaken, men virket som det bare er litt justeringer igjen så er den der
!!

Var ute å kjørte idag å da var den mye bedere, jeg fant irr i kotakten til cdi boksen. Renset dette, så også at det stakk eksos "isolasjon" ut av endestykket. Og det røret med alle hulla i var knekt. Fikk byttet dette og pakka om endestykket.
Hvilke av feila vet jeg ikke sikkert hva som var årsaken, men virket som det bare er litt justeringer igjen så er den der