Bjerknez skrev:I dag var planen og kjøre en tur til Vinterbro for å besøke tor2502 og slå av en prat. Alltid hyggelig å besøke Tor og slå av en prat i solveggen mens konemor fikser kaffe
Skulle treffe Xyvind på Tusenfryd som også skulel slå seg med på en kaffekopp hos Tor, men når jeg ankom Tusenfryd litt tidligere enn ventet så så jeg en "bølle" som drev og øvde seg på bakhjulskjøring på parkeringsplassen ved Tusenfryd, akkurat der jeg skulle vente på xyvind.
Han kom etter hvert bort til meg og slo av en prat og da spurte han etter noen minutter småprat: "Er du Bjerknez"? Ja, sa jeg overrasket, hvem er så du? Joda...det var selveste Blaamand
Kalleklovn kom også en tur men bestemte seg for å kjøre hjemover igjen en annen vei.
Men så til det EGENTLIGE poenget:
I dag prøvekjørte jeg sykkelen til Blaamand som var en KTM 690SMC(?)
Jeg trodde ikke jeg skulle bli så positivt overrasket som jeg ble, men denne sykkelen var bare så fantastisk lettkjørt. Var nesten som å kjøre moped! (altså ikke motormessig) En artig sykkel med heftig lyd som overrasket stort i forhold til forventningene jeg hadde. Artig bøllesykkel dette

Jeg merket jo fort at denne var mer egnet samt nok hadde føltes tryggere på grusveier etc. Jeg likte også den noe høye setehøyden. Alt i alt en spennende sykkel
En annen ting som skremte litt vannet av meg i dag var at Blaamand fant oljeflekker under sykkelen min. Vi kikket litt ekstra og fant ut at denne oljen nok kom fra kjedet. Jeg renset og smurte kjedet med rikelige mengder med WD40 for to dager siden samt smurte det med en Biltema kjedeolje som jeg hadde for hånden (har gått tom for Motul Road) Etter 45 minutter på E6 så var det nok en del oljeklin som hadde samlet seg rundt der framdrevet er og når det ble varmt nok så dryppet det nok derfra. Vertfall det jeg tror.
Kjørte også E6 hjemover og når jeg parkerte i garasjen hjemme så kom det bare en bitteliten dråpe. Jeg sjekket igjen etter 10 minutter og intet mer enn denne lile dråpen var kommet så jeg antar at det kommer fra kjedet/fremdrevet etc. Sikkert pakket seg mye dritt der. Er vel det eneste stedet jeg ikke har vasket da jeg ikke kommer til skikkelig.