Neste gang Gammelgutt kommer på besøk skal jeg nok sørge for at han får disponere kjøkkenet bare han gir forhåndsvarsel om hvilke ingredienser han trenger

De skal vi nok sørge for å skaffe til veie

Og da VEIT du HVEM du skal varlse om besøkspåbud!AJ skrev:Fiskesuppe er slett ikke et verste jeg kan sette til livs![]()
Neste gang Gammelgutt kommer på besøk skal jeg nok sørge for at han får disponere kjøkkenet bare han gir forhåndsvarsel om hvilke ingredienser han trenger![]()
Jada!cheron skrev:Og da VEIT du HVEM du skal varlse om besøkspåbud!AJ skrev:Fiskesuppe er slett ikke et verste jeg kan sette til livs![]()
Neste gang Gammelgutt kommer på besøk skal jeg nok sørge for at han får disponere kjøkkenet bare han gir forhåndsvarsel om hvilke ingredienser han trenger![]()
Finnes vel smør uten laktose? Type margarin.Gammelgutt skrev:Steinbit surret i meierismør med masse hvitløk, skikkelig nam nam men desverre utelukket med smør pga. kraftig melkeintoleranse.
Det er ikke laktosen som er problemet, det er melkeproteinet kasein som er synderen. Jeg mangler enzymer i tarmsystemet som skal spalte kasein. Det blir da omdannet til casomorfin. Og casomorfin medfører direkte galskap og depresjoner. Dette kalles hyperpeptiduri eller proteinintoleranse.Onsløv skrev:Finnes vel smør uten laktose? Type margarin.Gammelgutt skrev:Steinbit surret i meierismør med masse hvitløk, skikkelig nam nam men desverre utelukket med smør pga. kraftig melkeintoleranse.
Javisst!Onsløv skrev: Men HEY! Dette er en bar... SKÅL
Ja, det sku' je mene!!cheron skrev:Og svigermor er 45Bør være mulig å ha noen venninner i 40 års alderen da ville je mene som AJ så fint hadde sagt..
AJ skrev:Ja, det sku' je mene!!cheron skrev:Og svigermor er 45Bør være mulig å ha noen venninner i 40 års alderen da ville je mene som AJ så fint hadde sagt..
Øh?? Kultur i en BAR??Jalmar skrev:Sånn for å få litt kultur inn i denne tråden, velger jeg å skrive et lite dikt som jeg syns er litt fint. Det er skrivi av han som jeg ikke husker navnet på, men han var sånn lakseambassadør i Asia, og han var programleder for Gutta på tur-programmene. Diktet er sakset fra hans samling "Sumaren eg fyllde diesel"
Eg stod bakom løa
og magan var tom.
Og utover graset
Bacardi rom
Det har du helt rett i. Jeg så liksom for meg ei sånn typisk svigermor i 70 års-alderen med sånne krølle-greier i håret.cheron skrev:Og svigermor er 45Bør være mulig å ha noen venninner i 40 års alderen da ville je mene som AJ så fint hadde sagt..
Nå snakker vi jaJalmar skrev:Det har du helt rett i. Jeg så liksom for meg ei sånn typisk svigermor i 70 års-alderen med sånne krølle-greier i håret.cheron skrev:Og svigermor er 45Bør være mulig å ha noen venninner i 40 års alderen da ville je mene som AJ så fint hadde sagt..
Bare kjør på Cheron. Hils svigermor fra meg.